تهراندشت یا کردان جنوبی کجاست؟

4 فوریه 2024
0 دیدگاه

معرفی تهراندشت یا کردان جنوبی
تهراندشت یا کردان جنوبی در شهرستان ساوج بلاغ در استان البرز قرار دارد که به سرزمین چشمه های سرد شهرت دارد. این شهر به دلیل داشتن منابع آبی فراوان به یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین مناطق اطراف تهران تبدیل شده است. نام ساوجبلاغ در ابتدا ساوخ بولاخ به معنای چشمه آب سرد بوده که به مرور زمان به ساوجبلاغ تغییر یافته است.
شايد همه ساوج بلاغ را با كردان بشناسند، اما كردان تنها منطقه گردشگري ساوجبالغ نيست، مناطق ديگري هم هستند كه از نظر طبيعت و امكانات تفريحي چيزي كمتر از كردان ندارند. یکی از این مناطق جذاب، آب و هوای سرسبز و مطبوع تهراندشت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای خرید و فروش ویلا، زمین و باغ می توانید با مشاورین مجرب ویلا مهدوی بصورت حضوری و یا تلفنی اقدام نمایید.
ارتباط با ما 
تهراندشت، خیابان تهران بعداز میدان
چناران_املاک ویلا مهدوی
۰۹۳۵۱۴۷۳۵۸۸
۰۹۱۲۵۷۵۵۸۹۰
۰۹۱۲۴۶۲۴۲۳۹

حال بدانید که تهراندشت یا جنوب کردان جنوبی کجاست؟

معرفی روستاهای منطقه ساوجبالاغ
منطقه تهراندشت در بخش مرکزی شهر ساوجبلاغ واقع شده و شامل 17 روستا می باشد که هر کدام از این روستاها دنیای جدیدی از گردشگری و تفریح را به مسافران تهراندشت ارائه می کنند. اسامی برخی از این روستاها به شرح زیر است:
سرخاب، عباس آباد کوچ، عباس آباد بزرگ، قاسم آباد آقا، سعید آباد، نامکلان، اسماعیل آباد، آران، رضا آباد، احمد آباد، حاجی آباد، قره قباد، قنبر آباد، حسین آباد، زکی آباد و…
منطقه تهراندشت به نام کردان جنوبی  شناخته می شود، این امر به دو دلیل عمده رخ می دهد: اول اینکه تهراندشت از نظر موقعیت جغرافیایی دقیقاً در قسمت جنوبی کردان جنوبی قرار دارد و دوم اینکه به دلیل اینکه از منطقه کردان جنوبی می آید. برای عموم شناخته شده است. از این کلمه برای معرفی راحتتر تهراندشت استفاده می شود.

همه چیز در مورد کردان جنوبی و ویلاهای آن برای اجاره و خرید

فاصله تهراندشت تا تهران
فاصله تهران تا تهراندشت حدود 60 کیلومتر است و همجواری با شهرهای بزرگ تهران و کرج باعث شده تا افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به این منطقه جذب شوند.
برای رسیدن به تهران دشت از شهرهای تهران و کرج باید اتوبان تهران- قزوین را طی کنید و از پل کردان به سمت خیابان علیخان سلطانی عبور کنید و از جاده قدیم کرج – هشتگرد استفاده کنید. در کیلومتر 64 این جاده در منطقه تهراندشت واقع شده است.
صنایع و کارخانجات منطقه
حضور کارخانجات بزرگی از جمله بتن تهران دشت و شرکت اشتاد ایران، شرکت افشار تولید کننده سنگ های رودخانه ای، واش بتن و بتن اکسپوز، پبل استون، یکی دیگر از تولیدکنندگان کف بتنی و سنگ های رودخانه ای و همچنین بسیاری از شرکت های پرورش دام و طیور، شن و ماسه و معادن معادن، باغ‌های میوه فراوان و زمین‌های کشاورزی و سردخانه‌های میوه، تهراندشت را از نظر اقتصادی و اشتغال‌زایی برای شهرستان ساوجب‌لاغ از اهمیت بالایی برخوردار کرده است.
کشاورزی، آب و هوای تهراندشت
با توجه به اینکه بخشی از رودخانه کردان از روستاهای تهراندشت می گذرد و تهراندشت در دشت های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد و چشمه های زیادی از کوه ها به این منطقه سرازیر می شود، خاک این منطقه فوق العاده حاصلخیز است. معمولاً چاه های کم عمق، به راحتی می توانید به منابع آب زیرزمینی دسترسی داشته باشید.
تهراندشت را می توان منطقه چهار فصل نامید زیرا در هر فصلی جاذبه های متفاوت و شگفت انگیزی در این منطقه به چشم می خورد. در فصل بهار گل های رنگارنگ زیبای درختان جلوه ای بهشتی می بخشد. در تابستان با هوای خنک و میوه های آبدار و خوشمزه پذیرای مسافران است. در پاییز برگ درختان هزار رنگ به خود می گیرد و در زمستان آب و هوای معتدلی دارد و مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به گردش های زمستانی است.

