استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک

3 سپتامبر 2024
0 دیدگاه
استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک

دیجیتال مارکتینگ در املاک و مستغلات به تمام اقداماتی اطلاق می شود که کسب و کارهای املاک و مستغلات برای جذب مشتریان بالقوه و ایجاد درآمد بیشتر استفاده می کنند.

این بازاریابی را می توان به روش های مختلفی انجام داد و اصول خاص خود را دارد که در دو بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک موثر و کاربردی برای املاک و مستغلات

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای املاک و مستغلات روش های پیچیده ای نیستند. احتمالاً خودتان بارها در مناطق دیگر شاهد آن بوده اید و ممکن است تحت تأثیر آن خرید کرده باشید. در اینجا روش های مورد استفاده در این بازاریابی را برای شما دسته بندی می کنیم و نحوه عمل موثر در هر یک از آنها را توضیح می دهیم:

1. موقعیت مکانی خود را در گوگل ثبت کنید
شلوغی شهر باعث شده مردم از خدمات نزدیک به محل زندگی و کار خود استفاده کنند. آنها سعی می کنند با کمک گوگل آژانس های املاک و مستغلات را در نزدیکی خود یا در یک منطقه خاص پیدا کنند. این فرصت خوبی است که قبل از دیگران دیده شوید.

حضور شما در گوگل نیز با اعتماد مشتری به پایان می رسد. زیرا آنها می توانند نظرات مشتریان قبلی را در آنجا بخوانند و مطمئن شوند که انتخاب آنها درست است.

از سوی دیگر، با این کتاب در دسترس خواهید بود. کاربر به راحتی می تواند شما را روی نقشه پیدا کند و جزئیاتی مانند شماره تماس، ساعات کاری و حتی عکس های آژانس یا شرکتی را که بر تصمیم او تأثیر می گذارد، ببیند.

ذخیره یک مکان در Google Maps یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای املاک و مستغلات است

برای این کار کافیست وارد اکانت جیمیل خود شوید و سپس بر روی گزینه افزودن مکان گمشده در برنامه گوگل مپ کلیک کنید. پنجره ای در مقابل شما ظاهر می شود که در آن اطلاعات مورد نیاز را وارد می کنید. چند روز طول می کشد؛ اما در نهایت پس از تایید گوگل روی نقشه لیست خواهید شد.

2. نظرات مثبت مشتریان قبلی را جمع آوری کنید
هیچ چیز نمی تواند برای سایر کاربران قانع کننده تر از نظرات و تجربیات مشتریان قبلی باشد. به همین دلیل است که آنها قبل از خرید اشیاء قیمتی خود به دیجی کالا مراجعه می کنند. همچنین می توانید از این روش ها برای دریافت بازخورد و نظرات مشتریان خود استفاده کنید:

پس از منعقد شدن معامله، نظر آنها را در قالب پیامک یا حتی فرم نظرسنجی کاغذی جویا شوید.
در استوری اینستاگرام از مخاطبان خود سوال بپرسید و از آنها بخواهید تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
با مشتریان قبلی مصاحبه یا گفتگوی دوستانه داشته باشید.
مشتریان خوشحال خود را تشویق کنید تا تجربه خوب خود را در Google Maps ثبت کنند.
پست های تعاملی را در اینستاگرام ارسال کنید و نظرات مثبت را جمع آوری کنید.
با این بازگشت ها می توانید به خوبی در رسانه های مختلف مانور دهید. آنها را در وب سایت، اینستاگرام یا تلگرام خود به اشتراک بگذارید. برخی از کسب و کارها یک صفحه از سایت خود یا یک نقطه برجسته از اینستاگرام خود را صرفاً به نظرات مشتریان قبلی اختصاص می دهند تا همیشه در دسترس باشند.

نظرات مشتریان در Google Maps

3. بازاریابی پیامکی را جدی بگیرید
پیامک ارزان ترین و موثرترین راه برای برقراری ارتباط و حفظ رابطه شما با مشتریان است. به جای اینکه شماره تماس مشتریان خود را در دفتر یادداشت کنید، آنها را در سیستم ذخیره کنید و اطلاعات پرونده را برای آنها ارسال کنید.

