فایل یابی املاک چیست؟

1 سپتامبر 2024
0 دیدگاه
فایل یابی املاک چیست؟

فایل یابی املاک :

“فایل مشاور املاک دارایی مشاور املاک می باشد. مشاور املاکی که فایل مناسبی نداشته باشد، در واقع چیزی ندارد، بنابراین اگر می خواهید درآمد بالایی داشته باشید، باید به تحقیق و پژوهش مسلط باشید.” املاک و مستغلات به همین دلیل آموزش تحقیق در پرونده های املاک برای تمامی مشاورین املاک بسیار ضروری است.

در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که منظور ما از جستجوی فایل املاک چیست؟ زیرا بسیاری از مشاوران املاک تصور نادرستی از نحوه دریافت فایل دارند. ما همچنین اهمیت جستجوی فایل‌ها را توضیح می‌دهیم تا متوجه شوید که چرا باید همیشه این کار را انجام دهید. در ادامه تکنیک های جستجوی فایل املاک را به شما ارائه خواهیم داد و در نهایت در مورد نرم افزار جستجوی فایل املاک صحبت خواهیم کرد.

فایل یابی املاک چیست؟ و چرا اهمیت دارد ؟

فایل یابی املاک چیست؟ و چرا اهمیت دارد ؟
جستجوی فایل املاک چیست؟ آیا فکر می کنید اگر در یک دفتر املاک نشسته اید و مردم به سمت شما می آیند و پرونده ها را به شما تحویل می دهند، پرونده هایی را پیدا کرده اید؟ اگر دوستان و آشنایان از شما فایلی بخواهند فکر می کنید جستجوی فایل انجام داده اید؟ با این حال، دریافت فایل از این طریق نیز مفید است. اما منظور ما از تکنیک های جستجو و آموزش فایل های املاک و مستغلات این روش ها نیست.

اگر چه اگر مشاور املاک باهوش و حواس پرتی هستید، شاید حتی در تاکسی یا در حین خرید از فروشگاه، می توانید خود را به عنوان مشاور املاک معرفی کنید و حتی به دنبال یک سابقه خوب باشید، اما منظور ما از آموزش به دنبال واقعی است. سوابق املاک آموزش است روش‌های هدفمندی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با پیاده‌سازی مداوم آن‌ها، مطمئن شوید که جیب شما با فایل‌های مناسب ذخیره می‌شود.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که وقتی در مورد جستجوی سوابق املاک صحبت می کنیم، در مورد فرآیندی صحبت می کنیم که در آن باید به فایل هایی برسید که به معنای واقعی کلمه خوب و قابل فروش هستند. زیرا اگر صدها فایل دارید که به دلایل مختلف نمی توان آنها را فروخت، مثلاً به دلیل مقرون به صرفه نبودن آنها، برای شما ارزشی ندارند.

حتما ادامه این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که برای کار املاک، یافتن سوابق حتی از نان و کره هم مهمتر است.

تحقیق در مورد اسناد املاک و مستغلات چقدر اهمیت دارد؟ | فایل یابی املاک

فایل های  املاک همیشه مهم است. اما اهمیت آن در دوران رکود در بازار املاک و مستغلات افزایش می یابد. زیرا در زمان رونق فروشندگان و مشتریان زیادی وجود دارد. شاید در دوره رونق بازار املاک (که البته بسیار کوتاهتر از دوره رکود است) اهمیت جستجوی سوابق را احساس نکنید. اما اگر به آموزش جستجوی املاک توجه نکنید، بدترین روزهای کاری را در دوران رکود بازار املاک تجربه خواهید کرد.

امیدوارم در طول رکود در بازار املاک و مستغلات هرگز با مشکل تشکیل پرونده مواجه نشوید (متاسفانه اکثر مشاوران املاک این مشکل را ندارند). اما اگر با این مشکل مواجه شوید، احتمالا روزهای پر از ناامیدی و بی پولی را تجربه خواهید کرد. روزهایی که احتمالاً باعث می شود احساس کنید در بن بست گیر کرده اید. رکود در بازار املاک برای اکثر مشاوران املاک یک کابوس است.

اگر با ویژگی های دوران رکود و شرایط رکود تورمی آشنا نیستید، این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: «رکود تورمی در مسکن چیست و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ برای درک بهتر این دوره از بازار املاک بخوانید.

در این آموزش لیست املاک و مستغلات، به شما یاد می دهیم که چگونه لیست های قابل فروش را به راحتی پیدا کنید، حتی زمانی که بازار املاک و مستغلات در حال سقوط است. از آنجایی که در دوران رکود در بازار املاک و مستغلات به دلیل قیمت بالای ملک، تعداد مشتریانی که توانایی خرید دارند کاهش می یابد، عرضه و تقاضا به نفع خریدار تغییر می کند.