آشنایی با بهترین مشاور املاک در تهراندشت
بیشتر بخوانید

محصولات کشاورزی و باغی در تهراندشت

محصولات کشاورزی و باغی در تهراندشت

وجود خاک حاصلخیز و آب فراوان باعث ایجاد باغات و مزارع برای کاشت صیفی جات و صیفی جات شد. محصولات باغی این منطقه عمدتاً هلو، شلیل، گلابی، زردآلو، گیلاس، توت، توت و … است که به دلیل مرغوبیت بالا به خارج از کشور صادر می شود. علاوه بر این صیفی جات مانند نخود، لوبیا سبز، انواع کاهو و کلم و … که در این منطقه کشت می شود جنبه صادراتی نیز دارد.
از موارد ذکر شده باید فهمید که تهراندشت از طبیعتی بکر و سرسبز برخوردار است که این طبیعت را مدیون درختان کهنسال و میوه ای است که از گذشته های دور برای ساکنان این منطقه به یادگار مانده است.
وجود این درختان سر به فلک کشیده زیبایی فوق العاده ای به جاده های تهراندشت بخشیده است که دست کمی از جاده های شمال کشور ندارند به همین دلیل ساکنان شهرهای اطراف در سفر به تهراندشت می توانند مشابهی داشته باشند. تجربه سفر به سمت شمال، اما با مسیر کوتاهتر و ترافیک کمتر.
بررسی روستاهای مهم تهراندشت
در ابتدای مطلب گفتیم که منطقه تهراندشت شامل 17 روستا می باشد. در ادامه مطلب به بررسی چند روستای شاخص و معروف این منطقه می پردازیم.
روستای سعید آباد:
روستای سعید آباد از نظر وسعت و جمعیت بزرگترین و پرجمعیت ترین روستای منطقه تهراندشت است و به عنوان مرکز روستا انتخاب شده است. به نسبت جمعیت، در سعید آباد امکانات رفاهی بیشتری نسبت به سایر روستاها وجود دارد.
برخی از این تسهیلات شامل بانک کشاورزی، بانک پست، سرای سالمندان، پیشخوان دولت، اداره ثبت اسناد، فروشگاه های مواد غذایی متفرقه، فروشگاه ابزار، میوه فروشی و … می باشد.
اکثر مردم سعید آباد به زبان ترکی صحبت می کنند و به فارسی نیز مسلط هستند.
روستای سرخاب:
روستای سرخاب تهراندشت را نگین سبز ساوجبلاغ می نامند. نام اصلی این روستای ییلاقی در اصل سرخ آباد بوده که به مرور زمان و به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی این روستا به سرخاب تغییر نام داده است. دو رودخانه سرخاب و عباس آباد که از رود کردان سرچشمه می گیرند نیز از این روستا می گذرند.
زبان اهالی سرخاب مانند اکثر روستاهای تهراندشت ترکی است و علاوه بر آن به زبان فارسی نیز تسلط کافی دارند. گفتنی است سرخاب مهاجران زیادی را از استان های زنجان، آذربایجان، یزد و خراسان جذب کرد.
تمامی تپه های باستانی واقع در سرخاب و در فهرست آثار ملی کشور نشان می دهد که تاریخ سرخاب به دوران تیموریان بازمی گردد.
در گذشته از این تپه ها برای ارتباط با دود و چاپار استفاده می شد. در گذشته مردم برای محافظت از آنها در برابر حملات و جنگ، اشیای قیمتی خود را در این تپه ها دفن می کردند. برای بازدید از این تپه های باستانی کافی است از طریق خیابان شهید محین خیل به شرق روستای سرخاب بروید.
