مشاور املاک [ بررسی درآمد و قوانین شغل املاک+روشهای یادگیری ]

29 ژوئن 2024
0 دیدگاه
مشاور املاک

مشاوره املاک به چه معناست و یک مشاور املاک چه باید بکند؟
کلمه مشاوره همانطور که از نامش پیداست از مشاوره گرفته شده است و مشاور املاک وظیفه دارد به مشتریان خود مشاوره دهد و به آنها بگوید کدام ملک مناسب آنهاست. مثلاً زوج جوانی با شما تماس می گیرند، فکر می کنید به دنبال چه نوع ملکی هستند؟

همانطور که می دانید اکثر جوانان منابع مالی کمی دارند و به دنبال املاک مناسب تر و ارزان تر هستند، بنابراین قبل از هر چیز باید یک فایل قیمت مناسب را به آنها ارائه دهیم، حتی اگر این ملک مساحت کمتری داشته باشد.

یا مثلاً خانواده ای به خانه شما بیاید، البته خانواده ها به دنبال محله های آرام و امن هستند، پس شما باید سعی کنید نیازهای مراجعین خود را بشناسید و به درستی آنها را راهنمایی کنید. در برخی موارد، مشتریان شما را معرفی می‌کنند و از شما می‌خواهند که اقلامی متناسب با بودجه‌شان به آنها ارائه دهید.

درآمد هر یک از مشاوران املاک چقدر است؟

درآمد هر یک از مشاوران املاک چقدر است؟

به حقوق ثابت و اشتغال در بخش املاک فکر نکنید. زیرا درآمد مشاوران املاک به تعداد معاملات موفق، حجم معاملات و سطح تخصص آنها بستگی دارد. بنابراین معاملات با ارزش بالاتر و پروژه های بزرگتر درآمد بالاتری را برای مشاوران فراهم می کند.

قوانین مشاور املاک

برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ای، باید قوانین زیر را رعایت کنید:

1- جستجوی فایل: مهمترین نکته ای که برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ای باید به آن توجه کنید جستجوی فایل است. مجموعه ای از املاک برای معاملات از طریق نمایندگان املاک در دسترس است. آنچه بسیار مهم است یافتن فایل های مربوط به خرید و فروش املاک، آگاهی از نحوه دسترسی به این فایل ها از طریق بسترهای مجازی یا حضوری است.

2- اطلاعیه: کلیه مشاورین املاک موظفند اطلاعات دقیق و به روز هر پرونده را به شرط مشکلات قانونی در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

3-شناخت بازار: برای موفقیت در املاک باید بازار املاک و قوانین آن را بشناسید. برای این کار تحقیقات لازم را انجام دهید و با تحلیل مناسب نقاط قوت و ضعف بازار را شناسایی کنید.

4- خود حسابرسی: به عنوان یک مشاور حرفه ای املاک باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید، برای این کار باید سعی کنید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید.

5- صداقت در زمینه کاری: در تعاملات خود با مشتریان صادق باشید. به همین دلیل مشتریان املاک به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و می توانید معاملات بیشتری را انجام دهید.

6- خوش رویی: مطمئنم شنیده اید که لبخند زدن یکی از بهترین راه ها برای انتقال حس خوب و به دست آوردن دل مشتری است. توجه داشته باشید که حتی اگر از چیز دیگری ناراحت هستید، نباید با مشتری عبوس و عصبانی وارد مذاکره شوید. اگر بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید، نتیجه معامله برای شما بسیار خوشایند خواهد بود.

7- فن بیان: یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل موفقیت در حرفه مشاور املاک بیان خوب است. مطمئن شوید که روی اصطلاحات و کلمات خود کار می کنید تا بتوانید به راحتی مشتریان خود را متقاعد کنید. علاوه بر تکنیک بیان خوب، احترام به مشتری یکی از راه های موفقیت در زمینه املاک و مستغلات است. حتما با احترام و وقار با مشتری صحبت کنید.

