تهراندشت تهران کجاست

12 جولای 2024
0 دیدگاه
تهراندشت تهران کجاست

تهراندشت تهران کجاست

برای پاسخ به این سوال، شناخت این منطقه خوش آب و هوا و ویژگی های آن ضروری است. این منطقه در اطراف شهر تهران و در فاصله کمی از شهر کرج واقع شده است. مهمترین دلیلی که این منطقه را از مناطق اطراف متمایز می کند آب و هوای مطلوب و سرسبزی آن است.

اگر بپرسید تهراندشت کجاست، بسیاری از مردم اقلیم کردستان به شما آدرس می دهند. زیرا از نظر جغرافیایی درست در مقابل اقلیم کردستان قرار دارد. ویژگی های این منطقه تنها به آب و هوای خوب و سرسبزی محدود نمی شود. زیبایی و شرایط عالی این منطقه به حدی است که تا به حال افراد زیادی تصمیم به خرید ویلا و املاک باغ دار در آنجا گرفته اند.

تهراندشت تهران کجاست؟ چرا در سال های اخیر اینقدر صحبت از این منطقه شده است؟

تهراندشت تهران کجاست؟ چرا در سال های اخیر اینقدر صحبت از این منطقه شده است؟

اگر بخواهیم مکان را با جزئیات بیشتری توصیف کنیم باید گفت که در دامنه رشته کوه البرز در 10 کیلومتری کرج و 60 کیلومتری تهران قرار دارد.

در این منطقه درختان سرسبز و سر به فلک کشیده، رودخانه های بزرگ، باغ های میوه و … را خواهید دید. بسیاری از افرادی که تاکنون از این منطقه دیدن کرده اند، آن را بهشت ​​گمشده می نامند. بدیهی است که افراد زیادی مایل به داشتن زمین یا ویلا در این منطقه هستند.

اگر بگوییم خاک های این منطقه از نظر حاصلخیزی دارای وضعیت طلایی هستند، اغراق نکرده ایم. برخی از ساکنان این منطقه معتقدند که حتی یک دانه کوچک نیز می تواند در این خاک رشد کند و رشد کند.

نحوه دریافت وام خرید مسکن و شرایط دریافت
بیشتر بخوانید

به عنوان سخن پایانی در این بخش، در پاسخ به سوال تهراندشت که تهران در کجا قرار دارد، بهتر است این را بگویم:

منطقه ای که بدون شک آینده روشنی خواهد داشت. افراد زیادی صرفاً به دلیل دور بودن از هیاهوی شهرها به این منطقه سفر می کنند.

تهراندشت تهران کجاست؟ | دسترسی به تهراندشت

همانطور که قبلا توضیح دادیم می دانید که این منطقه در اطراف شهر کرج قرار دارد. دسترسی به این منطقه از بزرگراه تهران – کرج و بیشتر از اتوبان کرج – قزوین امکان پذیر است. برای رسیدن به این منطقه نیازی به پیمودن مسیر پیچیده نیست. تنها چند کیلومتر با شهر کرج فاصله دارد که مسیر دسترسی به این منطقه به راحتی پیدا می شود.

تهراندشت تهران کجاست؟ و ویژگی های این منطقه را از منظر تاریخی بررسی کنید

کمی تعجب آور است، اما باید بدانید که این منطقه آب و هوای زیبا قدمتی به اندازه تمدن بشری دارد. دلیل آن این است که تپه های باستانی در این منطقه دیده می شود. این تپه ها شاید نمایانگر تاریخ دور این منطقه باشد. از آن زمان تاکنون این منطقه از آب فراوان و طبیعتی باشکوه برخوردار بوده است. اینها دلایلی است که باعث شده انسان از دیرباز در این منطقه حضور داشته باشد.