به عبارت دیگر، در دوران رکود در بازار املاک، تعداد پرونده ها بیش از نیاز مشتری است. بنابراین مشتری فرصت کافی برای جستجو و انتخاب فایل مورد علاقه خود را دارد. بنابراین، در زمان رکود نمی توانید تمام فایل ها را بفروشید. یک فایل آسان برای فروش در شرایط رکود باید دارای 8 ویژگی باشد. در ادامه به این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد

یک فایل یابی املاک خوب برای مشاور املاک چه ویژگی هایی دارد؟

یک فایل یابی املاک خوب برای مشاور املاک چه ویژگی هایی دارد؟

فایل مشاور املاک در زمان رکود باید در آنجا کار کند، 8 ویژگی دارد.

ویژگی های یک فایل مناسب که حتی در زمان رکود مشتری خاص خود را دارد عبارتند از:

  • دسترسی مناسب داشته باشد
  • خوب برنامه ریزی کنید
  • زمینه مشترک خوبی داشته باشید
  • یک رفلکتور مناسب داشته باشید
  • امکانات خوبی داشته باشد
    پارکینگ داشته باشد
    به قیمت بودن
    ماهیت شخصی پرونده برای مشاور املاک
    در ادامه به توضیح مختصر هر یک از این موارد می پردازیم.

1- منظور از دسترسی مناسب چیست؟
دسترسی کافی به معنای مجموع چندین عامل مختلف است. عواملی از جمله: عرض راهرو، نزدیکی به جاده ها و تقاطع ها، سهولت دسترسی به مراکز خرید و غیره.

۲- اهمیت نقشه ملک
یک کارت ملکی خوب تاثیر مستقیمی در فروش آن دارد. اگر ملک شما همان چیزی است که ما به آن اتوبوس می گوییم، سرویس های بهداشتی در جای مناسبی قرار نگرفته اند و … قطعا در زمان رکود برای فروش آن دچار مشکل خواهید شد.

3- تأثیر مشاعات مناسب
فضاهای مشاع کثیف، راه پله های باریک، قسمت های مشترک آسیب دیده یا جا گذاشتن اشیاء مختلف در زیر نور شب و راه پله یا ظاهر نامناسب ساختمان می تواند مهمان را از دیدن حتی داخل واحد منصرف کند. آیا فکر می کنید در شرایط رکود می توانید چنین واحدی را بفروشید؟ مطمئناً فروش این ملک دشوار خواهد بود.

4- اهمیت سایه روشن مناسب
نورگیر عاملی است که حتی در صورت عدم توجه مستقیم مشتری به آن می تواند در تصمیم گیری وی برای خرید ملک بسیار موثر باشد. بنابراین حتی اگر خانه نورگیرهای مناسبی داشته باشد، اما وقتی هوا تاریک است، خریدار را به گردش ببرید، فرصتی را از دست داده اید. زیرا خریدار متوجه مزیت این کالا نمی شود.

۴- اهمیت نورگیر مناسب
کابینت ها، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، آسانسورها، مصالح کفپوش و حتی در خانه های مجلل تر، وجود امکانات رفاهی مانند روف گاردن از عواملی هستند که بر خرید تاثیر می گذارند. فروش یک واحد در طبقه چهارم یک آپارتمان 4 طبقه در شرایط رکود قطعا دشوار است.

5- حساسیت پارکینگ در خرید و فروش ملک
وجود جای پارک برای اکثر خریداران بسیار مهم است. زیرا بسیاری از خانواده ها حداقل یک خودرو دارند. بنابراین پارکینگ معادل تضمین امنیت ملک شماست. حتی اگر پارکینگ سرپوشیده باشد یا خیر، چه مشترک باشد چه خصوصی، می تواند تصمیم خریدار را به کلی تغییر دهد. بسیاری از مردم به راحتی از یک ملک بزرگ که به سادگی پارکینگ ندارد چشم پوشی می کنند. به یاد داشته باشید که برای اطلاعات پارکینگ فقط به قولنامه اعتماد کنید، نه به گفته های فروشنده.

6- چرا پرونده مشاور املاک باید شخصی باشد؟
اهمیت شخصی پرونده این است که پرونده فقط در دسترس شما است و چندین مشاور املاک به طور همزمان روی آن کار نمی کنند. اگر مجبور هستید، سعی کنید خود را به خوبی به فروشنده نشان دهید. شما باید سعی کنید خود و مشاور املاکتان را در ذهن فروشنده بسیار قابل اعتماد و حرفه ای جلوه دهید تا بتوانید فروشنده را متقاعد کنید که ملک را فقط به شما بسپارد.