8- کارشناسی فایل: به ملک مورد نظر مراجعه کنید. این وظیفه شماست که ظاهر، مکان، سال ساخت و امکانات رفاهی ملک را بررسی کنید.

اگر در مورد تکنیک های یک مشاور املاک حرفه ای کنجکاو هستید، توصیه می شود مقاله ویژگی ها و تکنیک های یک مشاور املاک خوب و موفق را مطالعه کنید. در ادامه مهمترین اصولی که شما را به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل می کند را بیان می کنیم.

 فن بیان مشاور املاک

شاید شنیده باشید که کار مشاور املاک بسیار سودآور است; پس جای هیچ تردیدی نیست. و هر چه زودتر این آموزش را شروع کنید. برای شروع، ما تکنیک بیان را به شما پیشنهاد می کنیم.

حتماً دیده اید که مشاوران املاک مهارت های ارتباطی بسیار خوبی دارند و در این حرفه بیان خوب خود بسیار مهم است. شما باید روی اصطلاحات خود کار کنید تا بتوانید مشتری را متقاعد کنید. احترام به مشتری یکی از کلیدهای موفقیت در املاک و مستغلات است، بنابراین به یاد داشته باشید که با مشتری با احترام و وقار صحبت کنید.

2- مهربانی مشاور املاک

اگر اعصاب شما از هر جایی شلوغ و آشفته است، نباید با چهره ای عبوس و عصبانی با مشتری وارد مذاکره شوید. همیشه به یاد داشته باشید که لبخند زدن یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن قلب مشتری است. اگر بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید، کار آسان می شود و می توانید زودتر به هدف خود برسید.

3- ارتباط عمومی مشاور املاک

یک مشاور املاک موفق باید بتواند به خوبی با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. یکی از اصول روابط عمومی تایید گفته های مشتریان است. مثلاً اگر فایلی را به آنها نشان می دهید و آن را دوست ندارند، باید آن را بپذیرید و خیلی سریع فایل بهتری را به آنها پیشنهاد دهید.

با این کار شانس دیگری برای ارائه یک مورد جدید خواهید داشت. با این کار این فرصت را دارید که کالای بعدی را به آنها بفروشید.

4- نیازهای مشتری را بشناسید

مراقبت از مشتری شرط اول کار شماست. اگر قصد دارید در این شغل موفق شوید، باید نیازهای مشتریان خود را زیر نظر داشته باشید و به آنها اهمیت دهید. مثلاً اگر مشتری از شما ملکی خواست که دارای آسانسور، پارکینگ و امکاناتی از این قبیل باشد، شما نباید مثال دیگری بزنید که فقط به نفع شما باشد.

شما باید بر اساس نیاز آنها پیش بروید تا به کار و تخصص شما ایمان بیاورند. به طور کلی مشتری مداری به این معناست که باید به نفع مشتری عمل کنید تا او شما را ببیند و بتواند به کار شما اعتماد کند. بنابراین به جای اینکه سعی کنید نمونه ها و اقلام خود را به مشتریان ارائه دهید. شما باید از آنها بپرسید که دقیقا چه نوع ملکی را می خواهند و با چه شرایطی. اگر بتوانید بر اساس نیازهای مشتریان خود پیش بروید و برای رفع نیازهای آنها قدم بردارید، مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

اسماعیل آباد کجاست
بیشتر بخوانید

5- جلب اعتماد مشتری توسط مشاور املاک

درست است که مشاور املاک بودن شغل بسیار پردرآمدی است، اما بدانید که جلب اعتماد مشتریان یکی از مهمترین اصول شغلی شماست. متاسفانه بسیاری از کلاهبرداران این مسیر را در پیش گرفته اند و اعتماد مردم را نسبت به این کار خدشه دار کرده اند. در نتیجه کار شما سخت‌تر می‌شود، زیرا باید اعتماد مشتری را برای گران‌ترین خرید عمرش جلب کنید.

