چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟

27 آگوست 2024
0 دیدگاه

چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟

چگونه درآمد ملکی خود را افزایش دهیم؟ راه های افزایش درآمد برای مشاوران املاک و مدیران املاک چیست؟ در این مقاله روش های مختلف کسب درآمد بیشتر از طریق املاک را هم برای مشاوران املاک و هم برای مدیران املاک آموزش می دهیم.

شکی نیست که افراد با تجربه در این حرفه حداقل راه های افزایش درآمد ملکی را می دانند. تلاش ما بر این است که در این مقاله مجموعه ای جامع از راه های افزایش درآمد را برای مشاوران و مدیران املاک توضیح دهیم تا دیدی کامل و جامع در این زمینه به شما ارائه دهیم.

با توجه به اینکه درآمد بنگاه های معاملات ملکی و مدیران املاک به درآمد مشاوران املاک بستگی دارد، در قسمت اول این مقاله راهکارهای افزایش درآمد مشاوران املاک را توضیح می دهیم. در ادامه توضیح می دهیم که مدیران املاک چه کاری می توانند برای افزایش درآمد خود و آژانس املاک انجام دهند.

چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟ و چرا ؟

چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟ و چرا ؟

احتمالاً انتظار دارید در این قسمت راه هایی برای افزایش تعداد قراردادها معرفی کنید. این در حالی است که افزایش تعداد قراردادها قطعا باعث افزایش درآمد مشاوران املاک خواهد شد. اما ابتدا روش دیگری را به شما معرفی می کنیم که تاثیر بسزایی در درآمد شما دارد.

به این ترتیب می توانید کمیسیون را طی کنید و کمیسیون مورد توافق را دریافت کنید.

از کمیسیون توافق شده برای افزایش درآمد مشاوران املاک عبور کنید
برای دریافت پورسانت توافقی به نکات زیر توجه کنید:

  • هزینه توافق شده از منظر شرعی هم قانونی است و هم بدون مشکل.
  • برای قانونی بودن و حفظ وجهه و اموال خود، کمیسیون را با توافق طرف مقابل دریافت کنید و نه به زور.
  • برای اطمینان از پرداخت کمیسیون توافق شده، می توانید قراردادی برای آن تنظیم کنید.
  • توجه داشته باشید که نظر قوانین کشور و شرع در مورد حق دلال بر اساس توافق بر حق دلال است. اما در صورت عدم توافق،
  • هزینه های قانونی باید پرداخت شود. در اینجا نرخ ایده آل مبلغی است که شرکت املاک تعیین می کند.

میزان پورسانت تعیین شده توسط اتحادیه املاک بسته به شهر متفاوت است. اما اگر به شرایط گذراندن کمیسیون مذاکره تسلط داشته باشید، می توانید درآمد خود را چند برابر کنید.

نحوه و روش اینکه چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟

افزایش تعداد قرارداد برای کسب درآمد بیش‌تر مشاورین املاک

قراردادهای بیشتر برابر است با درآمد بیشتر برای نمایندگان املاک.
با انجام سلسله کارهایی که در این قسمت از مقاله توضیح می دهیم (البته به صورت مستمر) شکی در افزایش درآمد خود ندارید.

آشنایی با بهترین مشاور املاک در تهراندشت
بیشتر بخوانید

جستجوی اولیه فایل برای افزایش درآمد مشاوران املاک ضروری است
همیشه گفته ایم که پرونده متعلق به مشاور املاک است. بنابراین، هرچه سوابق بیشتری داشته باشید، دارایی های بیشتری خواهید داشت و می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

اگر در املاک دپارتمان کار می کنید، به فایل هایی که املاک به شما اختصاص داده اند بسنده نکنید و همیشه سعی کنید خودتان فایل ها را پیدا کنید. اگر در املاک سنتی کار می کنید، منتظر نباشید تا فروشنده برای تشکیل پرونده به شما مراجعه کند.

اگر با روش های مختلف جستجوی فایل و نکات آن آشنایی ندارید، می توانید آموزش را از لینک زیر دنبال کنید:

“سپرده پایه، کلید فروش در دوران رکود”.