7- اهمیت به قیمت بودن ملک
در معامله هر نوع ملک حتی لوکس قیمت یک عامل اساسی و تعیین کننده است. همانطور که گفتیم در دوران رکود خریدار زمان کافی برای نظارت بر بازار دارد. بنابراین، اهمیت اطلاعات قیمت خریدار را حتی از اطلاعات شما بعید ندانید. پس شک نکنید که اگر ملک شما ارزش قیمتش را نداشته باشد در فروش آن با مشکل مواجه خواهید شد.

کمیسیون اجاره
بیشتر بخوانید

یک مشاور املاک حرفه ای که برای وقت خود ارزش قائل است و به دنبال افزایش درآمد خود به ویژه در دوران رکود است، فقط روی املاک کار می کند و وقت و انرژی خود را به پرونده هایی با 8 ویژگی فوق اختصاص می دهد.

بنابراین وظیفه شماست که پس از یافتن فایل ها از آنها عبور کنید تا فایل های مناسب را بیابید. در ادامه تکنیک های جستجوی فایل و همچنین تکنیک های افزایش قیمت ملک و شخصی سازی فایل ملکی را برای شما شرح خواهیم داد.

چگونه یک مشاور املاک می تواند پرونده خود را شخصی سازی کند؟

ماهیت شخصی یا انحصاری پرونده یک مزیت بزرگ برای مشاور املاک است.

منظور از شخصی سازی پرونده این است که مشاور املاک کاری انجام دهد که مالک فقط بتواند این ملک را تحویل دهد. اما چرا مالک باید این کار را انجام دهد؟ یا چرا فروشنده ملک خود را به چند مشاور املاک واگذار می کند؟ در ادامه این عناصر را بررسی می کنیم تا به راهکار شخصی سازی فایل برسیم.

فروشنده ملک را در چندین آژانس املاک ثبت می کند تا از فروش سریعتر ملک اطمینان حاصل کند. بنابراین، اگر بتوانید مالک را متقاعد کنید که شما و آژانس املاکی که در آن کار می کنید می توانید ملک را به سرعت بفروشید، همیشه خودتان پرونده را شخصی سازی کرده اید.

اما چگونه می توانید به صاحب توانایی های خود اطمینان دهید؟ برای جلب اعتماد مالک، باید این 2 کار را به خوبی انجام دهید:

ارائه حرفه ای قوی از خود و آژانس املاکی که در آن کار می کنید
سوالات درست بپرسید و دانش خود را نشان دهید
چگونه خود را به صورت حرفه ای معرفی کنیم؟
برای اینکه خود را به عنوان یک حرفه ای در ذهن فروشنده تثبیت کنید، باید حرفه ای عمل کنید. شما باید تمیز و مرتب به نظر برسید. شما باید بتوانید با پرسیدن سؤالات صحیح قصد مالک برای فروش ملک خود را درک کنید تا به آنها مشاوره درستی ارائه دهید. به این ترتیب فروشنده تصور بهتری از شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید که اصلا بعید نیست که فروشنده اطلاعات قیمت گذاری بسیار کاملی داشته باشد. بنابراین، اگر اطلاعات شما قدیمی‌تر از فروشنده است، نمی‌توانید آنها را متقاعد کنید که فقط فایل را به شما تحویل دهند.

چگونه می توانیم مالک را متقاعد کنیم که فروش ملک را به ما بسپارد؟

اگر با موفقیت خود را به عنوان یک حرفه ای در ذهن فروشنده تثبیت کرده اید، باید دلیل منطقی ارائه دهید تا فروشنده کار فروش ملک را به شما بسپارد. در اینجا بهترین دلیلی که می توانیم به فروشنده بدهیم تحقیر پرونده است.

تحقیر رکورد یعنی چه؟ فرض کنید در رکود هستیم. ما می دانیم که خریدار زمان زیادی برای مشاهده بیشتر املاک در منطقه دارد. همچنین به احتمال بسیار زیاد دیوار و شیپور را کاملاً واژگون کرده است. حال فرض کنید یک خریدار ملکی را همه جا می بیند. هم در دیوار، هم در شیپور و هم در خواص مختلف.

آیا فروشنده فکر نمی کند که به پول نیاز دارد؟ آیا نمی توان تصور کرد که این ملک مشکل دارد و فروخته نمی شود؟ احتمال اینکه این فکر به ذهن خریدار بیاید زیاد است. این مشکل باعث می شود که خریداران کمتری برای مشاهده ملک مراجعه کنند. در نهایت یا مالک نمی تواند ملک خود را بفروشد و یا مجبور می شود آن را کاملاً زیر قیمت ملک بفروشد. مشاوران املاک این شرایط را “تحقیر املاک” می نامند.

به این ترتیب می توانید به مالک توضیح دهید که اگر ملک خود را به چند مشاور املاک واگذار کند، برای فروش ملک دچار مشکل می شود. در ادامه به آموزش تکنیک های جستجوی سوابق املاک می پردازیم.

تکنیک های قیمت گذاری املاک و مستغلات
یک مشاور املاک چگونه ملک را ارزیابی می کند؟
روی ملکی که ارزشش را ندارد کار نکنید.

اگر مرحله قبلی که شامل شخصی سازی فایل است را انجام داده اید، کار شما برای قیمت گذاری ملک کمی آسان تر می شود. زیرا فروشنده شما را به عنوان حرفه ای املاک پذیرفته است. اما به طور کلی برای افزایش قیمت کالا باید موارد زیر را انجام دهید:

هدف مالک از فروش ملک را پیدا کنید.
با توجه به هدف از فروش ملک، مالک را متقاعد کنید.
سعی کنید بفهمید که چرا مالک می خواهد ملک خود را بفروشد. ملک بهتری بخریم؟ سرمایه گذاری؟ آیا مشکلی برایش پیش آمده و قصد دارد برای رفع آن ملک را بفروشد؟ وقتی دلیل مالک را برای فروش متوجه شدید، می توانید قیمت ملک را بر اساس آن قیمت گذاری کنید.

اولین مثال کاربردی برای افزایش قیمت ملک
این را با یک مثال توضیح می دهیم. بیایید فرض کنیم متوجه شده اید که هدف مالک از فروش ملک، سرمایه گذاری است. اکنون می توانید قیمت اعلامی مالک را بر اساس هدف او کاهش دهید. فرض کنید فروشنده ملک را به قیمت 1 میلیارد تومان برای فروش گذاشته است (برای ساده شدن محاسبه، قیمت را 1 میلیارد فرض کردیم).

به شرطی که این قیمت با رقم کارشناسی شما تفاوت چندانی نداشته باشد، می توانید از مالک بخواهید که قیمت ملک را کاهش دهد: در حال حاضر سود بازار 4 درصد است. اگر ملک را برای فروش با این قیمت لیست کنید، احتمالاً به دلیل شرایط رکودی بازار، فروش ملک حدوداً 3 ماه طول می کشد. این بدان معنی است که شما حداقل 12٪ از دست می دهید.

حالا چون 12 درصد قیمت ملک شما 120 میلیون تومان است، برای شما پیشنهاد دارم. قیمت ملک را 950 میلیون اعلام کنید. به این ترتیب ملک خود را با قیمت کمتری نسبت به متراژ ارزش گذاری کرده اید و آن را برای مشتری جذاب تر می کنید. در نتیجه می توانید ملک را بسیار سریعتر بفروشید و پول خود را در اسرع وقت سرمایه گذاری کنید تا سود بیشتری کسب کنید.

دومین مثال کاربردی برای افزایش قیمت ملک
فرض کنید هدف مالک خرید ملک بهتر به جای فروش آن است. در این صورت برخلاف مورد قبلی، مالک عجله ای برای فروش ملک ندارد. این احتمال وجود دارد که چنین شخصی پول داشته باشد، اغلب به صورت نقدی یا گاهی اوقات در بازارهای دیگر مانند طلا یا ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کند.

در این شرایط می توانید بر اساس نوسانات بازار با فروشنده مذاکره کنید. می توانید به او بگویید: اگر قیمت ها در بازار املاک در ماه های آینده افزایش یابد، نقدینگی یا سرمایه گذاری انجام شده ممکن است پاسخی برای خرید ملک مورد نظر شما نباشد. بنابراین عاقلانه است که ملک خود را در اسرع وقت بفروشید تا از نوسانات بازار جلوگیری کنید.

در این صورت می توانید سعی کنید مالک را متقاعد کنید که ملک خود را کمی کمتر از قیمت عادی بازار بفروشد تا سریعتر برای او مشتری پیدا کند.

در نهایت، همچنان توصیه می کنیم در صورتی که نمی توانید قیمت ملک را تا حد معقولی کاهش دهید، کار روی ملک انجام ندهید. زیرا زمان، انرژی، پول و زندگی خود را هدر دادید. ممکن است افرادی را دیده باشید که حتی در دوران رکود توانسته اند ملکی را با قیمتی بالاتر از حد معقول بفروشند. اما اشتباه نکنید، این نوع فروش غیرعادی و تصادفی است. زندگی خود را با تلاش برای شانس خود هدر ندهید.

