روستای برگ جهان تهران بهشت گمشده پایتخت در دل کوهستان :

7 اکتبر 2024
0 دیدگاه
روستای برگ جهان تهران بهشت گمشده پایتخت در دل کوهستان :

روستای برگ جهان تهران بهشت گمشده پایتخت در دل کوهستان :

اگر سفری کوتاه و شیرین در نزدیکی تهران را از دست دادید، شاید روستای برگ جهان مقصدی باشد که به دنبال آن بوده اید. این روستا در 13 کیلومتری لواسان با طبیعتی بکر و جذاب مناسب یک سفر نیم روزه از تهران است.

اگر سفری کوتاه و شیرین در نزدیکی تهران را از دست دادید، شاید روستای برگ جهان مقصدی باشد که به دنبال آن بوده اید. این روستا در 13 کیلومتری لواسان با طبیعتی بکر و جذاب مناسب یک سفر نیم روزه از تهران است. کافی است یک آخر هفته برای کشف جاذبه های این روستا برنامه ریزی کنید و در کمتر از دو ساعت بعد از سفر به پیچ و خم جاده ها و مناظر سرسبز با آرامش و آرامش این روستا روبرو شوید. ورود به دنیا مانند عبور از پنجره ای به گذشته است. رودخانه خروشان، باغ های میوه و خانه های کاهگلی شما را به زمانی می برد که زندگی به دور از تجمل و در عین حال ساده بود. اگر از شلوغی پایتخت خسته شده اید قدم زدن در روستا و گوش دادن به صداها را تجربه کنید. از طبیعت قطعا تجربه سفر به این روستا برای شما خاطره ای فراموش نشدنی است.

روستای برگ جهان تهران کجاست؟

روستای برگ جهان تهران کجاست؟

روستای برگ جهان در شمال شرقی تهران و در نزدیکی شهر لواسان قرار دارد. این روستا در 13 کیلومتری لواسان قرار دارد و یکی از بخش های رودبار قصران شهرستان شمیرانات محسوب می شود. روستای برگ جهان در لواسان در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد و از موقعیت جغرافیایی باشکوهی برخوردار است. موقعیت مکانی، آن را به مکانی طبیعی در تمام طول سال تبدیل می کند. زیبا و جذاب باشید. بهترین راه برای رسیدن به روستای برگ جهان از تهران، انتخاب جاده لشگرک به سمت لواسان است. کافی است از بزرگراه شهید بابایی به سمت لواسان برانید و پس از رسیدن به لواسان مسیر روستای افجه را دنبال کنید و پس از عبور از نارون هنزک و روستای افجه به برگ جهان خواهید رسید. این مسیر مناظر طبیعی باشکوهی را ارائه می دهد که بخشی از لذت سفر است. فاصله روستای برق جهان لواسان تا مرکز تهران حدود 40 کیلومتر است و رسیدن به روستا حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشد. با ماشین شخصی جاده تقرب به برق جهان از جاده های آسفالته می گذرد و این مسیر به ویژه در فصل بهار و تابستان منظره ای سرسبز و دلپذیر را به نمایش می گذارد. اما به دلیل کوهستانی بودن جاده ها توصیه می شود در فصول سرد سال با احتیاط بیشتری در این مسیر رانندگی کنید. دنیا در تمام زمستان پوشیده از برف است و احتمالاً رانندگی در این مسیر بدون تجهیزاتی مانند وسیله نقلیه غیرممکن است. زنجیر چرخ در روزهای برفی برق جهان فرصتی عالی برای فرار از شلوغی تهران و لذت بردن از تجربه ای بی نظیر از آرامش در دل کوه است.

خیابان ارکیده و خلیج فارس در تهراندشت
بیشتر بخوانید

آب و هوای روستای برگ جهان تهران

آب و هوای روستای برگ جهان لواسان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ارتفاع آن از سطح دریا معتدل و کوهستانی است این منطقه در فصل بهار طبیعت روستا شکوفا می شود. درختان و هوای معتدل جلوه ای دوست داشتنی به وجود می آورد و روزهای تابستانی با آب و هوای دلپذیر برای گشت و گذارهای نیم روزه ایده آل است. در پاییز، برگ های جهان شاهد تغییرات باشکوهی در طبیعت و رنگ آمیزی درختان است. زمستان‌های این روستا سرد و برفی است و فرصتی را برای عاشقان زمستان فراهم می‌کند تا علی‌رغم سردی زمستان، با لباس سفید در طبیعت گشت و گذار کنند. می تواند برای برخی چالش برانگیز باشد، اما زیبایی طبیعت در این فصل همچنان گردشگران زیادی را در زمستان به خود جذب می کند. گردشگران زیادی با هدف بازدید از آبشار یخی این روستا به برگ جهان سفر می کنند. دره اندرسام چالوس لذت طبیعت گردی در منطقه ای بکر است و عده ای به دنبال یخ نوردی و تفریحات زمستانی در طبیعت این روستا هستند. بهترین زمان برای سفر به برگ جهان، آبشار گزو، دیدن بلندترین آبشار منطقه سوادکوه، روستای برگ جهان به دلیل آب و هوای مطبوع و مناظر طبیعی، بهار با طبیعت سرسبز و گل‌های باطراوت در تابستان، در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد. هوای خنک پاییز با رنگ های گرم و زمستان با برف سفید، هر کدام سفری متفاوت و خاطره انگیز را رقم می زند. اما بهترین زمان برای سفر به این روستا بهار، تابستان و نیمه اول پاییز است. در این مدت، آب و هوای معتدل و زیبایی طبیعی، تجربه سفر خاصی را به شما ارائه می دهد.