تبلیغات اولیه، بازگشت سریع سرمایه برای مشاوران املاک
مرحله بعدی تبلیغات است. برای جذب مشتری باید تبلیغ کنید و شک نکنید که مبلغی که برای تبلیغات خرج می کنید به جیب شما برمی گردد. بهترین راه برای تبلیغات مشاوران املاک، تبلیغات روی دیوار است.

پیشنهاد می کنیم برای افزایش تعداد بازدید از تبلیغات، دریافت تماس های بیشتر و اینکه بتوانید تماس های خود را به صورت قراردادی ببندید، باید اصول نوشتن آگهی و پاسخگویی به تلفن را یاد بگیرید. برای این کار می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

” آموزش ترفندهای طلایی تبلیغات و پاسخگویی به تلفن ”

نظارت و ارتباط، راهکارهای افزایش درآمد مشاوران املاک
مرحله بعدی ردیابی است. هرگز ناامید نشو. درصد بالایی از قراردادهای ملکی تنها پس از پیگیری با مشاور املاک منعقد می شود. در هر ارتباطی که با مشتری دارید، دلیلی برای ادامه رابطه ارائه دهید. شک نکنید که این پیگیری ها در بسیاری از موارد منجر به اتفاقات خوب می شود.

ارتباط مانند تحقیق و پیگیری پرونده ها عامل بسیار مهمی در افزایش درآمد مشاور املاک است. سعی کنید ارتباط خود را با همکاران و مشتریان افزایش دهید.

در بسیاری از موارد، شما یک فایل دارید اما مشتری ندارید یا برعکس، شما یک کلاینت دارید اما هیچ فایلی برای او ندارید. برقراری ارتباط با همکاران به شما کمک می کند تا معامله را سریعتر ببندید.

مشاوران با تجربه تر تأیید می کنند که بسیاری از مشتریان خود را از طریق تبلیغات پیدا نکرده اند. برعکس آنها را با روابط خود به پای قرارداد رساندند. بنابراین سعی کنید خود را به عنوان یک مشاور املاک به همه افرادی که با آنها در تماس هستید، از رانندگان تاکسی گرفته تا دوستان و همسایگان معرفی کنید.

البته توجه داشته باشید که پیگیری نیز تحت تأثیر قدرت ارتباط شما قرار می گیرد و می تواند دامنه ارتباط شما را افزایش دهد.

وظیفه اتحادیه املاک
بیشتر بخوانید

در نهایت، اگر احساس می کنید ظرفیت کار با حجم کاری بالاتر را دارید، حجم کاری خود را اصلاح کنید. البته توصیه می کنیم تا زمانی که مراحل بالا را انجام نداده اید به فکر تغییر شغل نباشید. زیرا هر چقدر هم که زحمت بکشید، برای افزایش درآمد باید موارد فوق را انجام دهید.

استراتژی های افزایش درآمد برای مدیران املاک

( چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟  )
مدیران املاک راه های زیادی برای افزایش درآمد خود و آژانس املاک خود دارند.
طبیعتاً هر چه تعداد قراردادهای ملکی بیشتر باشد، درآمد بیشتر خواهد بود. اما راه های افزایش تعداد قراردادها چیست؟ در ادامه به توضیح این روش ها می پردازیم.

نیروهای بیشتر و بهتر را استخدام کنید
معمولاً جذب مشاوران بیشتر اولین استراتژی مدیران املاک برای کسب درآمد بیشتر است. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از استخدام مشاوران املاک بیشتر به فکر جذب افراد بهتر باشید.

با جذب مشاور بهتر از سقوط آنها جلوگیری می کنید. در نتیجه هزینه های مرتبط با جذب مجدد مشاور املاک به حداقل ممکن کاهش یافته، ثبات بیشتری از نظر نیروی انسانی حاصل شده و امکانات رشد و توسعه بهتر به شما ارائه می شود.

برای آشنایی با ویژگی های شخصیتی مورد نیاز برای یک مشاور املاک خوب، این مقاله را بخوانید: “چگونه یک مشاور املاک حرفه ای شویم؟” (شخصیت + دانش + مهارت)».

اگر بتوانید فرد مناسبی را برای کار ملکی جذب کنید، بخشی از راه افزایش درآمد ملکی را با موفقیت طی کرده اید. بعد از این مرحله می توانید به فکر افزایش تعداد مشاوران املاک باشید. زیرا بیشتر مشاوران املاک مساوی است با قراردادهای بیشتر و درآمد بیشتر.

