اجاره خانه و آپارتمان، اجاره نامه و تجربه اولین اجاره نشینی

20 آگوست 2024
0 دیدگاه

اجاره خانه و آپارتمان، اجاره نامه و تجربه اولین اجاره نشینی

اجاره یک خانه یا آپارتمان و نقل مکان به اولین ملک اجاره ای شما می تواند یک تجربه هیجان انگیز و ترسناک باشد. قطعا چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. از اطمینان از انتخاب محل اقامت مناسب تا دانستن اینکه چگونه از حقوق خود به عنوان مستاجر دفاع کنید. بنابراین مهم است که اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی یافتن مسکن ایده آل، حقوق و مسئولیت های خود به عنوان مستاجر و کارهایی که باید بلافاصله پس از نقل مکان انجام دهید، به دست آورید.

نکاتی برای اجاره خانه و آپارتمان

لیست بخش های مقاله: اجاره خانه و آپارتمان، اجاره و تجربه اولین اجاره
لیست بخش های مقاله: اجاره خانه و آپارتمان، اجاره و تجربه اولین اجاره
برای اجاره خانه، چه نکاتی برای یک آگهی خوب وجود دارد؟
آیا معامله خوبی می گیرید؟
در اجاره نامه چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
آیا خانه اجاره ای ویژگی های مورد علاقه شما را دارد؟
حقوق و وظایف شما به عنوان مستاجر چیست؟
حقوق شما به عنوان مستاجر:
مسئولیت های شما به عنوان مستاجر:
جابجایی، اسباب کشی و اسکان در خانه اجاره ای جدید
راه حل های مفید در مورد اسباب کشی و وظایفی که باید اولویت بندی شوند:
برای اجاره خانه، چه نکاتی برای یک آگهی خوب وجود دارد؟

آیا معامله خوبی انجام داده اید؟ | اجاره خانه و آپارتمان

اگر عاشق یک ملک خاص شوید، به راحتی می توانید از یک معامله خوب یا بد چشم پوشی کنید. مهم است که خونسردی خود را حفظ کنید تا هزینه زیادی نپردازید. قبل از امضای قرارداد تحقیقات خود را انجام دهید. نگاهی به خانه های مشابه برای اجاره بیندازید و آنها را با خانه های مورد علاقه خود مقایسه کنید. همچنین قبل از عقد قرارداد مطمئن شوید که دقیقاً شامل چه مواردی در پرداخت اجاره می شود؟ مثلاً این مبلغ شامل قبض برق و تلفن، آب و شارژ می شود؟ استفاده از ابزار مقایسه در سطح بازار می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند.

در اجاره خانه و آپارتمان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

در اجاره خانه و آپارتمان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

به عنوان یک مستاجر، باید به اجاره خود توجه ویژه ای داشته باشید. اجاره مجموعه ای از قوانین است که به شما می گوید چه کاری را می توانید انجام دهید و چه کاری را نمی توانید انجام دهید. و مالک از شما چه انتظاری دارد؟ مدت اجاره چقدر خواهد بود و آیا اجاره شامل قبض می شود یا خیر.

اجاره به عنوان یک قرارداد الزام آور بین شما و صاحبخانه عمل می کند. بدین ترتیب مقررات قانونی شرایط اجاره و نوع اجاره را مشخص می کند. چه برای یک دوره ثابت (برای یک دوره، معمولاً شش ماه) و چه برای یک دوره (هفتگی یا ماهانه).

بندهای خاص اجاره نامه ( اجاره خانه و آپارتمان )

برای کاهش خطر اختلافات یا مشکلات بعدی، عاقلانه است که قبل از امضای قرارداد اجاره نامه را با دقت مطالعه کنید. با این کار، تعهدات، قوانین و شرایطی که باید رعایت کنید را می شناسید.

به عنوان مثال، آیا مالک قوانین خاصی در مورد حیوانات خانگی یا سیگار کشیدن در ملک اجاره ای دارد؟ تکالیف خانوار چیست؟ چه زمانی از ماه باید اجاره پرداخت شود؟ صاحبخانه چگونه ترجیح می دهد اجاره را دریافت کند؟ اینها نمونه هایی از سوالاتی است که اجاره نامه کامل و جامع به آنها پاسخ خواهد داد. نوشتن آنها تضمین می کند که هیچ ابهامی وجود ندارد.