آشنایی با آجین دوجین کردان
بیشتر بخوانید

تا کنون متوجه شده ایم که فایل مناسب چیست و چگونه باید فایلی را که پیدا کرده ایم در شرایط مناسب قرار دهیم. در ادامه آموزش جستجوی فایل املاک، نحوه یافتن این نوع فایل را برای شما توضیح می دهیم. در ادامه با تکنیک های جستجو در اسناد املاک آشنا خواهید شد.

تکنیک های جستجوی فایل های ملکی چیست؟

( آموزش بهترین روش های فایل یابی املاک )

برای یافتن فایل های املاک و مستغلات باید تکنیک های خود را بدانید.

ما در گروه املاک و سرمایه گذاری کاوه راه های مختلفی را به شما آموزش می دهیم تا نحوه یافتن فایل های ملکی را بیاموزید. انواع جستجو در فایل املاک و مستغلات به شرح زیر است:

جستجو برای پوشه های ویژگی های جدید
فایل های خانه خالی را جستجو کنید
جستجو برای فایل های برج و مجتمع تجاری
استفاده از دیوار و شیپور
جستجوی فایل های دوستان و آشنایان
جستجوی فایل ها از طریق سایت ها و برنامه های جستجوی فایل
شاید در این لحظه ایده هایی برای هر یک از روش های جستجوی فایل بالا به ذهن شما رسیده باشد. اما در ادامه آموزش جستجوی فایل املاک، تکنیک های پیاده سازی هر یک از عناصر بالا را مورد بحث قرار می دهیم. این تکنیک ها یافتن فایل را در هر یک از این موارد بسیار آسان تر می کند.

آموزش تکنیک های فایل یابی املاک نوساز

املاک نوساز به خانه هایی اطلاق می شود که در مرحله گچ و کف و یا نازک کاری هستند. نکته اصلی این است که احتمالاً راه مستقیمی برای یافتن مالک یا سازنده ملک مقابل شما وجود ندارد. بنابراین بهترین راه برای رسیدن به مالک یا سازنده، دوستی با سرایدار آن ساختمان است.

در اینجا باید از قدرت ارتباط خود استفاده کنید. شما باید با متصدی املاک صحبت کنید، اما سعی نکنید اطلاعاتی را از او دریافت کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است بعداً به یک نگهبان ملک نیاز داشته باشید. به یاد داشته باشید که در هیچ موردی با مالک یا توسعه دهنده ملک در تماس مستقیم نیستید. این سرایدار است که ارتباط مستقیم و مستمر با مالک و سازنده دارد.

پس با نگهبان ارتباط خوبی برقرار کنید. مطمئن شوید که آن را دوست دارید. در این صورت می تواند از منافع شما در خصوص سوابق این ساختمان محافظت کند. در واقع، نگهبان می تواند از جذب این فایل ها توسط سایر خواص نیز جلوگیری کند. همچنین، می تواند با شناسایی خود به عنوان مالک و سازنده، راه را برای دریافت این فایل ها برای شما هموار کند.

نحوه برقراری رابطه دوستانه با پرستار بستگی به مهارت های هنری و ارتباطی شما دارد. اما او می تواند هر بار که می آید آب، نوشابه یا چیز کوچکی بخرد (نمک!). می توانید به او بگویید که برای هر واحد در این ساختمان که می فروشید مبلغ مشخصی را به او می پردازید. البته به یاد داشته باشید که باید به قول خود عمل کنید.

آموزش فایل یابی املاک برای خانه‌های خالی

( فایل یابی املاک )
اگر به عنوان یک مشاور املاک، از فضای کار املاک نفس بکشید و آن را بخش مهمی از زندگی خود بدانید، حتی در هنگام خرید نیز می توانید رکوردها را پیدا کنید. زیرا شاخک های شما هنوز برای یافتن فایل کار می کنند.

برای جستجوی خانه های خالی، می توانید مسیرهایی را در محدوده کاری مورد نظر مشخص کنید. سپس، این مسیرها را طی کنید و به دنبال خانه هایی باشید که پرده ندارند یا در حال جابجایی اثاثیه هستند. در ادامه می توانید با مراجعه به همسایگان این ملک در مورد مالک و شرایط آن اطلاعات کسب کنید.

فقط حواستان باشد که برخی افراد با مشاوران املاک مخالف هستند. بنابراین، اگر خود را به عنوان یک مشاور املاک معرفی کنید، ممکن است هیچ اطلاعاتی به شما ندهند. بنابراین یا باید بدون اینکه خود را به عنوان مشاور املاک معرفی کنید از ملک مطلع شوید یا اگر در مورد آن سؤالی از شما پرسیده شد، بگویید که خودتان به دنبال خانه هستید.

تکنیک فایل یابی املاک برای برج ها و مجتمع های تجاری

چگونه فایل ها را در برج ها و مجتمع های تجاری پیدا کنیم؟
یافتن برج ها و مجتمع های خرید آسان نیست.

شرایط جستجو برای برج ها و مجتمع های تجاری تا حدودی مشابه شرایط خانه های خالی است. یعنی در این حالت نمی توانید مستقیماً با مالک ارتباط برقرار کنید. بنابراین، شما باید به دنبال شخصی به عنوان رابط باشید. این شخص کسی نیست جز نگهبان برج یا لابیست.

لابیمن برج اطلاعات تماس تمامی مالکان را دارد و دقیقا می داند کدام واحد خالی است و کدام واحد برای فروش یا اجاره است. در واقع، تمام اطلاعاتی که برای جستجوی فایل نیاز دارید در دسترس Lobbyman است. تمام نکاتی که در مورد ارتباط با سرایدار در فایل جستجوی خانه خالی گفتیم در این مورد نیز صادق است.

البته اگر در منطقه یک تهران کار می کنید، ماجرای ارتباط با لابی ها برای شما کمی متفاوت است. زیرا در منطقه یک تهران با شبکه ای از لابی ها مواجه هستیم. با توجه به قیمت های متفاوت ملک در منطقه 1، مکانیسم متفاوتی در آنجا وجود دارد. در واقع، لابی‌ها در منطقه اول منحصراً با مشاوران املاک کار می‌کنند.

روش کار لابی ها با مشاور به این صورت است که یا در ازای ارائه اطلاعات ملکی که وارد بازار می شود مبلغ مشخصی را دریافت می کنند و یا درصدی از پورسانتی که مشاور املاک دریافت می کند را می گیرند. به طور کلی، این مکانیسم خاص در منطقه 1 برقراری ارتباط با لابی‌گران را سخت‌تر و گران‌تر می‌کند.

آموزش فایل یابی املاک با استفاده از دیوار و شیپور

در این قسمت از آموزش جستجوی فایل ملکی توضیح می دهیم که به 2 روش می توانید از دیوار و شیپور برای جستجوی فایل املاک استفاده کنید. این دو روش عبارتند از:

بر روی دیوار برای فایل های شخصی نظارت کنید
تبلیغات پایه
شما می توانید هر روز زمانی را صرف پیدا کردن فایل های ارسال شده روی دیوار توسط مالک کنید. البته باید مراقب باشید که بسیاری از این فایل ها ممکن است مشکل داشته باشند. یعنی یا ملک معیوب است و فروخته نمی شود یا ملک قیمت بالایی دارد و مشتری ندارد و یا مالک قصد همکاری با مشاور املاک را ندارد.

در حالت دیگر می توانید کاری کنید که نام ملک خود در اذهان عمومی ثبت شود. به این ترتیب مشتری از طریق آگهی شما به شما اعتماد می کند و احساس می کند که می توانید ملک او را بفروشید. به این ترتیب می توانید فایل هایی با ظاهر عالی دریافت کنید.

این روش را در مقاله «مهم ترین نکات تبلیغاتی روی دیوار که مشاوران املاک باید بدانند» به تفصیل توضیح داده ایم. برای آموزش فایل ملکی حتما این مقاله را مطالعه کنید.

آموزش فایل های املاک توسط دوست و آشنا

حتماً دیده اید که وقتی یک پزشک با دوستان و آشنایان است، هرکسی که مریض است این موضوع را دارد و درخواست راهنمایی می کند. شرایط برای شما به عنوان مشاور املاک ممکن است یکسان باشد.

برای رسیدن به این وضعیت باید همیشه تاکید کنید که یک مشاور املاک هستید. وقتی اطرافیان شما می دانند که شما یک مشاور املاک هستید، اگر نیاز به خرید، فروش یا اجاره ملک دارند، بیایند یا حتی خود را به دیگران معرفی کنند.

پس در مجالس خانوادگی درباره بازار مسکن صحبت کنید. اطلاعات خود را در مکان های مناسب دریافت کنید. حتی سعی کنید تاکید کنید که مشاور املاک در فضای مجازی هستید. بگذارید همه بدانند که در صورت نیاز کسی در کنارشان است تا در مسائل املاک و مستغلات به آنها کمک کند.