نمکلان کجاست؟
بیشتر بخوانید

پیاده روی در کوچه باغها دوستی با طبیعت بکر روستا یکی از جذاب ترین تفریحات این سفر پیاده روی در کوچه باغهای سرسبز برگ جهان است. این کوچه ها با درختان گردو سیب و گلابی در فصول مختلف سال جلوه های متفاوت و دل انگیزی به خود میگیرند بهار با شکوفه های رنگارنگ تابستان با میوه های خوش طعم پاییز با طیف رنگی زرد نارنجی و سرخ و زمستان زیر بار برف موقعیتی خوبی را برای قدم زدن و عکاسی فراهم میکنند با گذر از مسیر کوچه باغها به تدریج فضای آرام و دلنشین روستای برگ جهان را بیشتر درک میکنید قدم زدن در میان این باغها حس آرامش و سکوت در طبیعت را به اوج میرساند و ذهنتان را از مشغله های روزمره دور میکند. طبیعت گردی کویر خارتوران آفریقای گمشده ی ایران رودخانه برگ جهان؛ قلب تپنده روستا رودخانه ی برگ جهان که از ارتفاعات اطراف سرچشمه میگیرد همچون رگی حیاتی در روستا جریان دارد و آن را به دو بخش تقسیم میکند آب زلال و سرد این رودخانه در طول مسیر خود از میان سنگهای صیقلی عبور میکند و فضایی دلنشین را برای بازدید کنندگان به وجود می آورد. آب و هوای خنک روستا به ویژه در روزهای گرم تابستان شما را به کنار رودخانه میکشاند بسیاری از گردشگران ترجیح میدهند لحظاتی را کنار این رود بگذرانند پاهای خود را در آب زلال فرو ببرند و از خنکای آن لذت ببرند رودخانه در انتها به آبشاری منتهی میشود که آن هم به نوبه خود دیدنی و جذاب است.

از دیگر جاذبه های گردشگری روستای برگ جهان تهران

از دیگر جاذبه های گردشگری روستای برگ جهان تهران

علاوه بر طبیعت بکر و رودخانه های زیبا، روستای برگ جهان لواسان جاذبه های دیگری نیز برای ارائه به گردشگران دارد، قلعه دختر، زندان خانه لار یا غار خمر، امامزاده اسماعیل، آبشار برگ جهان، تکه سرده. . و تنگلخانه، برخی دیگر از مکان های دیدنی روستای برگ جهان یکی از این جاذبه ها می باشد، روستا آبشار برگ جهان است که در فاصله کمی از روستا قرار دارد، این آبشار زیبا با ارتفاع متوسط ​​یکی از مکان های دیدنی این روستا می باشد. که در بهار و تابستان گردشگران زیادی را در اطراف این آبشار به خود جذب می کند. همچنین مکان خوبی برای پیک نیک و عکس گرفتن است. یکی دیگر از جاذبه های معروف برگ جهان، غار تاریخی معروف به «غار خمره» یا «زندان لار» است. این غار که در قسمت کوهستانی قرار دارد برای علاقه مندان به ماجراجویی و کوهنوردی مناسب است. پیاده روی و کوه نوردی، اما چشم انداز طبیعی و جالب است بدانید که این غار زمانی به عنوان زندان استفاده می شده است. طول آن تقریباً 30 متر و عرض آن 2 متر است. در داخل غار می توانید مسیرهای فرعی را ببینید. ، این زندان سابق به یکی از جاذبه های محبوب برای کوهنوردان تبدیل شده است و امکان بازدید از باغ های میوه بزرگ دنیا نیز وجود دارد. از دیگر جاذبه های محبوب این منطقه در تابستان و اوایل پاییز است که گردشگران می توانند از زیبایی های سیب، آجیل لذت ببرند. و باغ های گلابی بسیاری از باغ ها نیز به روی بازدیدکنندگان باز هستند و می توان میوه های تازه و ارگانیک را از کشاورزان محلی خریداری کرد.

نحوه محاسبه متراژ بالکن در سند
بیشتر بخوانید

در سفر به روستای برگ جهان کجا اقامت کنیم؟

اگرچه گردشگران معمولاً برای یک سفر یک روزه به روستای برگ جهان لواسان می آیند، اما اگر می خواهید یک شب را در طبیعت اطراف سپری کنید، می توانید برای اجاره ویلا در اطراف تهران به سایت مهمان مراجعه کنید و با مشخص کردن منطقه انتخابی خود، ویلای مناسب را پیدا کنید. . با توجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید، ویلاهای زیادی برای اجاره مسافران و گردشگران در سفر به لواسان تهران وجود دارد. این ویلاها بسته به متراژ و امکانات دارای قیمت های متفاوتی هستند، البته در تعطیلات و به خصوص آخر هفته ها مبلغ اجاره کمی بالاتر است. از آنجایی که روستای برگ جهان تنها 13 کیلومتر با لواسان فاصله دارد، اجاره ویلا در لواسان بهترین گزینه است.

برای مطالعه بیشتر : چهار دیواری تهراندشت

خرید ویلا تهراندشت

املاک تهراندشت

ارسال دیدگاه