زمان بازدید ملک یا ملاقات با صاحب ملک نیز می تواند با مهمانان هماهنگ شود. متن زیر نمونه ای از پیامک هایی است که یک کسب و کار برای مشتریان خود ارسال می کند:

مشتری عزیز، املاک زمرد در حال حاضر به دنبال خانه مناسب برای شما است. هر روز اخبار را با پیامک به شما اطلاع خواهیم داد.
لیست واحدهای مناسب برای شما را در لینک زیر مشاهده کنید:

نقش پیامک در سرمایه گذاری های کلان و همچنین خرید و فروش ویلاها و املاک لوکس روز به روز جدی تر می شود. در این موارد، بازاریابی مبتنی بر مکان می تواند انجام شود. یعنی به شماره های یک استان، شهر یا منطقه خاص اس ام اس فرستاد.

مشارکت در ساخت ویلا تهراندشت
بیشتر بخوانید

با این روش احتمال بیشتری وجود دارد که مشتری بالقوه شما پیام را ببیند و ارزیابی صحیحی از تقاضا در هر زمینه دریافت کنید. پیام متنی زیر نمونه خوبی از این نوع بازاریابی است:

یک سرمایه گذاری عالی! خرید ویلا در نوشهر با قیمت استثنایی با امکان پرداخت اقساط بلند مدت

4. در اینستاگرام فعال باشید
از آنجایی که بخش بزرگی از جمعیت کشور در اینستاگرام هستند، می‌توانید یک جریان دائمی برای جذب مشتریان بالقوه و تکرار خرید از مشتریان قبلی ایجاد کنید. این پتانسیل به دو صورت قابل استفاده است:

روش اول: یک صفحه برای کسب و کار خود ایجاد کنید و در آنجا فعالیت مستمر و پویا داشته باشید:

به اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها و اطلاعات در مورد سوابق اجاره و فروش.
فیلم‌های حلقه‌های دارایی را تولید کنید که برای تماشای مخاطبان گسترده‌تری در نظر گرفته شده است.
یک تور لحظه ای زنده از املاک انجام دهید تا مردم بتوانند تصویر واقعی آنها را خارج از عکس ببینند.
برای جلب اعتماد بیشتر مخاطبان، نظرات یا مصاحبه‌های خود را با مشتریان قبلی ارسال کنید.
به سوالات رایج مردم در این زمینه پاسخ دهید.
بیایید نگاهی به نمونه ای از ویدیوی ارسال شده در اینستاگرام بیندازیم:

روش دوم: کسب و کار خود را در این شبکه تبلیغ و ارائه دهید. از صفحات محبوب و اینفلوئنسرهایی استفاده کنید که مشتریان بالقوه شما را در بین فالوورهای خود دارند.

به عنوان مثال، اگر به دنبال خریدار یا سرمایه گذار برای ملک در قبرس هستید، به احتمال زیاد می توانید در صفحات مرتبط با اقتصاد و ارز به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

خبرنامه منحصر به فرد خود را از دست ندهید! | استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک

خبرنامه منحصر به فرد خود را از دست ندهید! | استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک

هر هفته محتوای اختصاصی با جدیدترین مقالات بازاریابی و تبلیغات، اخبار و نکات آموزشی را برای شما ارسال خواهیم کرد.

5. از بازاریابی ویدئویی غافل نشوید
ترافیک مصرف ویدیو در بین مردم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و طبق نظرسنجی Wyzol، آنها ترجیح می دهند از این قالب محتوا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا شرکت استفاده کنند.

