هزینه ساخت و ساز

26 آگوست 2023
0 دیدگاه

هزینه ساخت و ساز  : با وجود چندین دهه آپارتمان نشینی در ایران، هنوز تعداد زیادی از اشخاص با قوانین آن آشنایی نخواهند داشت. در واقع بعضی معتقدند با خرید یک واحد کانکس مالک کل ساختمان گشته اند. از طرفی هم گاهی به هزینه آن هم توجهی نخواهند کرد. این مشکل در تعداد زیادی از شهرها وجود دارد و باید به صورت تخصصی با آن برخورد نمائیم. البته در صورت اجرای صحیح این مشکلات تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. به عنوان نمونه ارائه عدم پرداخت عوارض ساخت و ساز قادر است تا حد زیادی مشکلات ساکنان را کم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای خرید و فروش ویلا، زمین و باغ می توانید با مشاورین مجرب ویلا مهدوی بصورت حضوری و یا تلفنی اقدام نمایید.
ارتباط با ما 
تهراندشت، خیابان تهران بعداز میدان
چناران_املاک ویلا مهدوی
۰۹۳۵۱۴۷۳۵۸۸
۰۹۱۲۵۷۵۵۸۹۰
۰۹۱۲۴۶۲۴۲۳۹

برای اینکه بتوانیم مشکلات مالی را در بین ساکنین کم کنیم باید به عادلانه بودن هزینه ها و پرداخت های ساخت و ساز توجه نمائیم. اما بعضی از مالکان این موضوع را جدی نمی گیرند و مدیران املاک باید با آن برخورد نمایند. ( خرید ملک درتهراندشت )

برای درک بهتر خرج و هزینه های ساخت، ابتدا باید بفهمیم که هزینه های ساخت و ساز چیست و مدیران ساخت و ساز چگونه آنها را دریافت خواهند کرد. منظور از هزینه های ساخت، مبلغی می باشد که هر واحد باید برای هزینه های عمومی و مشترک ساختمان پرداخت نمایند این پرداخت بسته به شرایط و امکانات ساختمان، در بعضی از ساختمان های دارای تاسیسات و برق، برای نظافت مشاعات، نگهداری و تعمیر آسانسور، حقوق و مزایای دربان یا سرایدار و باغبان و غیره استفاده خواهد شد. گاز. زیر متر، هزینه مکالمه به مبلغ شارژ اضافه شده و از ساکنین اخذ خواهد شد. میزان شارژ ساختمان با ورودی ساکنین و اعضای هیئت مدیره ساختمان تعیین و توسط مدیر یا مدیران ساختمان اخذ خواهد شد که. این مبلغ باید ماهانه پرداخت گردد.

مالیات بر خانه های خالی
بیشتر بخوانید

بسته به نوع ساختمان و متراژ ساختمان، میزان شارژ برای هر واحد امکان  دار د متفاوت باشد که با توجه به نوع آن محاسبه خواهد شد. این تنوع گاهی می تواند عواقبی داشته باشد. گاهی اوقات کل مبلغ شارژ مشکل ساز می باشد.

برای مطالعه بیشتر : نکات مهم برای فروش سریع تر ملک

قراردادهای خرید یا اجاره وهزینه ساخت و ساز

قراردادهای خرید یا اجاره وهزینه ساخت و ساز

اگر تصمیم به خرید یا اجاره ملک را دارید، نکات مهمی وجود دارد که باید در هنگام عقد قرارداد به آنها توجه نمائید. نخستین چیزی که باید بدانید این می باشد که هزینه ساخت و ساز چقدر است و چگونه هزینه آن را پرداخت نمایند. زمان خرید واحد مسکونی باید به میزان شارژ و نحوه پرداخت و همچنین قوانین ساختمان برای شارژ توجه نمائید جرا که بعضی از مدیران انواع خاصی از شارژ را در نظر می گیرند که امکان دارد شما قبول نکنید.

در مورد اجاره نیز باید به این نکات توجه داشته باشید و بدانید که کدام هزینه ها بر عهده شما و کدام به عهده صاحبخانه می باشد. طبق ماده ۱۲ قانون تملک آپارتمان، دفتر رسمی باید هنگام تنظیم قرارداد خرید، گواهی تسویه حساب مورد تایید هیئت مدیره برای خدمات عمومی را از مالک درخواست نماید. این به این خاطر می باشد که مالک جدید چیزی پرداخت نخواهد کرد.

چه کسی مسئول پرداخت هزینه ها می باشد؟

حال که می دانیم پیش از پرداخت به مالک جدید، هزینه ساخت باید تسویه گردد، باید توجه نمائید که در قرارداد اجاره، هزینه ساخت به دو قسمت تقسیم می گردد. هزینه های جزئی و هزینه های کلی دو نوع هزینه ساخت می باشد که اولی توسط مستاجر و دومی توسط مالک پرداخت خواهد شد. دلیل این امر این می باشد که مالک، مالک ساختمان است و باید هزینه های کلی را بپردازد. به عنوان نمونه، هزینه تعمیر دیوار یا بهسازی خانه. از سوی دیگر، مستأجر برخی از هزینه ها نظیر آب و برق ساختمان را نیز پرداخت خواهد کرد. ( اجاره ویلا در تهراندشت )

قوانین اجاره دادن ملک توسط مستاجر
بیشتر بخوانید

بهتر است در طول قرارداد متن اجاره نامه را بخوانید و در مورد مبلغ پرداخت اجاره بها توافق نمائید. اگر كه مالك مسئول قرارداد پرداخت باشد و از پرداخت امتناع نماید مستأجر مي تواند هزينه را از مال الاجاره بپردازد در اين صورت مالك حق مطالبه مال الاجاره را از مستأجر نخواهد داشت.

در صورت امتناع مستاجر از پرداخت هزینه، مدیر می تواند به صاحبخانه ارجاع دهد. بهتر خواهد بود تا در قرارداد مشخص گردد که چه کسی هزینه شارژ را پرداخت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه