مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

9 آگوست 2024
0 دیدگاه
مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت های املاک و مستغلات
مشاور املاک یکی از مشاغل پرطرفدار و پردرآمد در ایران است. این اشتغال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش قیمت ملک، نقش حیاتی در اقتصاد دارد. برای فعالیت در زمینه مشاوره املاک اخذ مجوز الزامی است. متقاضیان برای اخذ مجوز خرید بنگاه املاک باید مراحلی از قبیل ثبت نام در سایت، بارگذاری مدارک و … را طی کنند و پس از تایید ارگان های مربوطه بتوانند به صورت قانونی در این حوزه فعالیت کنند. قبل از درخواست مجوز، باید با شرایط و مراحل اخذ آن آشنا شوید تا در این فرآیند دچار مشکل نشوید. درآمد بنگاه های املاک عموماً تحت کنترل اتحادیه مشاوران املاک است و این انجمن ارقام این انجمن را تعیین می کند. پس برای داشتن درآمد معمول از اتحادیه مشاوران املاک کشور، اخذ جواز کسب الزامی است. الزامات و مجوزهای مورد نیاز برای مشاغل املاک چیست؟

شرایط اخذ مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

شرایط اخذ مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

برای اخذ مجوز شرایط خاصی وجود دارد و توجه به این نکته حائز اهمیت است که تمامی شرایط ذکر شده باید در شخص متقاضی وجود داشته باشد و حتی در صورت عدم احراز هر یک از شرایط وی از اخذ منع خواهد شد. مجوز از جمله این شرایط می توان به سن متقاضی که باید بالای 18 سال سن داشته باشد، متاهل بودن، مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و بالاتر، ثبت یا تصحیح اطلاعات در نظام مالیاتی، نام اتحادیه. روشن بودن برای عموم داوطلبان باید کارت انفصال یا معافیت دائم داشته باشند، همچنین داوطلب باید دوره های آموزشی مشاور املاک را گذرانده و گواهی پایان کار را دریافت کرده باشد، محل فعالیت داوطلب قید شود. دارای کاربری تجاری یا اداری بوده و در نهایت متقاضی اخذ مجوز باید هزینه های مربوط به صدور پروانه را پرداخت نماید.

خیارغبن
بیشتر بخوانید

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوزه های کسب و کار ملکی چیست؟

برای اخذ جواز کسب باید مدارک زیر را تهیه کنید: کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی، کپی مدرک تحصیلی یا داشتن حداقل سطح خواندن و نوشتن، اصل و عکس پاسپورت، محل کار و سکونت معتبر. پروانه کد پستی و تاییدیه پست 12 قطعه عکس سه در چهار کپی گواهی انفصال از خدمت یا معافیت دائم آقایان کپی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان پسر کپی ملک. سند یا اجاره محل کسب، کپی پایان کار محل کسب، کپی فیش واریزی حق عضویت اتحادیه مشاوران املاک، کپی ودیعه حق جواز کسب، گواهی عدم سوء مصرف و بدون سوء سابقه، تاییدیه از خدمات نظارت بر اماکن پلیس، گواهی سازمان مالیاتی مبنی بر پرداخت بدهی، تخصیص کد شناسایی ده رقمی، تخصیص برچسب تجاری بر اساس شماره های کد شناسایی ده رقمی. این اسناد باید ظرف مدت سه ماه به سامانه معاملات جدید ارسال شود تا مجوز تاسیس ملکی صادر شود.

نحوه دریافت جواز کسب

برای اخذ مجوز باید مراحل زیر را طی کنید: ثبت نام در سایت پورتال ملی مجوز mojavez.ir، بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه مربوطه، پرداخت هزینه های مربوطه، دریافت کد رهگیری جهت پیگیری مراحل بعدی، تکمیل مراحل از طریق گزینه (تکمیل درخواست سامانه پیشخوان پروانه) در سامانه نوین اصناف به نشانی novin.iranianasnaf.ir، بررسی مدارک و صلاحیت متقاضی توسط اتحادیه مشاوران املاک کشور و در نهایت صدور پروانه کسب به منظور دریافت متقاضی. مجوز کسب و کار
هزینه اخذ مجوز مشاور املاک
برای اخذ این مجوز باید هزینه های متعددی از جمله هزینه صدور مجوز اولیه، حق عضویت سالانه اتحادیه مشاوران املاک کشور و هزینه آموزش پرداخت شود. این هزینه ها بسته به زمان و منطقه کشور متفاوت است. آگاهی و ارائه مدارک لازم جهت اخذ پروانه کسب و کار ملکی.

تفاوت سازه فلزی با بتنی
بیشتر بخوانید

اخذ مجوزهای ملکی چیست ؟

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق املاک، اخذ مجوز املاک است. این مجوز به شما این امکان را می دهد که به صورت قانونی در این زمینه فعالیت کنید و از مزایای بسیاری مانند اعتبارسنجی کسب و کار خود، دسترسی به امکانات و پشتیبانی دولتی و افزایش اعتماد مشتریان برخوردار شوید. اخذ مجوز فرآیندی نسبتا ساده و سریع است که با رعایت شرایط و تهیه مدارک مورد نیاز به راحتی انجام می شود. با توجه به اهمیت اخذ پروانه بازرگانی، ترجیحاً داوطلبان قبل از هر اقدامی مراحل و شرایط اخذ آن را بررسی و از تکمیل مدارک مورد نیاز خود اطمینان حاصل نمایند.

برای مطالعه بیشتر : پلاک ثبتی چیست

خرید ملک در تهراندشت

ارسال دیدگاه