در بیشتر موارد، صاحبخانه بعید است که اجازه دهد حیوانات خانگی یا سیگار کشیدن در خانه خود باشد. با توجه به خطرات و آسیب های احتمالی که ممکن است رخ دهد. خوب است که تعهدات خود را بدانید تا اطمینان حاصل کنید که بندهایی مانند این را در اجاره نامه خود بررسی می کنید.

شرایط مبلغ وام مسکن

اجاره همچنین میزان وام مسکن مورد نیاز و نحوه نگهداری آن را مشخص می کند. علاوه بر این، اجاره نامه سناریوهایی را مشخص می کند که در آن بخشی یا تمام وام مسکن متوقف می شود (مثلاً برای ترمیم خساراتی که در طول اجاره ایجاد کرده اید).

شما قانوناً حق دارید مبلغ وام مسکن را در پایان اجاره بازپرداخت کنید. مشروط بر اینکه به شرایط قرارداد اجاره خود احترام بگذارید. این به این معنی است که قبوض خود را به موقع پرداخت کنید و به ملک آسیب نرسانید. گاهی بسته به موقعیت و پول صاحب خانه ترجیح می دهد خانه خود را به صورت رهن کامل اجاره دهد. عرف فعلی بازار املاک در کشور ما به گونه ای است که هزینه رهن عموماً یک چهارم تا ششم قیمت فروش خانه را نشان می دهد. هر چه عمر خانه کمتر باشد این ضریب به یک چهارم نزدیکتر می شود. اما در بیشتر موارد، صاحبان خانه حاضر به رهن کامل خانه خود نیستند و ترجیح می دهند خانه خود را به صورت رهن و اجاره تهیه کنند.

عرف بازار برای تبدیل رهن به اجاره یا برعکس این است که هر میلیون تومان رهن معادل سی هزار تومان اجاره است. به عنوان مثال برای یک خانه 120 متری نوساز که قیمت هر متر مربع آن 5 میلیون تومان است، کل قیمت رهن 150 میلیون تومان است که به صورت زیر محاسبه می شود: 4/150 (5*120).

آیا با پس‌انداز می‌توان خانه‌دار شد؟
بیشتر بخوانید

به عنوان مثال:
اگر مستاجر تمایل به اجاره کامل این خانه را داشته باشد باید ماهانه 4 میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کند: 4500000=30000×150.

اگر مستاجر بخواهد مبلغ معینی را پیش پرداخت کند، باید مابه التفاوت پیش پرداخت و کل رهن را به اجاره تبدیل کند. مثلاً در مورد خانه قبلی، اگر مستاجر بخواهد 50 میلیون تومان پیش پرداخت کند، مابه التفاوت با کل رهن، 100 میلیون تومان خواهد بود. بر اساس فرمول فوق ضربدر 30000 تومان، مستاجر باید ماهانه 3 میلیون تومان برای اجاره پرداخت کند: (3000000 = 30000*100).

این سیستم محاسباتی به شما این امکان را می دهد که با آگاهی کامل از حقایق، در مورد میزان اجاره خانه و آپارتمان مذاکره کنید. البته این را هم باید در نظر داشت که همیشه نباید قیمت را بر اساس عادات بازار تعیین کرد. گاهی اوقات با توجه به شرایط شما و وضعیت خانه ای که دریافت می کنید ارزش پرداخت بیشتر را دارد.

شرایط پرداخت اجاره بها و قبوض

صورتحساب هایی که شما مسئول پرداخت آن هستید نیز باید مشخص شود. گاهی قبوض جزء اجاره بها محسوب می شود و گاهی نه. برای هر اجاره متفاوت است. بیشتر اوقات شما مسئول پرداخت قبوض آب، گاز، برق و قبوض مانند تلفن و اینترنت هستید.

مستاجرها باید مالیات املاک را نیز بپردازند. مگر اینکه در خانه ای که به چند نفر اجاره داده شده زندگی کنند که در این صورت صاحب آن مسئول است.

