فرق بین سند جعلی و اصل

10 فوریه 2024
0 دیدگاه
فرق بین سند جعلی و اصل

فرق بین سند جعلی و اصل : درست است که امروزه اسناد یک برگه جایگزین اسناد قدیمی شده است و معاملات ملکی با اطمینان و آرامش بیشتری انجام می شود. اما همیشه به دلیل جعلی بودن اسناد احتمال خطا در معاملات وجود دارد. بنابراین لازم است که تفاوت اسناد جعلی و اصل را بدانید تا بتوانید این دو مدل سند را به راحتی تشخیص دهید. متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی در تشخیص اسناد جعلی و اصل، میلیاردها تومان از دارایی خود را از دست می دهند و به معنای واقعی کلمه در تاریکی رها می شوند.

در این مقاله تصمیم گرفتیم تفاوت سند جعلی و اصل و نحوه تشخیص این دو مدل سند را بیان کنیم. اگر شما هم قصد خرید ملک را دارید، پیشنهاد می شود چند دقیقه از وقت گرانبهای خود را صرف مطالعه این مقاله کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای خرید و فروش ویلا، زمین و باغ می توانید با مشاورین مجرب ویلا مهدوی بصورت حضوری و یا تلفنی اقدام نمایید.
ارتباط با ما 
تهراندشت، خیابان تهران بعداز میدان
چناران_املاک ویلا مهدوی
۰۹۳۵۱۴۷۳۵۸۸
۰۹۱۲۵۷۵۵۸۹۰
۰۹۱۲۴۶۲۴۲۳۹

فرق بین سند جعلی و اصل از نظر ظاهری و فیزیکی

اولین تفاوت بین یک سند جعلی و یک سند اصلی: تفاوت های ظاهری و فیزیکی
اولین تفاوتی که می توان بین اسناد اصلی و جعلی در نظر گرفت ظاهر آنهاست. در ادامه برخی از این تفاوت ها را به طور مختصر و مفید بیان خواهیم کرد:

خطوط برجسته فلزی یا سه بعدی در اطراف اسناد تک برگ: متالین یا خطوط سه‌بعدی برجسته‌ای می باشد که دور تا دور سندهای اصلی تک‌برگ موجود می باشد. اگر سند را لمس نمودید و خبری از این خطوط نبود، به‌ آسانی می‌توانید سند را تقلبی در نظر بگیرید.
واترمارک و تصاویر محو شده روی اسناد تک برگ: اسناد تک برگ معمولاً یک سری طرح دارند، مثلاً نقشه ایران که در وسط آن یک «الله» وجود دارد. از طرف دیگر، یک سری تصاویر محو شده روی سند تک برگ اصلی وجود دارد که وقتی سند را در معرض نور قرار می دهیم، آشکار می شوند.
هولوگرام مرجع ثبتی: اصل اسناد توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر می شود و سازمان ثبت از یک برگه تا با استفاده از دستگاه مخصوص هولوگرام را روی اصل اسناد می چسباند. این هولوگرام دارای یک کد 12 رقمی است که تاریخ و شماره سند را نشان می دهد. اگر این هولوگرام جدا یا آسیب ببیند سند تک برگی از نظر اعتبار دچار مشکل می شود.
مهر مشهود سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: اصل کلیه مدارک در یک برگ ممهور به مهر آشکار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. اگر سند تک برگی چنین مهری ندارد، به هیچ وجه به اعتبار آن اعتماد نکنید.
مراجعه به سایت ssaa.ir; روش دوم برای تشخیص سند اصلی از جعلی
یکی از مهم ترین کارهایی که پس از مشاهده سند تک صفحه ای باید انجام شود، مراجعه به سایت ssaa.ir و تایید اصالت سند است. در منوی اصلی این سایت بخشی به نام خدمات الکترونیکی وجود دارد. در این قسمت زیر مجموعه “درخواست های ثبت” و در قسمت درخواست های ثبت نام “تایید اصالت سند مالکیت” را مشاهده کنید. برای سهولت کار، می توانید روی لینک زیر کلیک کرده و به بخش احراز هویت سند بروید:

هزینه ساخت و ساز
بیشتر بخوانید

قسمت اصالت اسناد ملکی در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
در این قسمت اطلاعات درج شده در سند را در قسمت های مشخص شده وارد کرده و برای تایید صحت و نادرستی آن، دکمه تایید را بزنید.

توجه داشته باشید که صحت سند از طریق سامانه ثبت نام من در my.ssaa.ir قابل تایید است. پس از ورود به این سامانه وارد قسمت “مدارک رسمی” شده و بر روی “تایید اصالت سند” کلیک کنید. در این سامانه شناسه سند و کد تایید را وارد کنید تا صحت سند مشخص شود.

اگر سند ملک مورد نظر، تک‌برگ نبود و دفترچه‌ای (منگوله‌دار) بود، چه کاری می توان کرد؟

اگر سند ملک مورد نظر، تک‌برگ نبود و دفترچه‌ای (منگوله‌دار) بود، چه کاری می توان کرد؟

اسناد منگوله دار یا به اصطلاح دفترچه ای سال هاست که منسوخ شده اند و منتشر نمی شوند; اما آنها همچنان معتبر هستند. البته امکان ردیابی اصالت آنها از طریق سامانه های آنلاین وجود ندارد. برای تشخیص اصالت آنها می توانید به اداره ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه و درخواست خود را برای تشخیص اصالت سند به مراجع ذیصلاح ارائه دهید.

یکی دیگر از راه های تشخیص صحت اسناد منگوله دار مراجعه به مشاوران و کارشناسان حوزه املاک است. این افراد با تجربه و دانش خود در این زمینه می توانند به شما کمک کنند تا صحت این اسناد را به راحتی تشخیص دهید.

با گروه مشاور املاک ویلا مهدوی، معاملات ملکی را با اسناد تک برگی معتبر انجام دهید

در این مقاله سعی شده است تفاوت سند جعلی و اصل را توضیح داده و راه های استعلام اصالت اسناد اصلی را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم نکات این مقاله به شما کمک کند در هنگام خرید ملک معامله ای صحیح و مطمئن داشته باشید و از معامله خود راضی باشید.

راهنمای قدم به قدم مراحل تأسیس آژانس املاک
بیشتر بخوانید

اگر قصد خرید و فروش ملکی را دارید و می خواهید معامله ای مطمئن و اصولی انجام دهید، پیشنهاد می شود از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید. این افراد با تکیه بر دانش و تجربه خود می توانند به سوالات ضروری پاسخ دهند و به شما کمک کنند تا یک معامله حرفه ای را بدون تردید انجام دهید.

گروه مشاور املاک ویلا مهدوی یکی از مراکزی است که همواره تلاش می کند زمینه معاملاتی مطمئن و مطمئن را در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهد. در صورت تمایل به بررسی صحت سند تک برگی یا منگوله دار می توانید با مشاوران و متخصصان ویلا مهدوی مشورت نمایید.

برای مطالعه بیشتر : نکاتی برای خرید ویلا

قیمت زمین در سرخاب

ارسال دیدگاه