نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ

16 آوریل 2024
0 دیدگاه

نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ : برای خرید و فروش هر زمین یا ملک لازم است مراحل با قرارداد انجام شود. قرارداد سفته ای که به عنوان سند خرید و فروش مورد استفاده قرار می گیرد و به مرور زمان تبدیل به قرارداد و سند اولیه می شود. اگر شما نیز به دنبال خرید باغ هستید و می خواهید قبل از خرید این مراحل را به طور صحیح و کاملا قانونی انجام دهید، در این مقاله و مقاله بعدی با ما همراه باشید. مهم ترین نکات قرارداد زمین برای تنظیم قرارداد خرید باغ را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم و تمامی مراحل را به تفصیل برای شما شرح می دهیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید اطلاعات دقیق و درستی در این زمینه به دست آورید و آن را به نحو احسن اجرا کنید.

مهمترین نکات درباره نحوه تنظیم قرارداد خرید باغ

قبل از هر چیز برای اطلاع از نحوه تنظیم قرارداد خرید باغ، لازم است سه نکته اصلی و مهم در این زمینه را بدانید. نکات ذکر شده ممکن است برای شما آشنا باشد. زیرا برخی از این نکات برای خرید و فروش زمین، فروشگاه، باغ یا ملک رایج است. البته هر نوع اموال در مواردی متفاوت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. سه نکته اصلی در مورد نحوه تنظیم قرارداد باغ عبارتند از:

تایید مدارک هویتی طرفین معامله
در اولین قدم برای خرید و فروش باغ باید مدارک شناسایی طرف مقابل را بررسی کرد. متاسفانه امروزه دلالان زیادی در این بازار وجود دارند و افراد زیادی از این طریق کلاهبرداری می کنند. بنابراین برای اینکه بدون ضرر  به نتیجه دلخواه خود برسید، مدارک شناسایی طرف مقابل را بررسی کنید و از سوابق قبلی آنها اطلاعات کسب کنید.

باغ ویلا در شمال یا تهراندشت
بیشتر بخوانید

به طور کامل و دقیق از باغ دیدن کنید
ثانیا و برای اطمینان از باغ بهتر است در یک روز از باغ بازدید کنید و آن را به طور دقیق و دقیق بررسی کنید. به این ترتیب می توانید تمام ویژگی های ذکر شده توسط فروشنده را مشاهده کنید و سوالات خود را در مورد تمام جزئیات بپرسید. این امر به شفاف سازی خرید شما کمک می کند و نتیجه بهتری به شما می دهد.

پشتیبانی از مشاور املاک متخصص در خرید باغ
در مرحله سوم و برای اطمینان بیشتر از خرید خود، همکاری با مشاور املاک و کارشناس خرید و فروش باغ می تواند کمک بزرگی به شما کند. این موضوع می تواند در تعیین قیمت دقیق و بررسی مسائل احتمالی باغ و کاهش تعداد مسائل و خطر تقلب برای شما مفید باشد. لذا مراجعه به کارشناسان مورد اعتماد در این زمینه ضروری است.

بندهای اصلی و نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ

زمانی که به دنبال خرید و فروش باغ و تنظیم قرارداد برای آن هستید، قرارداد دارای بندهای مختلفی خواهد بود. بندهای مختلفی که به شما این امکان را می دهد که با داشتن اطلاعاتی از هر یک خرید بهتری داشته باشید و مراحل تنظیم قرارداد خرید باغ را به صورت کامل تری پیش ببرید. در این قسمت به 6 بند از بند های اصلی قرارداد خرید باغ می پردازیم و در مورد هر کدام نکاتی را بیان می کنیم.

مشخصات طرفین قرارداد
قسمت اول قرارداد حاوی اطلاعات تماس طرفین است. در این قسمت لازم است مشخصات ذکر شده شما و طرف مقابلتان با شناسنامه تطبیق داده شود و در صورت بروز مشکل قبل از عقد قرارداد پیگیری شود. این سوال به عنوان اولین بند اصلی قرارداد می تواند در مراحل بعدی از بروز مشکلات جدی جلوگیری کند.

بهترین زمان برای خرید ویلا و سرمایه گذاری
بیشتر بخوانید

موضوع قرارداد
اطلاعات و مشخصات باغ در موضوع قرارداد قرار می گیرد. از مساحت و وسعت باغ گرفته تا وجود یا عدم وجود بنا، مساحت زیربنای باغ، نوع خاک استفاده شده در باغ، سایر امکانات رفاهی و فرعی باغ و موقعیت دقیق آن جزئیات است. که در این قسمت از قرارداد گنجانده شده است. بررسی این نکات قبل از عقد قرارداد ضروری است.

مدت قرارداد
از آنجایی که مانند هر قرارداد سفته دیگری، قرارداد باغ باید به عقد رسمی تبدیل شود، در آن شرط مربوط به مدت قرارداد وجود دارد. در این قسمت مهلت تبدیل قرارداد به قرارداد رسمی ذکر شده است و باید قبل از امضای قرارداد به دقت بررسی شود. در صورتی که این بند با مهلت مورد توافق طرفین مطابقت نداشته باشد، بررسی و بازنگری قرارداد ضروری است.

هزینه قرارداد
مبلغ پرداختی به ازای هر متر مربع مساحت باغ باید در این قسمت از قرارداد به دقت ذکر شود. ضمناً نوع پرداخت به صورت چک یا وجه نقد نیز ذکر شده و تاریخ هر قسمت از قرارداد به امضای طرفین خواهد رسید. این سوال به عنوان بند اصلی قرارداد شناخته می شود.

نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ | تعهدات خریدار و فروشنده

نحوه تنظیم قولنامه خرید باغ | تعهدات خریدار و فروشنده

در این قسمت باید تاریخ مشخصی از تحویل باغ به خریدار و تاریخ پرداخت کامل از طرف وی ذکر شده و مورد تایید طرفین معامله باشد. البته بسته به نوع باغ و جزئیات بیشتر ممکن است نکات دیگری نیز در این قسمت گنجانده شود.

بند فسخ قرارداد
در قسمت آخر قرارداد مواردی که ممکن است منجر به فسخ قرارداد شود ذکر شده است. در این قسمت قراردادی که موضوع خیارات در قانون مدنی است نیز مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.

بهترین منطقه تهراندشت
بیشتر بخوانید

خلاصه نهایی مقاله

اگر به دنبال خرید یک باغ هستید و می خواهید فضای جدیدی داشته باشید، چند نکته وجود دارد که باید رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار املاک و زمین موضوع بسیار مهمی است که نکات زیادی دارد. در این بخش و مطالب فوق به نکات مهم قرارداد زمین و باغ و نحوه تنظیم قرارداد خرید باغ پرداخته و جزئیاتی را در این خصوص برجسته کرده ایم. جزییاتی که امیدواریم به شما در رسیدن به نتیجه خوب و پیشروی با وعده خرید زمین و باغ ویلا با کمترین ضرر کمک کند.

ضمنا تیم املاک تهران دشت در منطقه سبز تهراندشت آماده ارائه خدمات و مشاوره دقیق در زمینه خرید و فروش زمین می باشد تا بتواند معامله ای سودآور را برای شما عزیزان منعقد کند. برای مشاوره و خرید می توانید با شماره های ما تماس بگیرید: ۰۹۳۵۱۴۷۳۵۸۸

برای مطالعه بیشتر : بهترین راه ها برای حفظ سرمایه

ارسال دیدگاه