اجاره نامه به وضوح میزان اجاره شما و شرایط پرداخت را مشخص می کند. همچنین اطلاعاتی در مورد زمان و نحوه جمع آوری اجاره ارائه می دهد. شروع و پایان اجاره و اینکه آیا می توان آن را زودتر فسخ کرد و چگونه این موضوع بیان می شود.

شرایط تعمیر و دکوراسیون منزل

علاوه بر این، اجاره نامه شما مشخص می کند که چه کسی مسئول تعمیرات جزئی است. در برخی موارد، صاحبخانه ها خوشحال می شوند که به مستاجران اجازه می دهند آنچه را که می خواهند انجام دهند. در موارد دیگر ترجیح می دهند خودشان مسئولیت پذیر باشند. یا اجازه دهید شرکت مدیریت املاک یا نماینده ای که استخدام می کنند تعمیرات را انجام دهد.

همچنین نشان می دهد که آیا می توانید بازسازی انجام دهید یا برای انجام این کار به مجوز نیاز دارید. همچنین قوانین مربوط به چسباندن پوسترها، نگهداری از باغ و اضافه کردن مبلمان به وضوح تعریف شده است.

شرایط اجاره برای مستاجر دوم

وقتی صحبت از اجاره به میان می‌آید، بخشی که معمولاً نامشخص می‌ماند، اجاره به مستاجر دوم است. اجاره نامه شما باید مشخص کند که آیا مجاز به اجاره فرعی ملک هستید یا خیر. این تصمیم برای همه متفاوت است زیرا هر صاحبخانه قوانین متفاوتی برای مستاجران خود دارد. کسانی که به طور غیرقانونی ملکی را بدون اجازه مالک به اجاره می دهند، با جریمه های سنگینی مواجه می شوند و ممکن است با آنها برخورد قانونی شود.

تغییراتی در اجاره خانه و آپارتمان ایجاد کنید

همانطور که می دانید موارد زیادی وجود دارد که مستاجر باید به آنها توجه کند و در نظر بگیرد. این ممکن است برای برخی بیش از حد باشد. برخی از افراد ممکن است آنقدر مشتاق باشند که به یک خانه اجاره ای جدید نقل مکان کنند که در مورد اجاره نامه سخت گیر نباشند. و دیگر به او نگاه نکن در این صورت با خطرات، مشکلات و عوارضی مواجه می شوند که بعداً به وجود می آید.

اگر در مورد هر بخشی از اجاره نامه مطمئن نیستید، از مشاور املاک یا صاحبخانه خود برای توضیح بیشتر بخواهید. اگر احساس می کنید به مشاوره حقوقی نیاز دارید، می توانید در صفحه کارشناسان آریامرز با کارشناسان برتر در زمینه های مختلف بازار املاک ارتباط برقرار کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مطالعه این مقاله همراه ما باشید.

تغییر اجاره نامه  | اجاره خانه و آپارتمان

اگر می خواهید در آینده به هر دلیلی اجاره نامه را تغییر دهید، باید با صاحبخانه توافق کنید که چه می خواهید. همچنین باید بدانید که اگر صاحبخانه بر اساس سن، جنسیت، نژاد یا مذهب شما علیه شما تبعیض قائل شود، غیرقانونی است. علاوه بر این، اگر باردار هستید یا دارای معلولیت هستید، قوانینی وجود دارد که تبعیض بر این دلایل را ممنوع می کند. به عنوان مثال، اگر نابینا یا کم بینا هستید و نیاز به یک سگ سرویس در خانه خود دارید، اما صاحبخانه اجازه حیوانات خانگی را نمی دهد، باید این موارد را تغییر دهید تا به سگ سرویس اجازه دهد. مگر اینکه دلیل قانع کننده ای برای این کار نداشته باشد.

شرایط اعلام ختم اجاره و آزادسازی ملک

اجاره نامه شما مدت زمانی را مشخص می کند که برای پایان دادن به اجاره نامه باید اخطار دهید. در این صورت همچنان مسئولیت پرداخت اجاره بهای ثابت کامل بر عهده شماست. مگر اینکه مالک با فسخ زودهنگام اجاره موافقت کند. یا اگر در یکی از بندهای اجاره نامه ذکر شده باشد. این هم دلیل دیگری برای مطالعه دقیق اجاره نامه برای درک حقوق و تعهدات خود است.

