مدارک لازم برای گرفتن کد رهگیری اجاره نامه یا قولنامه

5 می 2024
0 دیدگاه

مدارک لازم برای گرفتن کد رهگیری اجاره نامه یا قولنامه :
مشکلات مختلفی در معاملات ملکی وجود داشته که منجر به راه اندازی سامانه ثبت معاملات املاک کشور شد. در این سامانه می توان معاملات مسکن مانند اجاره نامه را ثبت و کد رهگیری مربوط به معامله را دریافت کرد. دریافت این کد مزایای بسیاری  برای طرفین معامله به همراه دارد. به عنوان مثال، به طرفین اجازه می دهد تا از صحت معامله خود اطمینان داشته باشند و در صورت بروز مشکل، با اسناد و مدارک در مراجع قانونی حاضر شوند. البته باید بدانید که برای ثبت اجاره و قرارداد در سامانه ثبت معاملات املاک، ارائه مدارک مختلف به سامانه ضروری است. در این مقاله تصمیم داریم مدارک مورد نیاز برای دریافت کد رهگیری اجاره را بررسی کنیم.

اگر شما نیز انتظار دریافت کد رهگیری از این سامانه را دارید، به شما پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا قبل از ثبت تراکنش مدارک لازم را ارائه دهید.

مدارک لازم برای گرفتن کد رهگیری اجاره نامه یا قولنامه چیست ؟

1. اصل مدارک هویتی طرفین. اولین مدارک مورد نیاز برای دریافت کد رهگیری اجاره نامه
اولین مدارکی که موجر و مستاجر برای ثبت معامله مربوط به اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات ملکی کشور باید به همراه داشته باشند، اصل مدارک هویتی (کارت شناسایی و کارت ملی) است. زیرا اولین چیزی که سیستم از مردم انتظار دارد، مدارک و اطلاعات هویتی آنهاست.

2. اسناد مالکیت اصلی; مهمترین مدرک برای دریافت کد رهگیری مبایعه نامه
اسناد ملکی مانند اسناد، سفته، سفته، وکالتنامه (در صورت وجود) و گواهی انحصار وراثت (در صورت فوت مالک) از جمله اسنادی است که مالک باید هنگام انعقاد قرارداد و یا تنظیم یک سفارش تبصره به منظور ردیابی کد اجاره برای طرفین معامله صادر می شود.

بهترین راه ها برای حفظ سرمایه
بیشتر بخوانید

3. گواهی کدپستی. سند دیگری برای ثبت معاملات ملکی مورد نیاز است
مدرک دیگری که برای دریافت کد رهگیری یا سند اجاره به آن نیاز دارید، گواهی کد پستی است. برای دریافت گواهی کدپستی کافی است به صفحه گواهی کدپستی مراجعه کرده و اطلاعات لازم را وارد کرده و گواهی یا تاییدیه را دریافت کنید. این گواهی نشان می دهد که آدرسی که وارد کرده اید با کد پستی اعلام شده مطابقت دارد. دریافت این گواهی تنها چند دقیقه طول می کشد و اصلا پیچیده نیست.

4. دو شاهد همراهی نمایند. هر یک از طرفین معامله باید شاهدی با خود داشته باشد
برای تنظیم قرارداد و ارائه کد رهگیری اجاره نامه، هر یک از طرفین معامله باید یک شاهد همراه داشته باشند. توجه داشته باشید که مشخصات این دو شاهد ثبت و امضاء خواهد شد.

5. تکمیل فرم پیش نویس قرارداد. این کار توسط یک مشاور املاک انجام می شود
مشاور پس از تماس با شرکت مشاور املاک، پیش نویس قرارداد اجاره مسکن را تنظیم می کند و مالک و مستاجر آن را امضا می کنند. مشاور املاک از این پس می تواند با وجود مستندات و شهود کد رهگیری اجاره نامه را از سامانه دریافت کند.

6. لیسانس اموال فنی و حقوقی. برای خواص با ارزش بالا
املاک با ارزش بالا باید همراه با برگه ارزیابی فنی و قانونی ملک ارائه شود تا بتوان قرارداد مرتبط با ملک را نهایی کرد.

با ارائه کد رهگیری به طرفین مجموعه هفت ویلا معاملاتی مطمئن و مطمئن انجام دهید
در این مقاله به مدارک لازم برای اخذ کد رهگیری عقد اجاره یا ملک پرداختیم. اگر قصد دارید ملک خود را به شخصی اجاره کنید یا می خواهید ملکی را اجاره کنید، حتما این اسناد را تهیه کنید تا فرآیند معامله بسیار سریع و بدون تاخیر انجام شود. توجه داشته باشید که هم اکنون دریافت کد رهگیری برای معاملات ملکی ضروری است.

معاوضه ملک با بیت کوین
بیشتر بخوانید

مدارک لازم برای گرفتن کد رهگیری اجاره نامه یا قولنامه و چرا دریافت نمائیم ؟

مدارک لازم برای گرفتن کد رهگیری اجاره نامه یا قولنامه و چرا دریافت نمائیم ؟

 

اگر قصد دارید معامله ملکی خود را به صورت حرفه ای و مطمئن انجام دهید، برای اطمینان از صحت معامله خود به یک مشاور املاک معتبر مراجعه کنید و کد رهگیری مشاور املاک را دریافت کنید.

گروه مشاور املاک ویلا مهدوی تیمی متشکل از کارشناسان املاک است که در زمینه خرید و فروش ملک و ویلا کاملا حرفه ای هستند. این مجموعه تمامی تراکنش ها را به صورت مطمئن انجام می دهد و کد رهگیری را در اختیار طرفین معامله قرار می دهد تا مردم از صحت تراکنش مطمئن باشند. اگر شما هم قصد خرید و فروش یا اجاره یا اجاره ملک را دارید می توانید با شماره 09121834380 تماس بگیرید تا مشاوران این مجموعه تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول درباره اینکه مدارک لازم برای گرفتن کد رهگیری اجاره نامه یا قولنامه چیست ؟

مزایای دریافت کد رهگیری اجاره نامه چیست؟
رسمی شدن قرارداد اجاره و آسودگی خاطر از بابت معتبر بودن قرارداد
محافظت از حقوق موجر و مستاجر و جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری
امکان دریافت وام ودیعه مسکن
قابلیت استعلام اصالت کد رهگیری
برای اطمینان از نادرست یا غلط نبودن کد رهگیری اجاره چه باید کرد؟
با مراجعه به سامانه ثبت معاملات املاک کشور می توانید این پیگیری را انجام دهید. همچنین می توانید پیامک حاوی کد رهگیری و کد ملی یکی از طرفین معامله را به شماره 110203001 ارسال نمایید.متن این پیامک باید به شرح زیر باشد: کد ملی #کد رهگیری. به عنوان مثال، اگر کد کشور 1357913469 و کد رهگیری 4456987456123 باشد، پیامی که ارسال می کنید باید این باشد: 1357913469#4456987456123. پس از آن پیامکی مبنی بر صحت و صحت کد رهگیری اجاره نامه دریافت خواهید کرد.

پیمانکاری ساخت ویلا در تهراندشت را به ما بسپارید
بیشتر بخوانید

کد رهگیری اجاره نامه چند رقمی است؟
کد رهگیری یک کد 13 رقمی است.

برای مطالعه بیشتر : ویلا در تهراندشت

خرید ملک در تهراندشت کرج

ارسال دیدگاه