کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری

20 اکتبر 2023
0 دیدگاه

آشنایی با کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری

کمسیون 99 از موارد حائز اهمیت سطح شهرداری ها و دهیارها است که تعداد زیادی از افراد به آن معترض هستند و دلیل آن اینمی باشد که با توجه به بیشتر شدن جمعیت در شهرها و کمی زمین های مسکونی قشرهای فقیر و ثروتمند بدون مجوز کاربری زمین را تغییر خواهند داد و همین امر باعث صادر شدن احکام کمیسیون ماده 99 را فراهم خواهد آورد و اشخاص زیادی به آن معترض می باسند. در این مقاله تصمیم داریم، درباره این سوال که کمیسیون 99 روستاها چیست؟ توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی بیشتر از مفاد کمیسیون 99 از مشاوران املاک ویلا مهدوی مشاوره دریافت نمائید .

آشنایی با کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری

شهرداری ها علاوه بر این که ساخت و ساز در محدوده شهر را کنترل و نظارت می نماید، درباره حریم شهر نیز مسئولیت مشابهی خواهند داشت و ساخت و سازهای غیر قانونی، غیر استاندارد و غیر اصولی در محدوده حریم شهرها را شامل خواهد شد که گاهی اوقات رای قلع و قمع کمیسیون ماده 99 روستاها را شامل خواهد شد.

برای توضیح دلایل تشکیل کمیسیون ماده 99 روستاها باید در نطر داشته باشید که برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی در بیرون از حریم مصوب شهرها و همینطور نحوه رسیدگی به جرایم کمیسیون ماده 99 روستاها تشکیل گشته که شامل نمایندگان وزرات کشور، وزرات مسکن و شهرسازی در استانداری ها و قوه قضائیه می باشد کمیسیون ماده 99 روستاها نسبت به صادر گشتن رای خراب کردن بنا یا جریمه ای معادل چندین درصد هزینه بروز شده اقدام می نماید.

مراجع مربوط وظیفه خواهند داشت تا، برای ساختمان هایی که بر اساس مقررات و پیشنهاد کمیسیون ماده 99 برای آن ها جریمه معین می گردد و پرداخت گشته بر اساس درخواست مالکان آن ها طبق مقررات مجوز پایان کار صادر نمایند.

کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری و تخلف ساختمانی چیست؟

کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری و تخلف ساختمانی چیست؟

در جرایم ساختمانی بنا کردن ساختمان یا بدون مجوز صورت خواهد گرفت و یا از آن چیزی که در مجوز معین گشته، خلاف قانون انجام گردد، اما برای تعریف دقیق تر می توان بعضی از تخلفات را ذکر نمائید که شامل موارد زیر هستند.

  • احداث بنا بدون مجوز
  • ورود به معابر شهری
  • ساختن طبقات بیشتر از تعداد معین شده در مجوز
  • عدم رعایت ضوابط فنی، شهر سازی در ساختمان و بهداشتی و نبود مقاومت
  • نبود احداث پارکینگ یا ساختن پارکینگ بدون کاربری
  • خلاف مهندس ناظر ساختمان
  • عوض کردن نوع کاربری بنا
  • ساختن بنا بیشتر از حد مجاز
  • ساختن بنا در مناطق ممنوع شده
  • ساختن بنا بیشتر از مساحت معین شده در مجوز

کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری و جریمه کمیسیون ماده 99 

برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی در خارج از محدوده معین گشته شهرها و همینطور روش های رسیدگی جرایم درباره این سازه ها کمیسیونی شامل نمایندگان وزرات مسکن، مسکن و شهر سازی، وزرات کشور و قوه قضایه در استانداری ها تشکیل خواهد شد و در حالت روبرو شدن با تخلفات درباره ساخت و سازهای غیر مجاز اقدام به دریافت جریمه و یا خراب کردن بنا می نماید. در واقع جریمه کمیسیون ماده 99 در صورت وجود تخلف معادل چند درصد هزینه به روز گشته اند.

کلاهبرداری در تهراندشت
بیشتر بخوانید

این جریمه به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می گردد. این آرا قابل معترض گشتن در کمیسیون نخواهد بود و فقط چند ماه قابلیت معترض شدن در دیوان را خواهند داشت.

برطبق تبصره دو بند سه ماده 99 شهرداری ساختن بنا بیرون از محدوده حریم شهرها تخلف است و سازنده بر اساس رای کمیسیون به جریمه تا چند درصد هزینه بروز گشته محکوم خواهد شد.

به همین دلیل بهترین روش برای حل این موضوع استفاده از وکلای ماهر و قابل اعتماد است. وکیل مجربی که علاوه بر داشتن دانش کافی در این باره سابقه زیاد و موفقی نیز داشته تیم ویلا مهدوی متشکل از کارشناسان خبره قادر است تا در این مسیر شما را راهنمایی کند. ( خرید ویلا تهراندشت )

 فرآیند ارسال پرونده به کمیسیون 

برای ارسال پرونده به کمیسیون ماده 99 روستا باید روندی را طی نمائید. در این جا این سوال که کمیسیون ماده 99 چیست؟ مطرح خواهد شد. فرآیند ارسال پرونده به کمیسیون ماده 99 روستا موارد زیر خواهد بود

  • هشدار به مالک متخلف بعد از ارزیابی دقیق سازه و با توجه به طرح هادی توسط دهیار
  • صادر کردن دستور تشکیل پرونده مطابق با ماده 99 توسط بخشدار
  • فرستادن اخطاریه به بخشداری توسط دهیار
  • ثبت کردن تصاویر از زاویه های مختلف سازه توسط دهیار
  • فرستادن پرونده به بخشداری
  • ارائه کردن نقشه هوایی، مشخصات مالک، صورت جلسه پلمپ سازه برای کامل کردن پرونده توسط دهیار
  • فرستادن پرونده از بخشداری به کمیسیون 99
  • ابلاغ کردن حکم به دهیاری
  • ارزیابی و صادر کردن حکم
  • رجوع گروهی شامل نماینده دادستان، نماینده بخشدار، کلانتری و شورا به جایی که ساختمان ساخته شده
  • اجرا کردن حکم که می تواند، جریمه و خراب کردن و یا حتی هر دو مورد باشد.

کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری و نحوه عملکرد کمیسیون با تخلفات

درباره نحوه عملکرد این کمیسیون با تخلفات سازه های روستایی باید بدانید که نهادهای روستایی بر اساس بند 33 ماده 10 قانون قادر خواهند بود تا، در حریم قانونی روستا مجوز ساختمانی صادر کنند. همینطور هیئت ذکر گشته در بالا رعایت کردن قوانین موجود در اساسنامه های ویژه استفاده نمودن از زمین ها، ساختن بنا و میزان ساخت و ساز قانونی در روستا را ارزیابی می نماید. دهیاری مسئولیت تشکیل پرونده و ارسال آن را به بخشداری برعهده خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر : خرید ویلا در کردان با شرایط خرید اقساطی

کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری و جریمه کمیسیون 99 

مجازات های توسعه بدون داشتن مجوز شدیدمی باشد و به هر شخصی ساخت و ساز ویلا بدون مد نظر گرفتن همه ی مصوبات قانونی سفارش نمی گردد و برای شخصی که مجوز این کار را نگرفته و شخصی که بدون داشتن مجوز این کار را انجام بدهد، جریمه ساخت و ساز غیر قانونی در روستا تعیین خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر : فرار از آلودگی هوای تهران

 مدارک لازم برای کمیسیون ماده 99

برای تشکیل پرونده درباره ماده 99 مدارکی نیاز می باشد. در صورت ارائه مدارک و تشکیل پرونده قادر خواهید بود تا، موضوع را پیگیری نمائید. برای رسیدگی به این موضوع قادر خواهید بود تا، با وکیل متخصص مشورت نمائید. مدارک لازم برای تشکیل پرونده درباره ماده 99 موارد زیر هستند.

  • درخواست صاحب ساختمان برای صادر شدن پایان کار ساختمان
  • کپی سند مالکیت مالک
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک
  • کپی از نقشه طرح هادی و همچنین تاییدیه توسط هیات امنا، شورای اسلامی روستا و دهیاری
  • کپی مجوز ساخت
  • قبض گاز، آب و تلفن که به اسم مالک ساختمان می باشند.
  • چند قطعه عکس از زوایای مختلف ساختمان مد نظر
  • پاسخ استعلام از اداره جهاد کشاورزی، اداره راه و شهرسازی، اداره محیط زیست و…

مزایای گرفتن وکیل در کمیسیون ماده 99 روستایی و دهیاری

برای درک مزایای گرفتن وکیل در پرونده های کمیسیون ماده 99 شهرداری توجه نمائید که بدست آوردن موفقیت در این باره در گرو استفاده از تجربیات وکیل ماهر در این باره است و باید برای هر موردی به متخصص آن رجوع نمائید. اشخاص قادر خواهند بود تا، در همه ی موارد برای مقدار جریمه های معین گشته معترض گردند و برای کم کردن میزان آن با توجه شرایط معیشتی، شغلی و دیگر شرایط تقاضا داشته باشند.

گردشگری باستانی در ساوجبلاغ
بیشتر بخوانید

 اشخاص قادر خواهند بود تا، برای رای کمیسیون مربوطه به دیوان عدالت اداری شکایت نمایند و بهترین راه این می باشد که شخص پیش از هر کاری در این باره با وکلای معتبر مشورت نماید و در صورت نیاز پرونده های خود را به آن ها دهد. برای دریافت مشاوره در این باره قادر خواهید بود تا، با کارشناسان سایت ویلا مهدوی تماس حاصل نمائید. اگر که شما بدون آگاهی کافی برای تنظیم لایحه یا دادخواست درباره پرونده خود اقدام نمائید و قادر نباشید تا، عدله خود را به درستی توضیح دهید و به همین دلیل فرصت طلایی اعتراض به رای صادره را از دست خواهید داد و قادر نخواهید بود تا، به درستی از حقوق خود دفاع نمائید.