در اطراف سرخاب و در روستاهای قاسم آباد آقا و عباس آباد کوچوک علاوه بر تپه های باستانی دو امامزاده به نام امامزاده جواد (ع) وجود دارد. بناهای امامزاده نیز بسیار دیدنی است و قدمت آن به سال ها قبل می رسد.
یکی از جاذبه های تفریحی، اقامت در روستای سرخاب، روستای شخصی کارینا است. طراحی شهرک کارینا به گونه ای است که در وسط شهر فضایی پوشیده از درختان و گیاهان وجود دارد و ویلاها در اطراف این فضا ساخته شده اند. وقتی از دروازه شهر وارد می شوید، دوباره به ورودی می رسید و یک دایره کامل در اطراف این فضای باغ مانند ایجاد می کند.
امکانات رفاهی موجود در این شهر از قبیل آب، برق، گاز، نگهبانی 24 ساعته، تهیه سند تک برگی یا سند اصلاحات ارضی برای هر قطعه، درختان کهنسال مثمر و غیر مثمر و امکان فروش ملک. ساکنان کلانشهر تهران و کرج را برای بازدید از این شهر زیبا برای خرید باغ و ویلا جذب کرد.
گفتنی است ویلاهای ساخته شده در این شهرک که اکثرا مجلل هستند به سبک اروپایی ساخته شده اند و دیوار باغ هر ملک بسیار کوتاه است و گاهی از گیاهانی مانند بوته ها به جای دیوارهای بلند استفاده می شود. همان چیز این باعث شد که حتی در صورت محدود بودن محیط شهر، تنگی فضا احساس نشود.
خیابان تهران ویلا سرخاب یکی دیگر از مناطقی است که با استقبال بسیار خوب مردم تهران و کرج برای خرید باغ و ویلاسازی مواجه شده است. ساخت ویلاهای مجلل و محوطه سازی زیبای باغ های این خیابان مناظر دیدنی را ایجاد کرده است. وجود درختان کهنسال بی میوه نیز بر زیبایی این خیابان می افزاید.
روستای نمکلان:
روستای بعدی که برای معرفی انتخاب شده، روستای زیبای نمکلان است. همانطور که از نام این روستا مشخص است (نم + کلان) سطح آب زیرزمینی این روستا بسیار بالا است و با حفر چاه های بسیار کم عمق می توان به منابع آب زیرزمینی دسترسی داشت. علاوه بر این، خاک نمکلان را بسیار حاصلخیز می کرد. با سفری کوتاه به این روستا می توانید باغات سرسبز و حاصلخیز و زمین های کشاورزی با محصولات بسیار مرغوب را ببینید.
در کنار طبیعت زیبای این روستا، به دلیل جمعیت کم محلی، آرامش و سکوت خاصی در روستا حاکم است که شرایط بسیار مناسبی را برای رفع خستگی از بدن فراهم می کند.
یکی از بهترین مناطق برای خرید باغ و ساخت ویلا در روستای نامکلان، خیابان چناران غربی و چناران شرقی است. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید ملک از این دو خیابان دیدن کنید. استفاده از سنگ های سیاه و سفید رودخانه ای در ویلاهای این خیابان به طرز عجیبی جلب توجه می کند.
روستای آران:
یکی دیگر از روستاهای زیبای واقع در منطقه تهراندشت که در ادامه به شما معرفی می کنیم روستای آران است. سبزی و وجود درختان میوه نیز مانند سایر روستاها از ویژگی های بارز این روستا است. اما آنچه که طبیعت این روستا را از همتایان خود متمایز می کند، وجود درخت چنار صد ساله در این روستا است که در گذشته از داخل آن خالی شده و به عنوان محلی برای پرورش دام به ویژه گوسفندان استفاده می شده است. او حدود سی گوسفند دارد.