در دیجیتال مارکتینگ حرفه ای املاک، ویدئو بسیار موثر است و نرخ تبدیل و فروش را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در این بازاریابی می توانید چنین ویدیوهایی بسازید:

مانند تبلیغات پرمخاطب اخیر بر روی دیوار، ویدئویی مطابق با تصویر برند و ارائه خدمات خود تهیه و در وب و شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
به جای بازدید حضوری از ملک، تورهای مجازی و تصویری از آن ایجاد کنید. این تورها روند مشاهده خانه را هم برای مشتریان و هم برای شما آسان تر می کند.
نظرات و ویدیوهای رضایت از مشتریان قبلی تولید کنید.
مقاله پیشنهادی: بازاریابی ویدئویی چیست؟ اهمیت و مزایای بازاریابی ویدئویی
6. با ارسال محتوای رایگان توجه مخاطبان خود را جلب کنید
محتوای رایگان توجه کاربران را جلب می کند، اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و شما را در ذهن آنها نگه می دارد. موضوع املاک، اعم از خرید، فروش یا اجاره، همیشه برای مردم یک چالش و پر از سوال بوده است. از روش های کلاهبرداری در این زمینه گرفته تا قوانین تخلیه منازل.

شما می توانید این سوالات و چالش ها را موضوع محتوای رایگان خود قرار دهید.

فهرستی از این سوالات را تهیه کنید و به آنها در قالب مقاله، سوالات متداول، فایل راهنما، اینفوگرافیک یا ویدئو پاسخ دهید. سپس آن را در وب سایت یا صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. حتی می توانید نکات کوتاهی را در بازاریابی پیامکی خود بگنجانید تا اثربخشی آن را افزایش دهید.

7. یک سایت جذاب و کاربر پسند راه اندازی کنید
برای مشاهده اینکه آیا یک شرکت یا آژانس املاک قابل اعتماد است، مردم می توانند از وب سایت آن بازدید کنند. بنابراین می توانید راه اندازی سایت را در اولویت قرار دهید.

سایت خود را منظم، منظم و حرفه ای کنید و در عین حال مطمئن شوید که رابط کاربری ساده و جذابی دارد. در این صورت کاربر به راحتی پاسخ تمامی سوالات خود را خواهد گرفت و تجربه و احساس خوبی در ذهن او ذخیره می شود.

اکثر مردم برای جستجو از تلفن همراه استفاده می کنند. تصاویر و محتوای سایت باید در این دستگاه های هوشمند به وضوح قابل مشاهده باشد و مشتری با کلیک بر روی دکمه های فراخوان مشکلی نداشته باشد.

نحوه تبدیل بنچاق به سند
بیشتر بخوانید

یکی دیگر از کارهایی که شرکت های حرفه ای انجام می دهند این است که یک سرویس چت آنلاین به سایت خود اضافه می کنند. سپس کاربر در لحظه سوال خود را می پرسد و شما می توانید او را متقاعد کنید که در طول مکالمه از خدمات شما استفاده کند.

لطفا توجه داشته باشید: ایجاد وب سایت برای تمامی آژانس های املاک و مشاوران فعال در این زمینه مناسب نیست. اگر در محدوده کوچکی کار می کنید، بهتر است بر روی فعالیت دیوار و 6 استراتژی قبلی تمرکز کنید.

هزینه راه اندازی و نگهداری سایت کم نیست و بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید. داشتن سایت بیشتر برای آژانس های بزرگ، کسانی که در زمینه خرید و فروش زمین و ویلا در شمال، کیش یا خارج از کشور فعالیت می کنند و افرادی که در پروژه های بزرگ و لوکس کار می کنند مناسب است.

اگر تصمیم دارید یک وب سایت داشته باشید، 2 استراتژی دیگر را بخوانید. در غیر این صورت، آنها را نادیده بگیرید و شروع به خواندن اصول بازاریابی دیجیتال برای املاک و مستغلات کنید.

8. سئوی خود را به حداکثر برسانید
داشتن یک سایت کافی نیست، بلکه باید در صفحه نتایج گوگل نیز به موقعیت های بالایی دست پیدا کنید. زمانی که سایت شما در بین اولین لینک ها در صفحه نتایج به کاربران نمایش داده شود، ترافیک ورودی و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد و علاوه بر افزایش آگاهی از برند، تعداد مشتریان نهایی شما نیز افزایش می یابد.