تا حد امکان سعی کنید مشتریان خود را از حقایق مربوط به املاک و وضعیت آنها آگاه کنید. به عنوان مثال، اگر ملکی 5 سال پیش ساخته شده است، به مشتری نگویید که نوساز است. چون اگر بعدا بفهمند نظرشان نسبت به همه کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند عوض می شود. پس کار خود را با صداقت چاشنی کنید تا بتوانید هر روز موفق تر شوید.

نکات آموزشی حرفه ای مشاور املاک

همانطور که می دانید در تجارت املاک نیازی به سرمایه ندارید اما اگر تمام تلاش خود را صرف آن کنید می توانید درآمد خوبی کسب کنید و برای حرفه ای شدن در زمینه املاک باید یک سری نکات آموزشی را بدانید. نکات. در زیر لیستی از مهمترین نکات آموزشی که باید بدانید آورده شده است.

1- مهمترین نکته ای که مشاوران املاک در آموزش خود باید به آن توجه کنند تلاش برای کسب اعتبار است.

۲- از افراد با تجربه تر مشاوره و راهنمایی بگیرید.

3- به یاد داشته باشید که داشتن اعتماد به نفس بالا و پر انرژی بودن در زمینه املاک، اساس موفقیت شما را تشکیل می دهد.

4- از عضویت و فعالیت در شبکه های مجازی غافل نشوید. با عضویت و فعال بودن در این پلتفرم ها سعی کنید مزایا و مزایای حرفه خود را صادقانه به مخاطبان خود نشان دهید تا بتوانید در این زمینه پیشرفت قابل قبولی داشته باشید.

5- مهم ترین نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه کنید، توانایی متقاعد ساختن مشتریان است. حتما می دانید که مشاور املاک موفق فردی است که در زمینه های مختلف به مشتریان خود کمک می کند و علاوه بر احترام به عموم باید بتواند مشتریان خود را در زمینه های مختلف متقاعد کند. وقتی پرسونای مخاطب داشته باشید، به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل می شوید. برای درک بهتر این موضوع می توانید کتاب آموزش مشاور املاک سبک شازوما را مطالعه کنید.

شاید برای شما سوال شده باشد که ماموریت های مشاوران املاک چیست؟ در بخش بعدی مقاله به این سوال خواهیم پرداخت.

وظایف مشاوران املاک

وظایف مشاوران املاک

قبل از هر چیز باید بدانید که نقش مشاوران بسته به نوع مشتری تغییر می کند. به عنوان مثال، یک سری مشاور پروژه ساخت و ساز ملکی قبل از خرید زمین برای ساخت ملک استخدام می شوند. در واقع، در چنین معاملاتی، وظیفه مشاور املاک تایید امکان سرمایه گذاری ملک است. مشاور املاک ماموریت های گسترده ای به شرح زیر دارد:

جمع آوری اطلاعات، تحقیق در مورد بازار املاک و مستغلات برای کشف روندهای فعلی
جمع آوری داده های املاک و مستغلات به منظور توصیه به مشتریان
ارتباط با مشتریان در مورد پیشرفت پروژه های املاک و پاسخگویی به سوالات آنها در رابطه با فرآیند خرید و فروش
انجام یک تحلیل مقایسه ای بازار برای تعیین ارزش ملک برای فروش
در مورد خرید یا فروش املاک و مستغلات با مشتریان ارتباط برقرار کنید
ارائه خدمات حقوقی به مشتریان در معاملات ملکی
ارائه اطلاعات به مشتریان در مورد نرخ وام مسکن، ارزش خانه، هزینه های بسته شدن و سایر جزئیات مربوط به خرید یا فروش خانه.
پیشنهادات ارائه شده توسط خریداران بالقوه را بررسی کنید و پیشنهادات متقابل را به مشتری پیشنهاد دهید
در ادامه به توضیح شرایط اخذ مجوز بازگشایی بنگاه معاملات ملکی می پردازیم.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز بنگاه های معاملات ملکی