جابجایی ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد و به دلیل تمایل به نگهداری خانه به عنوان اجاره، امکان امضای اجاره نامه بدون بررسی دقیق وجود دارد. این عاقلانه نیست زیرا اجاره نامه حاوی اطلاعات بسیار مهمی است. اجاره بخش مهمی از فرآیند اجاره است. بنابراین به نفع شماست که مطمئن شوید آن را مرور کرده اید و متوجه می شوید که از شما چه انتظاری می رود.

مدارک لازم برای گرفتن کد رهگیری اجاره نامه یا قولنامه
بیشتر بخوانید

آیا خانه اجاره ای ویژگی های مورد علاقه شما را دارد؟

داشتن لیستی از ویژگی های کاربردی که در خانه خود به دنبال آن هستید به شما کمک می کند تا انتخاب های خود را محدود کرده و خانه اجاره ای مناسب را انتخاب کنید. لیست شما می تواند شامل همه چیز باشد، از پارکینگ گرفته تا دسترسی به اینترنت و اجازه دادن به حیوانات خانگی. در نظر بگیرید که به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید و آیا خانه مبله یا غیر مبله را ترجیح می دهید. خانه های مبله دارای وسایل اولیه ای هستند که حداقل در ملک خود انتظار دارید، مانند تخت، میز و صندلی. در برخی موارد، این خانه ها شامل وسایل اضافی مانند تلویزیون و سیستم های صوتی می شوند.

اما بیشتر مالکان ترجیح می دهند ریسک تهیه این اقلام را نپذیرند. از سوی دیگر، املاک اجاره ای بدون این دستگاه ها تنها دارای عملکرد اولیه هستند. آنها معمولاً شامل وسایلی مانند وسایل گازسوز توکار، کفپوش و پرده هستند. البته باید اقلام مورد نیاز خود را با دقت بررسی کنید و خودتان تهیه کنید. اگر قصد خرید سیستم های صوتی مانند تلویزیون را دارید، لوازم جانبی موجود در خانه خود را بررسی کنید. ممکن است محدودیت هایی برای تهیه اقلام مورد علاقه خود داشته باشید. بنابراین همیشه بهتر است از چیزهایی که در خانه موجود است آگاه باشید و آن را با لیستی که باید داشته باشید تنظیم کنید.

آیا خانه اجاره ای موقعیت خوبی دارد و در محله خوبی قرار دارد؟

موقعیت مکانی در تصمیم گیری عاقلانه املاک بسیار مهم است. قبل از تحویل گرفتن خانه، مطمئن شوید که برای شما مناسب است. مثلا آیا به حمل و نقل سریع و راحت دسترسی دارد؟ چه مدت طول می کشد تا در ساعات شلوغی یا زمان های دیگر به سر کار برسید؟ آیا دسترسی آسان به فروشگاه ها دارید؟ آیا اینجا جای امنی است؟ و اگر فرزندان خردسال دارید، آیا مدارس خوبی در این نزدیکی وجود دارد؟ برای لمس این واقعیت، نظارت بر نواحی خانه در روزها و زمان های مختلف به شما کمک زیادی می کند. از آنجا، حتی می توانید به عنوان یک آزمایش به محل کار خود بروید تا زمان را در طول مسیر بررسی کنید.

آیا این ملک در شرایط خوبی است؟

نگاهی دقیق تر به خانه بیندازید. درها و پنجره ها را تست کنید تا از محافظت و ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنید. مراقب هرگونه رطوبت در دیوارها، سقف و کف باشید. شیرها و دوش را تست کنید تا از فشار آب مطمئن شوید و از آخرین لیست لوازم خانگی مطلع شوید. همچنین فلاش توالت را تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند. این کنترل ها از شما در برابر اتفاقات پیش بینی نشده در حین حرکت محافظت می کنند.

حقوق و وظایف شما به عنوان مستاجر چیست؟

وقتی به خانه اجاره ای می روید، حقوق و وظایفی دارید که دانستن آنها مهم است.