نکات زیر به شما کمک زیادی به بهبود سئو می کند:

به سوالات رایج کاربران در مورد سایت پاسخ دهید و کلمات کلیدی مرتبط با دامنه شما را پوشش دهید.
محتوای سایت را به روز و پویا نگه دارید.
سعی کنید در سایت های معتبر لینک بسازید. هر چه رسانه‌های معتبر بیشتر و بیشتر از شما نام ببرند، گوگل شما را ارزشمندتر می‌بیند.
لینک صفحات اجتماعی خود را در سایت قرار دهید.
از عناوین و توضیحات متا تگ جذاب و جذاب استفاده کنید. این دو مولفه قبل از کلیک بر روی صفحه توسط کاربر دیده می شود و بر تصمیم او تاثیر می گذارد.

۹. تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی یکی از سودآورترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای املاک و مستغلات است. کسانی که به دنبال خدمات و سرمایه گذاری های ذکر شده در آگهی بازرگانی هستند، روی آن کلیک کرده و شرایط آن را مشاهده می کنند. بنابراین در این نوع تبلیغات، مخاطبان هدف بیشتری به سمت شما هدایت می شوند و در نهایت به ازای هر کلیک دریافتی هزینه محاسبه می شود.

تبلیغات کلیکی را می توان به روش های مختلفی انجام داد:

تطبیق تبلیغاتی که شکل و ساختاری مشابه با محیط انتشار دارند و به همین دلیل بسیار موثر هستند.
بنرهای تبلیغاتی در سایت های محبوب منتشر شده با پیوند به صفحات سایت.
تبلیغات در گوگل که در آن محتوای تبلیغاتی در صفحه نتایج با کلمه Ad همراه با لینک های دیگر به کاربر نمایش داده می شود.

ما استراتژی های موثر و کاربردی در زمینه املاک و مستغلات کشف کرده ایم. اما برای اینکه بتوانید آنها را با موفقیت پیاده سازی کنید، لازم است در ابتدا چند اصل را تعریف کنید و کار خود را بر اساس آن ها قرار دهید. در ادامه اصول دیجیتال مارکتینگ شرکت های املاک را با هم مرور می کنیم.

برای موفقیت در هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک و مستغلات، باید اصول و نکاتی را به عنوان اساس کار در نظر بگیرید که در زیر با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

1. هدف خود را مشخص کنید
هدف شما تعیین کننده نوع محتوا، رسانه و حتی میزان موفقیت شما در ارزیابی نهایی است و ابتدا باید از این موضوع آگاه باشید. آیا قصد دارید:

آگاهی از برند خود را افزایش دهید؟
مشتریان جدید جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید؟
لینک درست کنم؟
مشتریان قدیمی را برگردانید؟
یا جمع آوری اطلاعات و شماره تماس از مشتریان بالقوه؟

2. مخاطبان هدف خود را بشناسید
شما نمی توانید همه مردم و همه بازارها را مشتری در نظر بگیرید. برای دستیابی به نتیجه بهتر، باید بخش خاصی از بازار یا شخصیت های خاص را مشخص کنید و استراتژی های خود را بر اساس جذب و تأثیرگذاری بر این افراد قرار دهید.

سرمایه گذاری در زمین و ویلا
بیشتر بخوانید

به عنوان مثال ارسال پیامک برای فروش مسکن در برج باغ لوکسی در شمال تهران برای افرادی که در مرکز یا جنوب تهران زندگی می کنند منطقی نیست.

از طرفی باید بدانید خریدار یا اجاره کننده واحد مورد نظر به چه چیزهایی نیاز دارد و هنگام تصمیم گیری به چه نکاتی توجه می کند; مثلاً برایش ماده مهم است یا اصل سند؟ تمرکز بر روی مخاطب نادرست فقط زمان و پول شما را هدر می دهد. (اگر قصد ارسال پیامک تبلیغاتی را دارید، مطالعه این مقاله می تواند شما را راهنمایی کند)

3. کانال های اجرای استراتژی خود را با دقت انتخاب کنید
کانال هایی را برای ارسال محتوا انتخاب کنید که در آن مخاطبان شما حضور دارند.

