قبل از خرید ملک چه استعلام هایی باید گرفته شود

11 ژوئن 2024
0 دیدگاه
قبل از خرید ملک چه استعلام هایی باید گرفته شود

قبل از خرید ملک چه استعلام هایی باید گرفته شود؟

بدون شک خرید ملک در ایران امروز آمیزه ای از علم و هنر است: علم انتخاب صحیح و عاقلانه و هنر معامله معتبر و مطمئن. در این مقاله می خواهیم به هنر معاملات ملکی بپردازیم و یکی از اقدامات مهم برای انجام معاملات معتبر و قابل اعتماد را توضیح دهیم. در واقع ما در این مقاله بر روی سوالاتی که باید قبل از خرید ملک بپرسیم تمرکز می کنیم. اگر قصد خرید ملک را دارید و می خواهید معامله ای مطمئن انجام دهید، به شما پیشنهاد می شود چند دقیقه وقت بگذارید و تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید. در این مقاله به این سوال که قبل از خرید ملک چه اطلاعاتی باید داشت پاسخ خواهیم داد ؟

قبل از خرید ملک چه استعلام هایی باید گرفته شود؟ و چرا ؟

1.درخواست اینترنتی اصالت سند تک برگی به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اگر قصد خرید ملک را دارید، روی خرید املاکی که دارای سند تک برگ هستند تاکید و تمرکز کنید. حال فرض کنید ملک، خانه یا ویلا را دوست دارید و مالک یک سند یک صفحه ای به شما می دهد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir دسترسی پیدا کرده و پس از ورود به قسمت احراز هویت الکترونیکی اسناد، اطلاعات مندرج در سند را وارد کرده و صحت آن را بررسی کنید.

2.با مراجعه به نمایندگی ثبت اسناد و املاک کشور از اسناد منگوله دار مطلع شوید

خرید ویلا در حاجی آباد تهراندشت
بیشتر بخوانید

اگر ملک یا زمینی را دوست دارید که سند آن دفترچه یا به اصطلاح پومپون باشد، باید از فروشنده یا مالک بخواهید که شخصاً به دفاتر اسناد رسمی یا سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه کند و در مورد صحت سند تحقیق لازم را انجام دهد. . . حتی این شخص می تواند قبل از فروش ملک درخواست سند تک برگی و اخذ سند تک برگه کند.

3. اطلاع از توقیف یا رهن ملک؛ بررسی مهم و ضروری قبل از خرید ملک است

گاهی اوقات مردم خانه هایی را دوست دارند که توسط بانک رهن شده یا حتی توسط دادگاه توقیف شده است. اگر می خواهید از منابع مالی خود محافظت کنید و برای چنین خانه هایی هزینه نکنید، باید خود را در این زمینه آموزش دهید. برای این کار کافی است اصل سند یا کپی آن را به دفتر اسناد رسمی ببرید و از آنها بخواهید بررسی کنند که آیا ملک مورد نظر توقیف شده است یا خیر! دفاتر به لطف دسترسی به پایگاه های سازمان مستند و مستند کشور می توانند بلافاصله به شما اطلاع دهند.

برای معامله خوب قبل از خرید ملک چه استعلام هایی باید گرفته شود؟

برای معامله خوب قبل از خرید ملک چه استعلام هایی باید گرفته شود؟

سوال مهم دیگری که باید قبل از خرید ملک بپرسید سند رهن است. در واقع، باید اطمینان حاصل کنید که سند ملک مورد نظر در رهن بانک ظاهر نمی شود. برای این کار می توانید با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تماس بگیرید.

درخواست سند زمین از شهرداری برای اطمینان از پرداخت مالیات
استعلام مهم دیگر قبل از خرید ملک، استعلام از شهرداری است. در چنین مواردی، فروشنده ملک باید با شهرداری تماس بگیرد تا بررسی کند ملک او بر اساس کدام مجوز ساخته شده است. اگر ملک بدون مجوز ساخته شده باشد، فروشنده باید جریمه مربوط را بپردازد. هزینه های نوسازی و جمع آوری زباله از دیگر هزینه هایی است که فروشنده باید به شهرداری بپردازد.

دولت آباد کرج کجاست؟
بیشتر بخوانید

گروه مشاورین املاک ویلا مهدوی; راهی برای خرید و فروش ملک با اطمینان و آگاهی

در این مقاله سعی شده است به سوالاتی که قبل از خرید ملک باید انجام شود، پرداخته شود. با اخذ این درخواست ها می توانید یک معامله معتبر و مطمئن انجام دهید و از مسائل حقوقی و کلاهبرداری جلوگیری کنید.

اگر قصد خرید و فروش ملک در تهران دشت را دارید پیشنهاد می شود به کارشناسان این حوزه مراجعه کنید تا بتوانید انتخابی صحیح و مطمئن داشته باشید. مشاوران املاک حرفه ای ویلا مهدوی به لطف تجربه و تخصص خود می توانند به شما در انتخاب درست و دقیق کمک کنند.

برای مطالعه بیشتر : خرید ویلا تهراندشت

چرا ویلای استخردار بخریم؟

فروش ویلا در تهراندشت سرخاب

ارسال دیدگاه