بد نیست بدانید که مجوز بنگاه املاک یا پروانه بازرگانی توسط اتحادیه مشاوران املاک، پلیس محل و اتحادیه های تجاری، تولیدی و توزیعی وزارت بازرگانی صادر می شود. برای درخواست مجوز آژانس املاک، ابتدا باید درخواست خود را ارسال کرده و سپس مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. این اسناد عبارتند از:

  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی (پشت و پهلو حتما کپی شود)
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر، اجازه کار و اقامت (به ویژه برای اتباع خارجی)
  • ارائه کد پستی و تایید آن توسط اداره پست منطقه
  • کپی مدرک تحصیلی
  • 12 عکس شخصی 4*3
  • واریز مبلغ 3 هزار تومان به حساب خزانه داری کشور و ارائه فیش واریزی
  • گواهی عدم سوء مصرف مواد مخدر و سوابق بد از مشاور
  • تأییدیه خدمات نظارت پلیس در مورد صلاحیت متقاضی و دارایی های تعیین شده
  • ارائه گواهی معتبر از یک موسسه آموزشی معتبر برای تایید اتمام دوره های آموزشی
  • گواهی سازمان امور مالیاتی مبنی بر ارائه پرونده یا پرداخت یا سازمان پرداخت بدهی ثابت مالیاتی
  • یک کد شناسایی ده رقمی تعیین کنید و آن را به پروانه تجاری ضمیمه کنید
  • تخصیص برچسب شناسایی تجاری طبق کد ده رقمی
  • برای درخواست مجوز باید حداکثر تا سه ماه این مدارک را در سامانه جدید صنفی بارگذاری کنید. در این سیستم می توانید وضعیت درخواست خود را پیگیری و مدارک خود را بررسی کنید.

در حال حاضر شورای عالی کنترل تشکل های صنفی کشور شرایط زیر را برای اخذ مجوز تعیین کرده است:

  • مشاور باید حداقل 18 سال سن داشته باشد
  • حداقل مدرک مورد نیاز برای اخذ مجوز مدرک دیپلم می باشد.
  • متقاضی باید متاهل باشد.
  • نداشتن ممنوعیت در سازمان نظام وظیفه
  • آموزش های مرتبط را کامل کرده و در پایان دوره گواهینامه معتبر داشته باشید
  • متقاضی باید دارای مجوز تخصصی صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.
  • نام اتحادیه متقاضی باید به اطلاع عموم برسد.
    به طور کلی شرایط اخذ مجوز برای خانم ها و آقایان یکسان است، تنها تفاوت این دو در این است که خانم ها باید مباشر مغازه را نیز به اتحادیه معرفی کنند.
نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند
بیشتر بخوانید

لطفا توجه داشته باشید که مجوز کسب و کار موقت (یک ساله) و دائمی (5 ساله) ممکن است معتبر باشد. مجهز بودن به سیستم کامپیوتری یکی از امتیازات بنگاه های املاک درجه یک است.

هزینه اخذ مجوز برای آژانس های املاک و مستغلات

توجه به هزینه های مربوط به اخذ مجوز یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. این مبلغ شامل انواع هزینه ها از جمله کمک به اتحادیه مشاوران املاک، هزینه های آموزشی و … می باشد. هزینه اخذ مجوز از 500.000 تومان تا 2.000.000 میلیون تومان متغیر است و بسته به اتحادیه هر فرد تعیین می شود.

توجه داشته باشید که برای اخذ پروانه ملکی پرداخت مبالغ بالا الزامی است و عدم پرداخت مبالغ بالا منجر به انصراف از پروانه تاسیس مشاور املاک می شود.