شرایط و اصول خرید اقساطی ویلا
بیشتر بخوانید
فایل ها از طریق سایت ها و برنامه های فایل

فایل فایل با نرم افزار و سایت های فایل املاک
برخی از شرکت ها خدمات خاصی را برای پرونده های ملکی به مشاوران املاک ارائه می دهند.

استفاده از فایل ها و فایل ها در شهرهای بزرگ به خصوص تهران بسیار پرطرفدار است. می توان گفت که این روش اصلی تشکیل پرونده در بسیاری از بنگاه های معاملات ملکی در تهران می باشد. توصیه می کنیم در آموزش فایل املاک به همین صورت پیش نروید. زیرا با روش های دیگری که در بالا ذکر شد می توانید فایل هایی را که در این برنامه ها وجود ندارند پیدا کنید.

مهمترین نکته در مورد استفاده از این برنامه ها این است که فایل هایی که از این ابزارها دریافت می کنید نمی توانند به فایل های شخصی تبدیل شوند. زیرا اطلاعات این فایل ها به طور همزمان برای ده ها مشاور املاک دیگر قابل دسترسی است.

بنابراین فایل هایی که از این طریق به دست می آورید سه ویژگی یک فایل خوب را ندارند، اما از آنجایی که نیاز به زمان و انرژی کمتری از طرف مشاور املاک دارند، می توانند منبع خوبی برای تشکیل پرونده باشند. اگر می خواهید بدانید بهترین نرم افزار فایل املاک کدام است، این مقاله را بخوانید.

معرفی نرم افزارهای فایل یابی املاک

در این قسمت به جای ارائه نرم افزار فایل املاک به عنوان بهترین نرم افزار به توضیح ویژگی هایی می پردازیم که سایت یا سایت فایل املاک را می سازد.

بسیاری از نرم افزارهای ثبت اسناد املاک و مستغلات امروزه در دسترس هستند و به طور مداوم در حال رشد هستند. بنابراین رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد و یکی از آنها هر روز اضافه شدن ویژگی ها خواهد بود. پس اگر می خواهید هر یک از این نرم افزارها را انتخاب کنید، بهتر است کمی وقت بگذارید و ویژگی هایی را که در این برنامه ها به آنها اشاره خواهیم کرد بررسی کنید.

داشتن ویژگی های زیر می تواند یک نرم افزار مدیریت پرونده املاک را به یک مشاور املاک قدرتمند تبدیل کند:

ارائه فایل از منابع مختلف
یک رابط کاربری روان داشته باشید و تجربه کاربری مناسبی را ارائه دهید
سایت و اپلیکیشن موبایل داشته باشید
انتشار اطلاعات فایل در زمان واقعی، در حال حرکت
امکان استفاده و دسترسی آسان برای مشاورین املاک
ارسال اعلان (اعلان / اطلاع رسانی) در مورد فایل های جدید
اطلاعات مفید و مختصر در مورد هر فایل ارائه دهید
نداشتن فایل رایت شده
امکان استفاده از چندین مشاور املاک از یک حساب واحد
نمایش سریع و روان اطلاعات در سایت و اپلیکیشن موبایل
امکان استفاده رایگان برای مدت محدود
در توضیح مختصر هر یک از آنها.

تامین فایل از منابع مختلف

بسیاری از برنامه های نرم افزار فایل املاک و مستغلات فقط از یک منبع واحد (مثلاً یک دیوار) برای ارائه اطلاعات خود استفاده می کنند. در حالی که سایر منابع (به عنوان مثال دیوارها، شیپورها و سایت همشهری) اطلاعاتی را ارائه می دهند.

یک رابط کاربری روان و تجربه کاربری مناسب داشته باشید

مشاور املاک به صورت روزانه از این نرم افزار استفاده می کند. بنابراین وقتی بتواند به راحتی از قطعات مختلف آنها استفاده کند، مطمئناً تمایل بیشتری به خرید آنها خواهد داشت.

سایت و اپلیکیشن موبایل داشته باشید

در صورت عدم وجود اپلیکیشن موبایل، مشاور املاک تنها زمانی می تواند از این نرم افزار استفاده کند که در بنگاه املاک باشد. این یعنی محدودیتی که اصلا مناسب مشاوران املاک نیست.

اکنون اطلاعات فایل را منتشر کنید
برخی از سایت ها اطلاعات فایل را در زمان خاصی از روز ارسال می کنند. به نظر نمی رسد این سیاست با بازار رقابتی فعلی سازگار باشد. بهتر است اطلاعات را از هم اکنون منتشر کنید تا هر مشاور املاک به همان میزانی که برای کار هزینه دارد، وقت بگذارد.