حقوق شما به عنوان مستاجر:
قبل از اجاره مجدد خانه، باید قرارداد را امضا کنید. این سند انتظارات شما و مالک را شرح می دهد. یکی از این حقوق، مراجعه به گواهی عملکرد انرژی ملک است. به شما می گوید چقدر انرژی برای خانه کافی است. و این به شما این امکان را می دهد که ببینید هزینه تامین گرما و نور چقدر است؟ دیدن این گواهی می تواند به شما کمک کند بودجه دقیق تری داشته باشید.

شما اغلب این حقوق را نیز دارید:
شما از اخراج ناعادلانه و افزایش ناعادلانه اجاره در امان هستید.

تا زمانی که مسئولیت های خود را به عنوان مستاجر انجام دهید، می توانید وام مسکن خود را در پایان مدت اجاره پس بگیرید.

شما در یک ملک در شرایط خوب و امن زندگی می کنید.

شما خیالتان راحت است، مگر زمانی که صاحب خانه برای اورژانس تماس بگیرد.

مسئولیت های شما به عنوان مستاجر:
به هر گونه آسیب به اموال توجه کنید.

اجاره بهای توافق شده را به موقع پرداخت کنید.

هر گونه خسارت وارد شده توسط شما یا مهمانتان را بپردازید.

به صاحبخانه خود اجازه بازرسی و انجام کارهای لازم را بدهید.

شما مجاز به اجاره ملک به شخص دیگری نیستید مگر اینکه در قرارداد اجاره قید شده باشد که می توانید این کار را انجام دهید.

هر گونه مشکل در خانه را به موقع به صاحب خانه گزارش دهید تا بتواند برای حل آن برنامه ریزی کند.

جابجایی، اسباب کشی و اسکان در خانه اجاره ای جدید
اگرچه نقل مکان به یک خانه جدید یک تجربه هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند طاقت فرسا باشد. با کارشناسان حرفه ای حمل و نقل تماس بگیرید. این می تواند کمک بزرگی برای کاهش استرس در حین حرکت باشد. با اطلاعات مهم در مورد نحوه حرکت بدون دردسر به روز باشید. همچنین پیشنهادات طراحی را بررسی کنید که ملک اجاره ای شما را در کمترین زمان به خانه واقعی شما تبدیل می کند.

راه حل های مفید در مورد اسباب کشی و وظایفی که باید اولویت بندی شوند:
هر چه زودتر بسته بندی را شروع کنید
هر چه زودتر اثاثیه خود را بسته بندی کنید، عجله و استرس کمتری خواهید داشت. حدود دو هفته قبل از روز جابجایی با وسایل غیر ضروری شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که اقلام متعلق به یک اتاق خاص در خانه جدید خود را با هم بسته بندی کنید. این کار بسته بندی را بسیار آسان تر می کند.

خرید ویلا اطراف تهران
بیشتر بخوانید

همه بسته ها را برچسب بزنید
اطمینان حاصل کنید که همه جعبه های شما به درستی برچسب گذاری شده اند تا از هرگونه سردرگمی در هنگام نقل مکان به خانه جدید خود جلوگیری کنید.

بسته بندی هنگام نقل مکان به خانه اجاره ای

وسایل ضروری را در دسترس قرار دهید
روز یا شب اول نقل مکان به خانه جدید، اقلام خاصی وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت. بنابراین تهیه یک یا دو جعبه حاوی این مواد ضروری مفید است. می‌توانید همه چیز را از لوازم نظافت، کیسه‌ها و ملحفه‌های زباله گرفته تا کتری، لیوان، چای و قهوه ذخیره کنید.

آنچه را که نیاز ندارید رها کنید
هنگام بسته بندی، سعی کنید با اثاثیه خود بی رحم باشید. اگر چیزهایی وجود دارد که دیگر نیازی ندارید یا از آنها استفاده نمی کنید، آنها را به خیریه اهدا کنید. یا اگر در وضعیت بدی هستند آنها را دور بیندازید. این کار بار شما را سبک می کند و خانه جدیدتان را با اشیاء غیر ضروری شلوغ نمی کند.