بررسی بافت منطقه

( تهراندشت تهران کجاست؟ )
با خواندن بخش قبل، ممکن است تصور کنید که ما در حال توصیف منطقه ای با بافت بسیار قدیمی هستیم. اگر ایده شما کاملا اشتباه است. همانطور که چندین بار اشاره کرده ایم این منطقه از آب و هوای معتدل، آب فراوان و طبیعتی چشمگیر برخوردار است. این موارد باعث شد که باغ ها و ویلاهای بسیار مجلل و شیکی در این منطقه ساخته شود.

املاک فاقد سند و راه های حقوقی اثبات آن
بیشتر بخوانید

معمولا افرادی که به این منطقه سفر می کنند ساکنان شهرهای هشتگرد، تهران و کرج هستند. در این قسمت بافت اکثر خانه ها ویلایی نوساز هستند. همه اینها زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

فاصله تهراندشت و تهران، کرج و هشتگرد ( تهراندشت تهران کجاست؟ )

فاصله میدان آزادی تهران تا خیابان اصلی تهران دشت تقریباً 69 کیلومتر است. اگر جاده آرام باشد می توانید در عرض یک ساعت به مقصد برسید. البته در ساعات شلوغی حدود یک ساعت و نیم در جاده خواهید بود.

از کرج تا تهراندشت حدود 40 دقیقه طول می کشد. هشتگرد تا این منطقه تنها 10 دقیقه فاصله دارد. بسیاری از ساکنان هشتگرد از این فرصت استفاده کرده و به دنبال خرید باغ و ویلا در این منطقه دیدنی هستند.

موقعیت طبیعی تهراندشت
این منطقه با موقعیت طبیعی بسیار زیبای خود و همچنین به دلیل مجاورت با شهرهای تهران و کرج، انگیزه بسیار قوی برای مردم تهران و کرج ایجاد کرده است. اکثر صاحبان ویلاهای مدرن و مجلل در تهران و کرج زندگی می کنند.

تهراندشت تهران کجاست؟ و دارای چه ویژه هایی می باشد ؟!!

 از دیگر ویژگی های این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این منطقه مزارع کشاورزی و باغ های زیادی وجود دارد.
  • به دلیل وجود آب کافی در این منطقه، باغداری و کشاورزی از رونق بسیار بالایی برخوردار است.
  • در این منطقه درختان زیادی مانند گیلاس، زردآلو، گیلاس، گردو، شلیل و هلو وجود دارد.
  • جالب است بدانید همه ساله بیشتر میوه های مورد نیاز شهرهای تهران و کرج از این منطقه تامین می شود.
  • در تمام مناطق اطراف تهران سرسبزی و زیبایی این منطقه خاص و رایج است.
بهترین زمان برای خرید ویلا و سرمایه گذاری
بیشتر بخوانید

آخرین نکات در خصوص موضوع تهراندشت در تهران کجاست؟

این منطقه شامل تعدادی روستا می باشد. در حال حاضر تعداد این روستاها 17 روستا است. رودخانه ای که در این منطقه دیده می شود در واقع رودخانه کردان است که از آن می گذرد. مزارع، باغ ها، آب و هوای معتدل و موقعیت جغرافیایی عالی این منطقه را به بهشت ​​واقعی روی زمین تبدیل کرده است. شرایط خاص آنجا افراد زیادی را به خرید باغ ویلایی در منطقه تهراندشت ترغیب کرده است.

خلاصه نکاتی که تاکنون درباره تهراندشت بیان کردیم به اختصار به شرح زیر است:

  • مناطق بکر با آب و هوای خوب
  • دارای زمین های سرسبز و حاصلخیز است
  • دسترسی کوتاه، ترافیک کم و کم خطر از هشتگرد، کرج و تهران
  • امکان ساخت و خرید باغ ویلایی شیک و مجلل با تجهیزات کامل
  • امکان خرید ملک در این منطقه و افزایش ارزش آن متناسب با افزایش تورم املاک در کرج و تهران
    برای مطالعه بیشتر : املاک تهراندشت 

راهنمای بازدید از ملک

ارسال دیدگاه