دسترسی راحت برای مشاوران املاک
برخی از نرم افزارهای فایلینگ محدودیت هایی را برای دسترسی به اطلاعات خود ایجاد کرده اند. این محدودیت ها تنها مشاوران جدید املاک را ترسانده است. مخاطبان و مصرف کننده اصلی این نرم افزار مشاوران املاک هستند. وقتی این افراد نتوانند به راحتی به این نرم افزارها دسترسی داشته باشند، قطعا نرم افزارهای دیگری را انتخاب می کنند.

ارسال اعلان (نوتیفیکیشن / Notification) برای فایل‌های جدید

ارسال اطلاعیه فایل جدید
ارسال اطلاعیه در خصوص پرونده جدید مشاور املاک را در مرحله مسابقه پرونده املاک نگه می دارد.

بهترین بیانیه ای که یک مشاور املاک می تواند در تلفن خود دریافت کند، اعلان یک فایل جدید است. با توجه به رقابت برای یافتن پرونده بین مشاوران املاک، ارسال اعلان هنگام انتشار فایل جدید می تواند به مشاوران املاک در برنده شدن در این رقابت کمک کند.

اطلاعات مفید و مختصر در مورد هر فایل ارائه دهید
آیا مشاور املاک به اطلاعات ملک نیاز دارد؟ بله زیرا زمانی که مشاور املاک اطلاعات کامل را بدون رفت و آمد در محل داشته باشد، بهتر می تواند به خریدار مشاوره دهد. اما آیا مشاور املاک باید همه این اطلاعات را در نگاه اول ببیند؟ نه!

بنابراین ترجیح داده می شود در نگاه اول فایل های مربوط به اطلاعات املاک از مشاوران املاک ارسال شود و از نمایش سایر اطلاعات به مشاور املاک خودداری شود. اما آنها به راحتی می توانند از طریق مشاور املاک به بقیه اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این امر باعث می شود که استفاده از این برنامه ها برای مشاوران املاک کاربرد بیشتری داشته باشد.

فایل حکاکی نداشته باشید
نرم افزار فایل در 2 حالت حکاکی می شود:

تاخیر در انتشار فایل ها
مذاکره در مورد ملک
مشکل فایل سوخته مشکلی است که هم ضایعات مشاور املاک است و هم مالک را آزار می دهد. برخی از این نرم افزارها به مدت چند روز اطلاعات خواص را در نرم افزار نمایش می دهند. این به ویژه در مورد اجاره فایل به منظور ایجاد یک فایل حکاکی شده صادق است. این به دلیل تاخیر اپراتورهای آن برای تکمیل اطلاعات ملک است.

اما مشکل فایل سوخته به دلیل کسب و کار آن مشکلی است که این شرکت ها همچنان با آن مواجه هستند. زیرا هر فایل دیر یا زود رد و بدل می شود. برخی از شرکت های فایل راه حلی برای این مشکل ارائه کرده اند. اما سایر شرکت ها باید به فکر امکان ارائه راه حل باشند.

امکان استفاده همزمان چند مشاور املاک از یک حساب کاربری

با این حال، این ویژگی به نفع نرم افزار فایل نیست. اما حضور چند مشاور املاک یا آژانس املاک امکان دسترسی به بانک اطلاعاتی نرم افزار را با خرید حساب کاربری فراهم می کند.

نمایش سریع و روان اطلاعات در سایت و اپلیکیشن موبایل
برخی از این نرم افزارها با نمایش اطلاعات انتخاب شده توسط مشاوران املاک کند عمل می کنند. در نگاه اول، این یک مشکل اساسی نیست. اما باید پذیرفت که استفاده از نرم افزار بر تصمیم مشاور املاک برای خرید اکانت خود موثر است. زیرا هیچ کس نمی خواهد روزانه از ابزاری استفاده کند که باعث خستگی و ناامیدی شود.

امکان استفاده رایگان در مدت زمان محدود
نرم افزارهایی که یک حساب کاربری رایگان (مدت محدود) به مشاوران املاک ارائه می دهند، احتمال بیشتری برای جذب مشاوران املاک دارند.

سه ویژگی خوب فایل ها را به خصوص برای رکود توضیح داده ایم. ما تکنیک های مختلف فایل املاک را ارائه کرده ایم. در نهایت ویژگی های بهترین نرم افزار مدیریت فایل املاک را ارائه کردیم. امیدواریم این مقاله به شما در زمینه املاک و مستغلات کمک کند.

برای مطالعه بیشتر : وجه التزام در قراردادها

املاک تهراندشت

ارسال دیدگاه