آینده حرفه مشاور املاک

از آنجایی که کارگزاران املاک به مشتریان خود کمک می کنند تا خانه های خود را ارزیابی کنند، لیستی از املاک برای فروش در اختیار خریداران قرار دهند، و به مشتریان خود در مورد خرید یا فروش املاک مشاوره دقیق می دهند، آینده مشاور کاری بعید به نظر می رسد. نابود شود. این شغل یکی از بهترین شغل های دنیاست که با کمترین هزینه می توانید درآمد زیادی کسب کنید.

کمیسیون املاک

یکی از مهم ترین سوالاتی که همیشه مشاوران املاک و عوام را آزار می دهد میزان پورسانت املاک است. کمیسیون یا کارمزد به معنای دریافت مبلغی پس از خرید و فروش ملک است که در اختیار مشاور املاک قرار می گیرد. این هزینه ها توسط اتحادیه مشاوران املاک تعیین می شود. برای اطلاع بیشتر از پورسانت دریافتی مشاوران املاک می توانید به مقاله محاسبه حق کمیسیون املاک در سال 1402 مراجعه نمایید.

مواردی که باید در هنگام فروش ملک در نظر گرفت

اگر قصد فروش ملک را دارید، نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

1- باید ملک مورد نظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید و تمامی نقاط قوت ملک را در توضیحات آن بنویسید. به این ترتیب ملک شما ترافیک بیشتری دریافت می کند و بسیار سریعتر به فروش می رسد.

۲- کالای مورد نظر را در اولویت قرار دهید و سعی کنید تا حد امکان آن را به مشتریان خود عرضه کنید.

3- راه حل دیگر این است که قیمت ملک را پایین بیاورید و در آگهی خود ذکر کنید که این ملک زیر قیمت محله فروخته می شود.

نکته ای برای فروش هر چه سریعتر ملک

به عنوان یک مشاور املاک، شما باید هر آنچه مشتری می خواهد، در مورد املاکی که باید اجاره، رهن یا بفروشید، در نظر بگیرید.

اگر مشتریان شما به دنبال آپارتمانی در طبقه سوم با آسانسور هستند، اما توانایی پرداخت اجاره بها را ندارند، می توانید آپارتمان دیگری را تا حدودی مشابه خانه قبلی، در طبقه سوم، اما این بار بدون آسانسور و با اندکی ارائه دهید. اختلاف قیمت. این به شما این امکان را می دهد که قرارداد خود را در سریع ترین زمان ممکن ببندید و به نوعی هم شما و هم مشتری به آنچه می خواهید می رسید.

انواع مالیات مسکن را بشناسید

هر مشاور املاک باید انواع مالیات بر دارایی را بداند تا بتواند به مشتریان خود به درستی مشاوره دهد و از سردرگمی جلوگیری کند. مثلاً مالیاتی که بعد از یک سال باید پرداخت شود. این مالیات شامل معاملاتی است که در آن مالک یک سال پس از خرید ملک را می فروشد. در این صورت مابه التفاوت قیمت این کالا در زمان خرید و فروش 25 درصد مالیات اخذ می شود.

یعنی اگر ارزش این ملک در زمان خرید یک میلیارد تومان باشد و قیمت آن پس از یک سال به یک میلیارد و 200 میلیون تومان برسد، 25 درصد مالیات تقریباً 200 میلیون تومانی به او تعلق می گیرد. در ادامه به توضیح انواع مالیات مسکن می پردازیم.

1- مالیات بر اجاره املاک مسکونی
منظور از مالیات بر اجاره مستغلات برای استفاده مسکونی و مالیات دست اول بر اجاره، مالیاتی است که جزء مالیات اجاره بهای مستغلات مسکونی بوده و به درآمد دریافتی شخص حقیقی یا حقوقی از محل تعلق می گیرد. اجاره املاک آنها

2- مالیات بر املاک خالی
وقتی ملک را به مستاجر اجاره می‌دهید، مثل این است که مالکیت ملک شما برای مدت یک سال متعلق به دیگری بوده است. اگر مستاجر شما نیز ملک را اجاره و به دیگری واگذار کند، مشمول پرداخت مالیات اجاره بهای دست دوم می شود. در این صورت موجر واقعا مالک نیست و فقط باید مالیات اجاره دست دوم را بپردازد.