به صورت کلی این دیوان مرجع پیگیری شکایات مردم علیه سازمان های دولتی و اداری می باشد. یکی از مواردی که در این دیوان بسیار بر علیه آن شکایت خواهد شد، کمیسیون ماده 99 می باشد. برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی در بیرون از محدوده حریم شهرها یک کمیسیون از نمایندگان وزرات کشور، مسکن و شهرسازی و قوه قضایه تشکیل خواهد شد.

کمیسیون با توجه به طرح هایی که موجود می باشد، رای را صادر می نماید و اقدام به تخریب ساختمان موجود و صادر نمودن جریمه نقدی معادل چند درصد قیمت بروز شده می نماید. این مراجع وظیفه خواهد داشت که بعد از پرداخت جریمه برای صادر کردن مجوز ساخت ساختمان های موجود اقدام نمایند.

 طرح شکایت درکمیسیون ماده

در کمیسیون ماده 99 روستایی توسط خود دهیاری و یا اعضای شورای روستا طرح شکایت صورت خواهد گرفت. کمیسیون ماده 99 روستا بعد از شکایت در ساختمان استانداری ها صورت خواهد گرفت و در این باره اعضای کمیسیون تصمیم خواهند گرفت بعد ازصدور  رای در کمیسیون و شعبه بدون رای در صورت شکایت به رای صادره قادر خواهد بود تا، در شعبه تجدید نظر به رای صادره معترض گردد و در آخر قادر خواهد بود تا، علیه رای کمیسیون 99 ماده روستا در دیوان عدالت اداری اقدام به طرح شکایت نماید

سند قولنامه ای یا تکبرگ؟
بیشتر بخوانید

 زمان مراجعه به کمیسیون 99 

در موارد بسیاری پس از این که شخصی به دلیل نبود توجه به قوانین و مقررات یک باب منزل مسکونی در بیرون از حریم شهر بسازد، این امر در صورت شناسایی به کمیسیون ماده 99 شهرداری فرستاده خواهد شد. این کمیسیون در این مورد آن را ارزیابی می نماید و در آخر با انجام ارزیابی های مورد نیاز در این باره رای صادر مینماید. آرای صادره در این باره ممکن است، واقعی نبوده و به خاطر همین موضوع در کمیسیون تجدید نظر و بدون دیوان قابل اعتراض می باشد.

بهترین وکیل متخصص کمیسیون 99 امور روستایی چه کسی است ؟

بهترین وکیل کمیسیون ماده 99 امور روستایی وکیل ماهر و با تجربه ای می باشد که قادر خواهند بود تا، به شما در پیگیری پرونده کمک کنند. این کمیسیون پیگیری پرونده های مربوط به زمین های کشاورزی، مراتع و جنگل ها را بر عهده خواهد داشت.اگر که با پرونده ای در ارتباط با هر یک از این موارد مواجه می باشند، به بهترین وکیل نیاز مند می باشند. بهترین وکیل در این باره وکیل آشنا به کمیسیون و تشریفات آن است. آن ها درباره هدایت سیستم اطلاع خواهند داشت

و بهترین نتایج را برای شما کسب می نمایند. تلاش نفرمائید که به تنهایی پرونده خود را پیگیری نمائید. بهترین وکیل در این باره قادر است تا، شما عزیزان را به بهترین نتیجه رساند.اگر  که در کمیسیون روستایی و دهیاری با مشکلی روبرو می باشد، مهمخواهد بود تا که یک وکیل ماهر در این زمینه پیدا نمائید. همچنین یک وکیل ماهر قادر است تا، برای بهترین برخورد با کمیسیون روستایی راهنمایی های مورد نیاز را پیشنهاد بدهد.

نحوه دفاع در کمیسیون ماده 99 روستا چگونه است ؟

به صورت کلی معترض شدن و دفاع در کمیسیون ماده 99 به علت تخصصی بودن آن بسیار سخت می باشد. به همین خاطر بهترین راه در این باره این می باشد که از نظر وکلای دادگستری و دیوان استفاده نمائید. دنبال کردن رای کمیسیون ماده 99 به شرایط ویژه نیاز نخواهد داشت و هر شخصی قادر است تا ، با رجوع به کمیسیون اقدام به گرفتن رای و این موضوع را دنبال نماید.

سخن آخر

در این مقاله درباره این سوال که کمیسیون 99 روستا چیست؟ مطالبی توضیح داده شد. برای تشکیل پرونده درباره کمیسیون ماده 99 روستا باید مدارکی داشته باشید و فرآیندی را طی نمائید که در صورت تشکیل پرونده به آن شما رسیدگی خواهد شد. برای پیگیری پرونده خود باید با وکیل ماهر مشورت نمائید و راهنمایی های لازم را دریافت نمائید. برای خرید و فروش ملک باید قوانین خرید و فروش ملک را رعایت نمائید و اگر سوالی در این باره با کارشناسان ویلا مهدوی تماس حاصل نمائید.

ارسال دیدگاه