به عنوان مثال، اگر در حال فروش ویلا در ترکیه هستید، صفحه اینستاگرامی که به سوالات مربوط به زندگی در کانادا پاسخ می دهد، انتخاب خوبی نیست.

4. چه نوع محتوایی در این استراتژی مورد نیاز است؟ ( استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک )

محدودیتی در نوع محتوا وجود ندارد و این سوال بر اساس هدف و شخصیت مخاطب شما تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر به دنبال تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری (کسی که خرید یا اجاره می کند) هستید، می توانید به توصیفات اعتماد کنید.

در این نوع محتوا، تجربیات و نظرات مشتریان قبلی به منظور متقاعد کردن مشتریان بی‌میل ارائه می‌شود.

5. چه بودجه ای دارید؟
بودجه مورد نیاز برای هر استراتژی بر اساس مواردی که در 4 مرحله قبل مشخص کرده اید تعیین می شود. اگر در این مورد با محدودیت هایی مواجه هستید، بهتر است از کانال ها و محتوای مرتبط اما اقتصادی تر استفاده کنید.

6. همیشه عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید
یکی از مهمترین اصول بازاریابی دیجیتال برای املاک و مستغلات، نظارت بر عملکرد شما در هر استراتژی است. نتایج به دست آمده در هر روش باید مورد ارزیابی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود. این تجزیه و تحلیل به شما در بهینه سازی فرآیند کار یا طراحی استراتژی های قوی تر و موثرتر در آینده کمک می کند.

اگر هنوز در مورد چگونگی حل مشکل صنعت املاک و مستغلات با این روش ها و اصول دقیقاً سؤال دارید، بخش بعدی را بخوانید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای املاک و مستغلات برای چه مواردی استفاده می شود؟

دیجیتال مارکتینگ برای املاک و مستغلات شما را از روش های سنتی دور می کند یا بهتر است بگوییم دیگر به بازدیدهای حضوری وابسته نخواهید بود. فقط سه پیامد ساده این پدیده را در نظر بگیرید:

1. با این نوع بازاریابی، وجود فصل راکد در بخش مسکن بی معنی خواهد بود. شما به نقاطی که مشتریان بالقوه شما در آن حضور دارند دسترسی دارید و با اتخاذ استراتژی های صحیح، معاملات و فروش شما همیشه حفظ می شود.

2. جلب اعتماد مردم در این بازاریابی آسانتر است. متأسفانه تقلب در این زمینه باعث شده است که در بیشتر مواقع به این شرکت ها با شک و تردید نگاه کنند. اما داشتن صفحه اینستاگرام، ثبت موقعیت جغرافیایی، ارائه سایت از طریق گوگل و اینفلوئنسرها بسیاری از چالش های فرآیند مذاکره که اعتماد است را حل می کند.

این نوع بازاریابی به شما کمک می کند که مستقیماً با مخاطب صحبت کنید و سعی کنید با ارائه نظرات مشتریان قبلی، بررسی و ارزیابی فایل ها و محتوای آموزشی، نگرانی های مشتریان را برطرف کرده و اعتماد آنها را جلب کنید.

3. بازدید و ارائه اطلاعات در اینترنت صورت می گیرد. در این فضا، مشتریان بالقوه بیشتری می توانند ملک را مشاهده کنند، مشتری می تواند نگرانی های خود را راحت تر مطرح کند و پاسخ دریافت کند و این روند شانس فروش را افزایش می دهد.

در شرایطی که مردم در حال تغییر به فضای آنلاین هستند، نادیده گرفتن استراتژی های جدید تنها منجر به شکست می شود. بازاریابی دیجیتال یک ابزار ضروری و ضروری برای دستیابی به رشد، فروش و درآمد بالاتر است.

رقابت را شکست دهید!
در این مقاله به توضیح بازاریابی دیجیتال املاک و مستغلات پرداخته ایم. اکنون که راه های اجرای آن و اصولی را که باید در هنگام کار رعایت کنید را می دانید، بهتر است برای پیشی گرفتن از رقبای خود دست به کار شوید.

برای مطالعه بیشتر : فایل یابی املاک چیست؟

املاک تهراندشت

ارسال دیدگاه