3- حقوق نقل و انتقال ملک
مالیات بر فروش ملک به سه قسمت زیر 50 میلیون تومان، بین 50 تا 100 میلیون تومان و بیش از 100 میلیون تومان بسته به درآمد حاصل از فروش واحد تقسیم می شود.

آشنایی با انواع اسناد ملکی

آگاهی از انواع اسناد ملکی قبل از اقدام به هر نوع معامله ملکی ضروری است. اول از همه، باید ماهیت سند مالکیت را بدانید. برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.

سند ملکی چیست؟

سند توافقی است برای خرید و فروش خانه که جزئیات مالکیت و شرایط توافق شده بین خریدار و فروشنده، از جمله مشخصات ملک و ملک، تصاویر نقشه، ملاحظات قانونی مربوط به مالکیت و محدودیت‌های انتقال را نشان می‌دهد. این سند باید در اداره ثبت اسناد یا اداره اسناد رسمی یا نزد نمایندگان ذیصلاح طبق قانون تنظیم شود.

سرمایه گذاری در زمین و ویلا
بیشتر بخوانید

شما به عنوان مشاور املاک باید با انواع اسناد ملکی مانند بلوط، بانکچگ، سفته و … آشنایی کامل داشته باشید. در ادامه به شرح انواع اسناد ملکی می پردازیم:

1- سند پوم پوم
سند پوم پوم همانطور که از نامش پیداست، سندی سربی است که از سیمی به شکل پوم پوم آویزان است. جالب است بدانید که دلیل پلمپ این سند حفظ اصالت و اعتبار آن است و بر این اساس سند منگوله سندی قطعی و بسیار معتبر برای اثبات مالکیت افراد است. این سند در دفترچه ای چند صفحه ای به صورت دستی نوشته شده است.

2- چربی
مفهوم بنچاق در دو دوره قبل و بعد از اجرای قانون ثبت متفاوت است. در گذشته، Benchag یک سند عادی بود که قبل از تصویب قانون ثبت تنظیم می شد. بنچاق را کاتبان و افراد باسواد نوشته و علمای معتمد و دینی آن را مهر و امضا کردند. بد نیست بدانید در گذشته مردم برای اثبات مالکیت خود از بنچاق استفاده می کردند.

اما پس از اجرای قانون ثبت، بانچگ سندی است که پس از انتقال ملک توسط سردفتر تنظیم می شود و شامل کلیه مشخصات، دارایی ها و مشخصات ملک اعم از شماره های مربوط به آب، برق، تلفن، و غیره عناصر ذکر شده در بنچاگ در دفترچه اموال وجود ندارد. بنابراین برای دسترسی به مشخصات ملک لازم است قبل از انجام هرگونه معامله سند ملک را مطالعه نمایید.

3- سوگندنامه
سفته نامه یا سندی است که در آن قولنامه نوشته می شود. سفته در واقع نوعی عقد است که به آن پیش عقد یا قول قراردادی نیز گفته می شود و هدف آن طرفینی است که قصد دارند با هم معامله کنند. آنها با یکدیگر متعهد می شوند که در مقطعی از زمان به تعهد خود مبنی بر انتقال ملک به دیگری عمل کنند. باید گفت هنوز برای بسیاری از املاک سفته صادر می شود.

