روستای برغان کرج کجاست ؟

2 اکتبر 2024
0 دیدگاه
روستای برغان کرج کجاست ؟

روستای برغان کرج کجاست ؟

روستای برغان کرج در کجا قرار دارد، چه مکان های گردشگری و امکاناتی دارد و چه فصلی برای سفر به این منطقه مناسب است، شاید سوالاتی باشد که قبل از سفر به این منطقه زیبا یا سرمایه گذاری باید به آن توجه کرد. روستای برغان واقع در روستای چندر از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز واقع شده است که در 13 کیلومتری کرج و 71 کیلومتری تهران در دره ای زیبا واقع شده است.

این روستا به دلیل قرار گرفتن بین دو رودخانه سنج و شاهرود که از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد، سرشار از سرسبزی، طراوت و طراوت است. باغ ها و مزارع کنار رودخانه و چشم انداز کوه های اطراف منظره وصف ناپذیری را ایجاد کرده است که توجه بسیاری از گردشگران و علاقمندان به خرید ویلا و زمین را به خود جلب کرده است.

تاریخچه روستای برغان کرج | روستای برغان کرج کجاست ؟

تاریخچه روستای برغان کرج | روستای برغان کرج کجاست ؟

بافت و تاریخچه روستای برغان را می توان از آثار تاریخی به جا مانده در مناطق مختلف آن تخمین زد، به همین دلیل بدانید قدیمی ترین اثر تاریخی کشف شده در روستای برغان کرج در کجا قرار دارد و قدمت آن چقدر است می تواند خوب باشد. راهنمای

کتیبه ای سنگی بر روی دروازه حسینیه اعظم برغان واقع در بالای محله نصب شده که قدمت آن به بیش از 5 قرن می رسد و حکایت از قدمت طولانی این روستا دارد. روبروی حسینیه در مسجد جامع برغان درخت چناری با قدمت بیش از 1000 سال را می بینید که گواه دیگری بر قدمت کهن این منطقه است. در شمال برغان تپه ای به نام کش کالا وجود دارد که در آن قطعات سفال های زیادی از دوره ایلخانی تا دوره قاجار وجود دارد که قدمت دیرینه این روستا را ثابت می کند.

وجه التزام در قراردادها
بیشتر بخوانید

راه دسترسی به روستای برغان کرج کجاست؟ | روستای برغان کرج کجاست ؟

برای رسیدن به روستای برغان از تهران کافیست از اتوبان تهران به کرج بروید. سپس وارد اتوبان کرج قزوین شوید. پس از طی مسافتی کمتر از 20 کیلومتر، تابلوی خروج کردستان را مشاهده خواهید کرد. وارد جاده کردان شده و پس از عبور از کردان و عبور از چند روستا به جاده برغان می رسید. جاده برغان را ادامه دهید تا به روستای زیبای برغان برسید.

برای رفتن به برغان از کرج مسیر دیگری غیر از جاده برغان – کردان وجود دارد. کافی است به منطقه گوهردشت برسید و به سمت بلوار باغستان حرکت کنید و پس از عبور از باغستان وارد جاده آتشگاه شوید. به چهارراه آتشگاه برغان که رسیدید به سمت جاده برغان ادامه دهید. اکنون که می دانید راه دسترسی به برغان کرج کجاست و چگونه می توانید به آنجا بروید، می توانید برای سفر به برغان برنامه ریزی کنید.

آب و هوای روستای برغان کرج چگونه است؟ ( روستای برغان کرج کجاست ؟ )

 

روستای برغان واقع در دامنه جنوبی رشته کوه البرز دارای آب و هوای معتدل در بهار و تابستان و آب و هوای سرد در پاییز و زمستان است. البته با توجه به موقعیت روستای برغان کرج می توان نوع آب و هوای این منطقه را نیز تخمین زد.

بهترین زمان برای سفر به منطقه زیبای برغان از اواسط فروردین در بهار تا اواسط آبان در پاییز است. در این فاصله طبیعت روستای برغان دیدنی است. در فصل بهار و تابستان باغ ها و مزارع این منطقه سرسبز و پر گل است و در فصل پاییز برگ های رنگارنگ درختان منظره ای رویایی در این روستا ایجاد می کند.

گواهی پایان ساخت و ساز
بیشتر بخوانید

کشاورزی و باغداری در برغان کرج

نام روستای برغان به آلوی برغان که مردم محلی به آن گوگهان برغان می گویند گره خورده است و این میوه خوشمزه بسیار معروف است. آیا می توان بدون اشاره به میوه های رنگارنگ و لذیذ و محصولات دامی ممتاز این روستا از موقعیت برغان صحبت کرد؟

روستای برغان به دلیل موقعیت جغرافیایی بین رودخانه سنج و شاهرود از آب و هوای مطبوع و خاک حاصلخیز برخوردار است و به همین دلیل برای کشاورزی و باغداری بسیار مناسب است. از این رو شغل اکثر مردم روستای برغان زراعت، باغداری و دامداری است و عمده محصولات این روستا شامل غلات، صیفی جات، محصولات باغی مانند آجیل، توت، گیلاس، گوجه سبز و گیلاس است. روستای برغان دارای محصولات دامی مرغوب از جمله لبنیات و عسل می باشد.

جاذبه های گردشگری روستای برغان کرج چیست؟

( روستای برغان کرج کجاست ؟ ) طبیعت روستای برغان، آب و هوای مطبوع و بی آلاینده آن را می توان دلیل اصلی ورود گردشگران به این منطقه زیبا دانست. روستای برغان پوشیده از درختان سر به فلک کشیده بسیاری است که مناظر زیبایی را در این منطقه به وجود آورده است. رودخانه سنج و روستای سرهه در مسیر جاده کردان برغان را نیز می توان از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه دانست.

علاوه بر این طبیعت چشم نواز، بسیاری از آثار تاریخی و اماکن مذهبی در این منطقه خودنمایی می کنند و از جاذبه های گردشگری این روستا هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید محل اصلی تعزیه خوانی با قدمتی 400 ساله در برغان کرج کجاست و چه ویژگی هایی دارد. میدان برغان محل تجمع اصلی روستا و برگزاری مراسم مختلف به ویژه مراسم مذهبی است.

ساخت ویلا در تهراندشت
بیشتر بخوانید

حسینیه اعظم برغان را می توان اثری تاریخی متعلق به دوره صفویه دانست که در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است. روبروی حسینیه مسجد جامع برغان قرار دارد که با یک پل به حسینیه متصل می شود. این مسجد یکی از زیباترین مساجد باستانی کشور با قدمتی 500 ساله است. پل برغان مانند حسینیه یکی از آثار دوران صفویه است که در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است. قلعه ایلخانی متعلق به دوره ایلخانی در تپه کش کالا و پناهگاه چهل دختر از دیگر جاذبه های این روستا است.

برای مطالعه بیشتر : تهاتر ویلا در شمال با ویلا در کرج و اطراف تهران

خرید ویلا تهراندشت

املاک تهراندشت

ارسال دیدگاه