البته، اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و در نظر دارید آژانس املاک خود را راه اندازی کنید، به یاد داشته باشید که استخدام مشاوران املاک بیشتر به تجهیزات بیشتری نیاز دارد. پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را در این زمینه مطالعه کنید:

“چگونه یک مشاور املاک ایجاد کنیم؟ (راهنمای ایجاد یک آژانس املاک موفق)”

آموزش مشاوران املاک

( چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟  )
در حالی که استخدام افراد مناسب برای کار املاک و مستغلات به افزایش درآمد املاک کمک می کند، اگر می خواهید در این مورد آرامش داشته باشید، باید برنامه ای برای آموزش این کارگران با استعداد داشته باشید.

آموزش نیروهای خود را در دو زمینه زیر جدی بگیرید:

آموزش حقوقی: مانند آموزش اصطلاحات حقوقی املاک و آموزش سند خوانی و ….
آموزش مدیریت املاک: مانند آموزش املاک و قیمت گذاری
سعی کنید تمرین را به صورت دوره ای تکرار کنید. تکرار آموزش ابعاد جدیدی از هر موضوع را در ذهن افراد باز می کند. شک نکنید با آموزش های دوره ای می توانید بازدهی کار مشاوران خود را افزایش دهید و در نتیجه شاهد افزایش درآمد ملکی باشید.

اجاره خانه و آپارتمان، اجاره نامه و تجربه اولین اجاره نشینی
بیشتر بخوانید
تعداد فایل ها را افزایش دهید

مدیران املاک باید برای افزایش تعداد پرونده های املاک خود برنامه ریزی کنند.
برای افزایش فایل های خود می توانید از سیستم های منبع یابی فایل استفاده کنید (این امکان در حال حاضر عمدتا در تهران وجود دارد). اما همانطور که در بالا اشاره کردیم در قسمت توصیه های مشاوران املاک جستجو در پرونده شخصی مشاوران املاک تاثیر زیادی در افزایش درآمد ملکی دارد.

پس در این مورد برای آموزش حساب ویژه ای باز کنید. کار دیگری که مدیران املاک می توانند برای افزایش درآمد ملک انجام دهند بازاریابی و تبلیغات است.

بازاریابی و تبلیغات شما می تواند به روش های مختلفی انجام شود، از جمله موارد زیر:

دیوار و شیپور
بازاریابی و تبلیغات املاک و مستغلات در اینستاگرام
بازاریابی املاک و مستغلات با پیامک تبلیغاتی
قبلا در این مقاله: ” آموزش روش های بازاریابی املاک برای مدیران و مشاوران املاک ” روش های بازاریابی املاک را توضیح دادیم. در این مقاله آموزش کامل تبلیغات املاک اینستاگرام به توضیح تبلیغات املاک اینستاگرام پرداخته ایم.

اگر قصد دارید ملک خود را در اینترنت تبلیغ کنید، البته به غیر از دیوار، ترومپت و اینستاگرام، مطالعه این مقاله: ” بازاریابی اینترنتی املاک: نکات و روش های آموزشی ” می تواند به شما کمک کند.

به طور کلی استفاده از دیوار و ترومپت بهترین راه برای جذب فایل است. اما می توانید از روش های دیگری هم برای برندسازی و هم برای جذب فایل های بیشتر استفاده کنید.

در نهایت پاسخ به این سوال که چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟

در نهایت پاسخ به این سوال که چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟

به شرح زیر و طی مراحل زیر انجام می شود:

افراد مناسب را برای کار املاک استخدام کنید.
آموزش حرفه ای نیروها در زمینه مسائل حقوقی و امور ملکی.
افزایش تعداد سربازان
تعداد فایل ها را افزایش دهید
تبلیغات و برندسازی املاک و مستغلات
امیدواریم این مقاله چراغ راه مشاوران و مدیران املاک باشد که بتوانند از توصیه های آن برای افزایش درآمد ملکی خود استفاده کنند. اگر در مورد افزایش درآمد املاک و مستغلات سوالی دارید، در قسمت نظرات در انتهای همین مقاله بپرسید. ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

برای مطالعه بیشتر : مراحل انتقال سند ملک

ارسال دیدگاه