آشنایی با قوانین شهرداری مربوط به ساخت و ساز

هنگامی که یک مشاور املاک می خواهد زمین را به مشتری بفروشد، ابتدا باید مشکلاتی را که مشتری در طول ساخت و ساز با آن مواجه است را مشخص کند. قوانینی مانند:

اخذ پروانه ساختمانی
مقررات پارکینگ
تغییر کاربر و …

روش کارشناسی و ارزیابی املاک و مستغلات

واضح است که مشتری ابتدا به دنبال یک مشاور املاک می گردد که قیمت های منصفانه ای ارائه دهد. کارشناسی و ارزیابی قیمت معاملات روزانه املاک مسکونی، تجاری، تجاری، اداری، صنعتی و غیره. در هر بخش اعم از خصوصی و دولتی باید توسط کارشناس رسمی دادگستری با شرایط مناسب و بر اساس داده های واقعی، منصفانه و بالاتر انجام شود. قیمت به روز شده

روش قیمت گذاری و ارزش گذاری املاک بر اساس پارامترهای تاثیرگذار بسیاری از جمله ارزش فعلی ملک در منطقه، وضعیت فعلی و کاربری ملک، مساحت اعلام شده در سند مالکیت، هندسه و ابعاد. عرض گذر و مسیرهای دسترسی، میزان روشنایی و جهت دریافت نور، کف ملک، تاسیسات و تجهیزات ساختمان و همچنین ارزش سهم بستگی به متراژ یا زمین دارد. ویژگی.

سایر عوامل بر روی قیمت ملک، موقعیت محلی و دسترسی، نوع مصالح استفاده شده، طول عمر ساختمان، تعداد واحدهای ساختمان، تعداد طبقات، کیفیت تجارت، زمان بازار، شرایط پرداخت و معاملات در نظر گرفته شد. البته در هر کالایی با وجود همه این موارد مهم، تنها چند شاخص در قیمت کالا تاثیرگذار است.

آشنایی با قوانین مربوط به تسهیلات بانکی
تصور کنید ملکی را به مشتری نشان می دهید و آن را دوست دارید، اما مشکل اینجاست که بودجه آنها برای خرید این ملک کافی نیست، بنابراین می توانید با ارائه وام و توضیح شرایط، ملک را بفروشید. دانستن این موضوع هم می تواند باعث فروش شود و هم می تواند نشان دهنده هزینه های شما باشد.

برخی از کالاها امانت گرفته شده است. مثلاً آپارتمان 700 میلیون تومانی فی و فروشنده اعلام می کند 500 میلیون نقد و مابقی را اقساط یا وام می گیرد. با این حال، باید بدانید که مبلغ به طور کلی به عنوان سود وام در نظر گرفته می شود.

تکنیک های روانشناسی برای جذب و جذب مشتری

برای جذب مشتری، ابتدا باید بدانید که نیازهای آنها چیست و چگونه می توانیم آنها را برآورده کنیم. ممکن است فکر کنید که مشتریان تجاری شما خیلی خشن هستند و بررسی رفتار هر مشتری بسیار دشوار یا غیرممکن است، ما برای این مشکل راه حلی داریم. در واقع، فقط به رفتار مشتریان خود مراجعه کنید و به شما کمک می کند تا استراتژی ها و تکنیک های اثبات شده برای جذب مشتری را درک کنید.

یک تکنیک این است که به مشتری برچسب بزنید نه محصول. اغلب اوقات ما شروع به تعریف مالکیت و توضیح آن می کنیم، زمانی که این کار باید با مشتری انجام شود، زمانی که مردم احساس می کنند بخشی از گروه خاصی از افراد جامعه هستند.

کمی سیاسی شوید و مشتریان خود را با چنین استراتژی های عملی آماده کنید. البته همه اقشار جامعه نیاز به درک دارند و نباید فقط مورد توجه کسانی باشند که وضعیت مالی بهتری دارند. شما باید یاد بگیرید که همه نوع افراد جامعه را ببینید و به همه آنها احترام بگذارید.

آخرین کلمه

در این مقاله هر آنچه که برای تبدیل شدن به یک مشاور حرفه ای املاک نیاز دارید شرح داده شده است و پیشنهاد می شود اگر قصد دارید یک مشاور املاک حرفه ای شوید این مقاله را از ۲ منظر مطالعه کنید. اگر سوالی دارید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید.

برای مطالعه بیشتر : خرید ملک نمکلان

ارسال دیدگاه