یک پرستار حیوان خانگی یا پرستار بچه پیدا کنید
اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، سعی کنید کسی را پیدا کنید ک

خواص خانه جدید را بررسی کنید ( اجاره خانه و آپارتمان )

وجود سند دارایی موجود در خانه می تواند به شما کمک کند تا از اختلاف با مالک بر سر میزان رهن و اجاره بها جلوگیری کنید. بنابراین ضروری است که به محض رسیدن به خانه این سند را به دقت بررسی کنید. هر چیزی که اشتباه می کند را یادداشت کنید و مطمئن شوید که آن را ثبت کنید. به عنوان مثال، جزئیات مربوط به موارد گم شده را اضافه کنید، آنها را یادداشت کنید و از هرگونه آسیب عکس بگیرید. به عنوان یک قاعده کلی، گرفتن عکس های زیادی برای مستندسازی اطلاعات ارائه شده ایده خوبی است. و فقط سند مالکیت را امضا کنید که کاملا با آن موافق هستید.

مترها را بخوانید
از روزی که وارد خانه می شوید، کنتور گاز، برق و آب را بخوانید و مطمئن شوید که تا آن تاریخ تنظیم شده اند. همچنین می توانید از متری که این اطلاعات را نشان می دهد عکس بگیرید. این اطمینان حاصل می کند که هنگام شروع کار فاکتورهای دقیق دریافت می کنید.

مطمئن شوید که چه کسی مسئول فاکتورها است
اگر با افراد دیگری در خانه اجاره ای جدید خود زندگی می کنید، یک نفر را مسئول پرداخت صورتحساب ها کنید.

آدرس خود را برای امور بانکی، ترافیک و موارد دیگر به روز کنید
فراموش نکنید که آدرس خود را در سازمان های مختلف تغییر دهید. همچنین ایده خوبی است که در اسرع وقت به مقامات راهنمایی و رانندگی، بانک و سایر ارائه دهندگان مالی از تغییر محل سکونت خود اطلاع دهید تا خطر تخلف به حداقل برسد.

با ویژگی های جدید امنیتی خانه آشنا شوید
مطمئن شوید که می دانید چگونه درها و پنجره های خانه جدید خود را قفل کنید. این شامل تمام درها و پنجره های بیرون و اطراف خانه می شود. اگر زنگ هشدار وجود دارد، حتما به آن پاسخ دهید.

با قوانین و روال مکان جدید آشنا شوید
در اسرع وقت، همه چیز را از برنامه های جمع آوری زباله های کنار خیابان گرفته تا مقررات محلی پارکینگ و موارد دیگر پیدا کنید.

خانه جدید را مطابق میل خود بچینید
در مورد نوسازی ملک اجاره ای محدودیت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، صاحبخانه شما ممکن است با شما در مورد تغییر دکوراسیون موافق نباشد. با این حال، می توانید خانه جدید خود را با انجام چند قدم ساده شخصی سازی کنید.

اگر مطمئن نیستید که آیا مجاز به ایجاد تغییرات خاصی در خانه خود هستید، شرایط اجاره نامه را بررسی کنید. همچنین می توانید با صاحبخانه خود تماس بگیرید و مستقیماً درخواست کنید.

تعداد زیادی عکس شخصی در خانه قرار دهید
نمایش عکس های مورد علاقه تان خانه شما را جذاب تر می کند. قبل از آویزان کردن هر چیزی به دیوار، مطمئن شوید که با شرایط اجاره نامه مطابقت دارد. اگر مناسب نیست، می توانید قاب عکس خود را روی سطوح مختلف قرار دهید.

از لوازم پارچه ای جدید استفاده کنید
لوازم تزئینی پارچه ای مانند پرده، فرش و کوسن می توانند ظاهر اتاق شما را کاملاً تغییر دهند. بهترین چیز در مورد آن این است که اگر زمانی قصد نقل مکان دارید، می توانید آنها را بسته بندی کنید و به ملک جدید خود ببرید.

گل و گیاه را به محیط اضافه کنید
وجود گیاهان سبز جان تازه ای به فضای خانه اجاره ای شما می بخشد. در حالی که در حال نصب گیاهان در محل زندگی خود هستید، چرا برخی از آنها را در حمام یا آشپزخانه خود قرار ندهید؟

برای مطالعه بیشتر : سند شش دانگ چیست؟

املاک تهراندشت

ارسال دیدگاه