خرید ملک برای سرمایه گذاری
بیشتر بخوانید

 کردان کرج کجاست؟ خرید + اجاره ویلا

 کردان کرج کجاست؟ خرید + اجاره ویلا

رودخانه کردان نیز از این روستا می گذشت اما به دلیل تغییر ارتفاع زمین در این روستا شاهد ایجاد آبشاری زیبا به ارتفاع 15 متر بودیم که یکی از مناظر دلپذیر و جذاب است. اوقات فراغت تابستانی خود را در این روستا بگذرانید. لازم به ذکر است این آبشار دائمی است و در تمام فصول سال پذیرای گردشگران این منطقه است.
برای جمع بندی آنچه تاکنون ذکر شد، لازم است برخی از ویژگی های بارز تهراندشت و روستاهای آن بررسی شود. این ویژگی های مهم عبارتند از:
سرسبزی محله
چشم انداز داشته باشید
آب و هوای مساعد و سالم بدون دود
چهار فصل باشد
مناطق تاریخی و مذهبی
رودخانه های زیبا
درختان میوه
سطح آب زیرزمینی در اکثر مناطق بالا است.

بهترین منطقه برای خرید و فروش باغ و ویلا در تهراندشت

انتخاب بهترین منطقه و خرید ملک، باغ و ویلا سلیقه ای است و بسته به نیاز و بودجه مالی هر خریدار می توان منطقه و روستای متفاوتی را به عنوان بهترین منطقه تعریف کرد.
برای خرید بهتر است ابتدا این سوال را از خود بپرسید که چه نوع ملکی که به دنبال آن هستید، دسترسی سریعتر به امکانات رفاهی برایتان مهم است یا ترجیح می دهید مکانی آرام و به دور از شلوغی انتخاب کنید. و چقدر می خواهید هزینه کنید؟
گفتنی است منطقه تهراندشت برای هر نیاز، سلیقه و بودجه مالی گزینه های جالبی ارائه می دهد.
اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور هستید منطقه تهراندشت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا با توجه به رشد قیمت ملک در شهرهای تهران و کرج، املاک این منطقه نیز افزایش یافته است.
اما اگر همچنان به دنبال رشد بیشتر سرمایه خود هستید، پیشنهاد می کنیم از بین زمین هایی که اخیراً مشخص شده اند، انتخاب کنید و هنوز ویلاهای زیادی در زمین های مجاور ساخته نشده اند.
این زمین ها ارزان تر هستند و با افزایش ساخت و ساز در اطراف آنها طی چند سال آینده شاهد رشد قیمت بیشتری خواهند بود. اما زمین در پرجمعیت ترین مناطق هم گرانتر است و هم بیشترین رشد را داشته است.
خرید زمین و باغ همیشه سودآور است، تنها میزان سود حاصل از معاملات زمین ویلا و باغ بسته به موقعیت ملک و امکانات موجود ممکن است متفاوت باشد.
قیمت خرید ویلا و باغ در روستاهای بزرگتر با امکانات رفاهی بیشتر و راه دسترسی نزدیکتر مانند سرخاب و سعید آباد طبیعتاً بالاتر خواهد بود. روستاهای نمکلان، اسماعیل آباد، عباس آباد، قاسم آباد و آران از نظر قیمت در رتبه های بعدی قرار دارند.
املاک در روستاهای کمتر توسعه یافته که بیشتر در حاشیه منطقه تهراندشت و در قسمت جنوبی آن قرار دارند با قیمت نسبتاً پایین تری به فروش می رسد. پس نتیجه می گیریم که حتی با بودجه اندک هم می توانید یک باغ و ویلا ارزان در تهران دشت بخرید.
اگر بودجه شما برای خرید زمین، ویلا و باغ تهراندشت کافی نیست، می توانید با اجاره سالانه، فصلی، ماهانه و یا چند روزه از امکانات موجود در منطقه استفاده کنید و جشن ها، مراسم و مهمانی های خود را ترتیب دهید. همچنین می توانید باغ ها را به صورت سالانه اجاره کنید تا در زمان برداشت سود خوبی کسب کنید.

مالیات بر خانه های خالی
بیشتر بخوانید

یادت نره بخونی : سند قولنامه ای یا تکبرگ؟

ارسال دیدگاه